Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
ĮDOMYBĖS

„Audi“ išrado naują automobilių dažymo būdą – vienu metu automobilis bus nudažomas dviem spalvomis

 
„Audi“ robotai atpažins lazerio paliktą žymę ir dažys tik iki jos / 
„Audi“ robotai atpažins lazerio paliktą žymę ir dažys tik iki jos /  gamintojo nuotrauka

Jūs tikriausiai pastebėjote, kad kai kurie automobiliai yra dažomi dviem spalvomis. Pavyzdžiui, „Audi A1“, „Volvo XC40“ ir „Citroen C1“ stogai su atramomis ir apatinė automobilio dalis gali būti nudažyti skirtingomis spalvomis. Toks dažymas reikalauja daug laiko, tačiau „Audi“ sugalvojo metodą, kuris leidžia automobilį vieno proceso metu be jokio maskavimo nudažyti dviem spalvomis iš karto.

Automobilių dažymas gamyklose perėjo kelias vystymosi stadijas. Tikriausiai sunku patikėti, tačiau automobilių gamybos aušroje kėbulai buvo dažomi teptukais. Kiek vėliau darbininkai ėmė naudoti purškiamus dažus – dažai sluoksnis po sluoksnio buvo užpurškiami suslėgto oro pagalba. Dabar šį darbą itin tiksliai atlieka robotai, tačiau kartais žmonių įsikišimas vis tiek yra būtinas, ypač kai automobilis dažomas dviem spalvomis.

Purškiamų dažų srovė nėra koks tikslus lazerio spindulys – norint nudažyti iki linijos, reikia tą liniją peržengti. Aplink dažų srautą susidaro migla – mažyčiai dažų lašeliai, kurie taip pat gula ant paviršiaus. Tai reiškia, kad norint automobilį padengti dviem spalvomis, pirmiausia robotai turi nudažyti pusę automobilio, o tada darbininkai turi užmaskuoti nudažytą dalį popieriumi ir specialia juosta, kad paviršius nebūtų paženklintas kitos spalvos dažais. Savaime aišku, toks procesas yra brangus ir reikalaujantis daug laiko. Tiesą sakant, tiek laiko, kad kelis dešimtmečius dviejų spalvų automobiliai buvo beveik išnykę, tačiau dabar jie vėl ateina į madą.

„Audi“ išrado naują automobilių dažymo dviem spalvomis metodą, kuriam nereikia žmogaus įsikišimo ir dviejų žingsnių proceso. Visų pirma, lazeriu pažymima riba, skirsianti būsimas spalvas. Robotas atpažįsta lazerio paliktą žymę ir ją interpretuoja kaip ribą. Tuomet itin maža dažų srove padengiamas paviršius, esantis arčiausiai šios ribos. Šis dažų srautas yra toks plonas ir tikslus, kad jokia migla nesusidaro, o paviršius nudažomas milimetrų tikslumu. Galiausiai, toliau nuo ribos esantys paviršiai dažomi įprastai, kai nebėra pavojaus užteršti nudažytas kėbulo vietas nenumatytos spalvos dažais.

Iš pradžių technologija bus bandoma vienoje dažymo kameroje Ingolštato gamykloje. Tačiau jau kitais metais norima šį procesą įgyvendinti visose gamyklose. Tai turės privalumų ir gamintojui, ir pirkėjams.

„Audi“ sutaupys medžiagų. Taip dažant automobilius nereikės maskavimui skirto popieriaus ir juostos. Kartu su šiomis medžiagomis anksčiau būdavo išmetama ir šiek tiek dažų – jų dabar taip pat pavyks sutaupyti. Kadangi nereikės žmogaus įsikišimo, automobiliai bus dažomi greičiau. Jei procesas tikrai bus toks patikimas, pirkėjai gali tikėtis sulaukti naujų dažų schemų pasiūlymų ir daugiau dvispalvių automobilių.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ĮDOMYBĖS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"