Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATALŽ RENGINIAI
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
PASAULIS

Pasmerktą Krymo tiltą vejasi nelaimės

 
2018 10 04 12:56
Reuters/Scanpix nuotrauka

Vykdant prieštaringai vertinamo Krymo tilto, sujungusio Rusijos žemyninę dalį su Maskvos aneksuotu Ukrainai priklausančiu Juodosios jūros pusiasaliu, statybas viena iš dar neatidarytų geležinkelio tilto arkų nuslydo į vandenį, bet žmonės per incidentą nenukentėjo, ketvirtadienį pranešė tiltą statanti įmonė.

Incidentas įvyko statant tilto dalį tarp Tuzlos nerijos ir Tuzlos salos, kai arkos konstrukcija buvo leidžiama ant atramų.

„Keliama prielaida, kad tai įvyko dėl vienos iš domkratų sistemų techninio gedimo. Niekas iš statybininkų nenukentėjo“, – sakoma įmonės „Krymskij most“ pranešime spaudai.

Įmonė pridūrė, kad tilto atramos nebuvo pažeistos.

„Vandenyje atsidūrusią arkos konstrukciją iš akvatorijos iškels kranais. Vietoje nukritusios arkos konstrukcijos bus pastatyta nauja. Tam, pagal preliminarius vertinimus, reikės 30–45 dienų“, – sakoma pranešime.

Šiuo metu įvykio vietoje dirba projekto užsakovo ir rangovų atstovai – jie vertina incidento padarinius ir mėgina aiškintis priežastis. „Krymskij most“ nurodė, kad projekto statybos darbai yra apdrausti.

Pranešime spaudai sakoma, kad dėl šio įvykio galutinis projekto įgyvendinimo laikas nebus pavėlintas.

„Pagal darbų tvarkaraštį arkų užkėlimą ant (tilto) jūrinių dalių planuojama baigti 2019 metų 1-ame ketvirtyje. Iki pavasario arkos ruože tarp nerijos ir Tuzlos salos bus visiškai įrengtos. Geležinkelio tilto eksploatacijos pradžia – 2019 metų gruodis“, – pažymėjo įmonė..

Lengvųjų automobilių eismas jau užbaigta 19 km ilgio Krymo tilto automobilių juosta buvo pradėtas šių metų gegužės 16 dieną, o sunkvežimiai ja važinėti nuo spalio 1-osios.

Ukraina, kartu su didžiąja dalimi tarptautinės bendruomenės nepripažinusi Rusijos įvykdytos Krymo aneksijos, smerkia tilto projektą, kurį asmeniškai rėmė šios šalies prezidentas Vladimiras Putinas.

Kijevas taip pat anksčiau skundėsi, jog statybos padarė žalos aplinkai ir kad didesni laivai nebegalės pasiekti Ukrainos uostų Azovo jūroje.

Europos Sąjunga ir JAV paskelbė sankcijas prie tilto projekto prisidėjusiems asmenims, tarp jų V. Putino artimam šalininkui Arkadijui Rotenbergui, kurio bendrovė „Strojgazmontaž“ laimėjo statybų projektą.

Rusija aneksavo Ukrainai priklausantį Krymo pusiasalį 2014 metų kovą, kai Kijeve per proeuropietišką Maidano revoliuciją buvo nuverstas prorusiškas šalies prezidentas Viktoras Janukovyčius.

Kijevas ir Vakarai aneksiją pavadino neteisėtu žemės užgrobimu, tačiau Rusijos viduje jai buvo pritarta.

Iki šiol būdavo sunku pasiekti pusiasalį iš pietinės Rusijos, kur pakeliui į perkėlas dažnai susidarydavo ilgos automobilių eilės. Vis dėlto keltai ne visada gali plaukti rūsčiomis žiemos sąlygomis, taigi paprasčiausias būdas nuvykti į aneksuotą teritoriją yra kelionė lėktuvu.

Dėl Kijevo blokados bei Vakarų sankcijų didžioji dalis maisto šiuo metu gabenama į Krymą iš Rusijos, taigi, tiltas turėtų sumažinti regiono priklausomybę nuo jūrų transporto.

Laivai galės plaukti po tilto arka, sąsiaurio giliausiose dalyse siekiančia 35 metrų aukštį. Tiltas taip pat suprojektuotas taip, kad žiemą atlaikytų ledo lytis.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAI#AUGULIETUVOJEPrivatumo politika
#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"