Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
PASAULIS

Vokietija svarsto viešąjį transportą padaryti nemokamą, kad atitiktų ES oro taršos tikslus

 
2018 02 13 19:11
pixabay.com nuotrauka

Vokietijos valdžia svarsto galimybę automobilių skaičių šalies keliuose ir atitinkamai oro taršo lygį sumažinti padarant viešąjį transportą nemokamą. Taip Berlynas siektų atitikti Europos Sąjungos oro taršos tikslus ir išvengtų didelių baudų.

„Mes svarstome padaryti viešąjį transportą nemokamą, kad sumažėtų privačių automobilių skaičius“, – aplinkosaugos ministrė Barbara Hendricks, finansų ministras Peteris Altmaieris ir žemės ūkio ministras Christianas Schmidtas parašė laiške ES aplinkosaugos komisarui Karmenu Vella.

„Efektyvi kova su oro tarša be jokių tolesnių nebūtinų atidėliojimų yra didžiausias Vokietijos prioritetas“, – pabrėžė ministrai.

Vokietija ir dar aštuonios ES šalys, įskaitant Ispaniją, Prancūziją ir Italiją, iki sausio 30 d. turėjo atitikti ES limitus dėl azoto dioksido ir kietųjų dalelių išmetimo. Priešingu atveju šalims grėsė teisinės nuobaudos. Tačiau K. Vella suteikė šalims daugiau laiko įgyvendinti taršą mažinančias priemones.

Be nemokamo viešojo transporto Vokietijos politikai taip pat žada iki metų pabaigos priimti naujų įstatymų riboti transporto priemonių išmetamų dujų kiekius, atnaujinti eismo taisykles bei nustatyti mažos taršos zonas. Taip pat ketinama toliau skatinti gyventojus rinktis mažiau teršiančius automobilius bei atitinkamai patobulinti esamus automobilius.

Vokietijos ministrai žada dirbti su federalinių žemių ir vietos valdžios institucijomis dėl schemų, kurios bus išbandomos tokiuose miestuose, kaip Bona, Esenas, Herenbergas, Roitlingenas ir Manheimas.

Tuo tarpu Vokietijos miestų asociacijos vadovas Helmutas Dedy perspėjo, kad „mes tikimės aiškesnio pareiškimo dėl to, kaip federalinė valdžia finansuos nemokamą viešąjį transportą“.

„To negalima įgyvendinti skubotai, – perspėjo Vokietijos vietos komunalinių įmonių asociacijos vadovas Michaelis Eblingas. – Jeigu viešojo transporto sistema aptarnaus daugiau žmonių, reikės pirkti naujų autobusų ir tramvajų, pritaikyti infrastruktūrą ir grafikus.“

Europos Komisija skelbia, kad „gyvybei pavojinga tarša“ turi įtakos daugiau nei 130-čiai Europos miestų, yra atsakinga už maždaug 400 tūkst. mirčių per metus ir sveikatos sistemai atsieina 20 mlrd. eurų.

Šalims, kurios nesilaiko ES oro taršos limitų, gresia ieškinys Europos Teisingumo Teisme. Tokie ieškiniai jau pateikti Bulgarijai ir Lenkijai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"