Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Kas nutiktų, jei iš skęstančio laivo pirmiausia būtų gelbėjami vyrai?

 
2018 09 15 13:05
Iš laivų iki šiol pirmiausia evakuojamos moterys ir vaikai ./ Wikipedia.org nuotrauka
Iš laivų iki šiol pirmiausia evakuojamos moterys ir vaikai ./ Wikipedia.org nuotrauka

„Pirmiausia moterys ir vaikai!“ kartais girdime filmuose apie skęstančius laivus. Ir iš tiesų, nuo pat 1852 metų tai yra tam tikra norma. Tačiau kas nutiktų, jei pirmiausia būtų gelbėjami vyrai? Kaip baudžiama už šios taisyklės nesilaikymą?

Ši taisyklė atsirado, galima sakyti, dėl praktinių priežasčių, o ne todėl, kad moterų ir vaikų gyvybės būtų vertinamos labiau. 1840 metais amerikiečių laive „Poland“ kilo gaisras. Medinis laivas greitai įsiliepsnojo, tačiau dar buvo vilčių jį išgelbėti. Todėl pirmieji buvo evakuoti tie, kurie negalėjo prisidėti prie laivo gesinimo – moterys ir vaikai. Nuo 1852 metų tai tapo tam tikra nekvestionuojama norma, kuri išgarsėjo kaip taisyklė, kaip reikia elgtis laivų avarijų metu.

Bene garsiausias atvejis, kuomet ši taisyklė buvo pritaikyta, nutiko 1912 metais, kai skendo garsusis „Titanikas“. Tiesa, tuo metu pirmiau buvo gelbėjamos pirmos klasės moterys, kol nekilo didesnis chaosas ir į gelbėjimosi valtis sulipo daugiau moterų ir vaikų iš žemesnių klasių. Ir nemažai vyrų.

Tikriausiai pastarasis kartas, kai ši taisyklė buvo pritaikyta praktiškai, įvyko 2011 metais, kai Kentukyje staiga atitrūko vienas restoranas ant vandens. Šie laivai, kad ir kaip keistai tai skambėtų, nėra pritaikyti plaukiojimui, todėl visiems 83 jo svečiams kilo didelis pavojus. Moterys buvo išgelbėtos pirmiausia, o tada – vyrai. Niekas nenukentėjo.

Tai kas gi nutiktų, jei šios taisyklės nebūtų laikomasi? Ogi visai nieko. Aišku, jei be eilės į priekį brautųsi koks nors vyras, jis mikliai būtų sutramdytas. Garbingi vyrai lauktų savo eilės, kol bus išgelbėti ir padėtų kitiems. Svarbiausia, visi turėtų laikytis saugumo instrukcijų. Kruiziniuose laivuose saugumo instrukcijos yra labai svarbios, jos pateikiamos net kelis kartus per kelionę, o ir pratybų pasitaiko. Jų metu keleiviai mokomi greitai susirasti gelbėjimosi liemenes ir atsidurti prie gelbėjimosi valčių. Jos turi būti nuleidžiamos greitai, bet jos taip pat turi būti pripildytos žmonėmis – negalima laukti moters, jei šalia valties stovi būrys vyrų.

Tiesa yra ta, kad „Pirmiausia moterys ir vaikai“ nėra įstatymas. Ši taisyklė neturi jokio teisinio pagrindo. Laivo įgula turi pasirūpinti keleivių saugumu, todėl įgulos nariai įprastai evakuojasi po keleivių. Taip pat stengiamasi pirmiausia padėti tiems, kuriems būtų sunkiausia evakuotis savarankiškai. Tai gali būti neįgalūs vyrai, senutės, vaikai, moterys – visi fiziškai silpnesni žmonės. Iš esmės, taip ši taisyklė ir atsirado – kad stiprūs vyrai kiek įmanoma ilgiau padėtų silpnesniems keleiviams.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"