Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Eksperimentas: kaip lietuviai vairuoja žiedinėse sankryžose?

 
2018 07 02 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Eismas žiedinėse sankryžose gali atrodyti paprastas, kai situacijas nagrinėjame kompiuterio ekrane ar Kelių eismo taisyklių (KET) knygelėse. 

Visgi skirtumai tarp teorinių ir praktinių situacijų yra kardinalūs, todėl net ir puikiai išnagrinėjus KET punktus, realiame gyvenime šie kelių infrastruktūros elementai vairuotojams kelia nemažai rūpesčių. Tą liudija ir draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje atliktas eksperimentas, kurio metu per valandą sostinėje esančioje Gerosios Vilties žiedinėje sankryžoje kas penktas vairuotojas pastebėtas pažeidžiantis KET, rašoma pranešime spaudai.

Kaip teigia Gytis Matiukas, ERGO Žalų administravimo departamento direktorius, stebint vairuotojų elgseną akivaizdu, kad klaidos yra daromos dar artėjant prie žiedinės sankryžos, o taip pat ir važiuojant joje.

„Tipinis pažeidimas kertant žiedinę sankryžą yra netinkamas eismo juostos pasirinkimas įvažiuojant į žiedą, taip pat išvažiuojant iš jo. Vairuotojai nepasižiūri, kokie yra kelio ženklai, ir pasirenka neteisingą eismo juostą. Įvažiavę į žiedą, tokiu atveju, jie pradeda blaškytis, sukelia avarines situacijas, o tie vairuotojai, kurie vairuoja teisingai, atsiduria nepavydėtinose situacijose“, – kalba draudimo ekspertas.

Dar viena klaida, kurią įvardija G. Matiukas, yra nesivadovavimas kelio ženklinimu. Dalis vairuotojų pačioje žiedinėje sankryžoje, nepaisydami kelio ženklinimo, keičia eismo juostas ir taip sukelia avaringų situacijų. Svarbu atminti, kad žiedinėje sankryžoje eismo juostą galima keisti tik tuomet, jei nėra ištisinės linijos. Kitu atveju atlikti manevrą yra draudžiama ir būtina likti toje eismo juostoje, kurioje važiuojama.

Pasak eksperto, tokį žalingą elgesį dažnai lemia klaidingas vairuotojų įsitikinimas, kad visose žiedinėse sankryžose eismas organizuojamas pagal tą pačią tvarką, tačiau taip tikrai nėra.

„Nėra tipinių žiedinių sankryžų, jos yra kelių rūšių. Dažniausiai pirmenybė yra suteikiama važiuojantiems žiedu, tačiau, pavyzdžiui, Kaune yra žiedinė sankryža, kurioje yra pirmenybė pravažiuoti žiedinę sankryžą kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Kiekviena žiedinė sankryža yra individuali ir reikėtų būtinai žiūrėti į kelio ženklus tiek įvažiuojant į žiedinę sankryžą, tiek ir važiuojant joje“, – pasakoja G. Matiukas.

Beje, vairuotojams derėtų žinoti, kad posūkio signalo nereikia rodyti įvažiuojant į žiedinę sankryžą. Jis yra privalomas keičiant eismo juostas pačioje žiedinėje sankryžoje ir išvažiuojant iš jos.

ERGO atstovas perspėja vairuotojus, kad žiedinėse sankryžose jie turėtų būti itin budrūs, kadangi žieduose įvyksta daug eismo įvykių. „Mes pastebime tendenciją, kad žiedinėse sankryžose populiarūs ir inscenizuoti eismo įvykiai. Tokias avarijas vairuotojai, siekdami iš to pasipelnyti, sukelia specialiai“, – sako G. Matiukas. Jis pataria, kad kilus bet kokioms abejonėms dėl įvykusio eismo įvykio derėtų kreiptis į policijos pareigūnus.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"