Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

Ar lėktuvams reikia „poilsio“?

 
2018 04 21 14:55
pixabay.com nuotrauka

Gyvename neįtikėtinais laikais, kuomet Žemė nebėra tokia didelė, kokia buvo prieš kelis dešimtmečius. Žinoma, jos dydis iš tikrųjų nesusitraukė, tačiau dabar kaip niekada lengvai galime pasiekti ir tolimiausius planetos kampelius.

Net ir neseniai pradėti tiesioginiai skrydžiai iš Jungtinės Karalystės į Australiją nebestebina. Visgi, kartais žmonėms kyla klausimas – ar po itin ilgo skrydžio lėktuvui būtina daryti pauzę? Ar jam reikia pailsėti?

Skrydis iš Londono į Pertą trunka beveik 17 valandų. Atgal – dar ilgiau. „Qantas“ oro linijos nori priartinti Australiją prie pasaulio, todėl ir pradėjo vykdyti šį maršrutą. Nors kelionė yra tikrai ilga, šis maršrutas leidžia australams lengviau patekti į Europą, o britams – aplankyti Australiją. „Qantas“ planuoja vėliau nutiesti tiesioginį maršrutą tarp Sidnėjaus ir Londono, o kiek vėliau pradėti vykdyti ir tiesioginį skrydį į Niujorką.

Šie planai technologine prasme jau pasiekiami – tokie atstumai šiuolaikinių lėktuvų negąsdina. Visgi, žmonėms kartais kyla klausimas – ar reikalinga pauzė po tokio skrydžio techniniam lėktuvo aptarnavimui, ar jis gali skristi iš karto?

Lėktuvui poilsio nereikia. Tačiau pauzė neišvengiamai būną dėl to, kad reikia užpildyti lėktuvo degalų ir vandens bakus, išvalyti saloną, pasikeisti įgulai. Taip pat kartais priežiūros reikalauja skirtingi lėktuvo mazgai. Civilinė aviacija yra tokia saugi dėl to, kad galioja sudėtingi ir griežti reikalavimai – atskiri lėktuvo komponentai turi priežiūros periodus, kurių būtina laikytis. Taigi, pauzės metu lėktuvas gali būti apžiūrimas.

Kai kurie lėktuvo mazgai negali būti naudojami per dažnai. Pavyzdžiui, stabdžiai. Jei lėktuvui kylant iškyla kokia nors problema (pavyzdžiui, kliūtis ant tako) ir tenka staiga stabdyti, lėktuvas negali tiesiog apsisukti ir bandyti kilti iš naujo. Staigiai stabdant, jei lėktuvas jau spėjo įsibėgėti, stipriai įkaista stabdžiai, todėl tenka palaukti maždaug pusvalandį. Aišku, keleiviai tokiais atvejais dažnai būna išsigandę, todėl tas pusvalandis reikalingas ir jiems.

Taigi, lėktuvui poilsis nėra reikalingas, tačiau pauzės išvengti yra beveik neįmanoma. Ypač po ilgų maršrutų, nes tenka papildyti degalų bakus, vandens ir maisto atsargas, išvalyti saloną, kartais – pasikeisti įgulai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"