Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
PASAULIS

Lėktuvą nuvaręs vyras teigė išmokęs pilotuoti „žaisdamas kompiuterinius žaidimus“

 
2018 08 13 8:53
Keleivinis lėktuvas „Bombardier Q400“
Keleivinis lėktuvas „Bombardier Q400“ AFP/Scanpix nuotrauka

Jis laidė pokštus, gyrė oro dispečerių tarnybos darbuotojų profesionalumą ir atsiprašinėjo dėl sukeltos sumaišties.

Tačiau 29 metų oro uosto darbuotojo, penktadienio vakarą Siatle nuvariusio tuščią keleivinį lėktuvą, draugiškas tonas maskavo desperatiškus veiksmus – vyras lėktuvu atliko kelis oro akrobatikos triukus, kol galiausiai rėžėsi į tankų mišką vienoje saloje.

„Manau, pamėginsiu atlikti statinę (akrobatinio skraidymo figūrą), ir jeigu pavyks – nukreipsiu nosį žemyn ir viską užbaigsiu“, – girdima pagrobėjo Richardo Russello pokalbio su oro dispečeriais įraše.

Pirso apygardos teismo medicinos tyrėjo biuras sekmadienį patvirtino, kad R. Russellas žuvo lėktuvui nukritus ir sprogus, bet klausimas, ar vyras lainerį sudaužė sąmoningai, yra vienas iš kelių, į kuriuos turės atsakyti tyrėjai.

Dar vienas svarbus klausimas – kokiu būdu vienas žmogus galėjo be leidimo nuvaryti keleivinį lėktuvą iš didelio JAV oro uosto, praėjus beveik 17 metų po Rugsėjo 11-osios teroro atakų?

Federalinio tyrimų biuro (FTB) Siatlo padalinys sekmadienį nurodė suradęs sudužusio oro bendrovės „Horizon Air“ lėktuvo skrydžio duomenų įrašymo įrenginį ir pilotų kabinos pokalbių įrašymo įrenginio komponentus.

Dabar šią įrangą išanalizuos Nacionalinio transporto saugumo biuro (NTSB) specialistai.

Kad ir kokia būtų tragiška R. Russello mirtis, jis būtų lengvai galėjęs sukelti daug didesnę žalą. Be kita ko, jis galėjo nukreipti lėktuvą į „Safeco“ stadioną vos už 19 km nuo oro uosto, kur tuo metu dešimtys tūkstančių žmonių buvo susirinkę į grupės „Pearl Jam“ koncertą.

„Praeito vakaro įvykis mus skatins kiek įmanoma daugiau pasimokyti iš šios tragedijos, kad užtikrintume, jog taip niekada nebenutiktų „Alaska Air Group“ arba bet kuriai kitai oro bendrovei“, – per spaudos konferenciją šeštadienį sakė bendrovės „Alaska Airlines“ generalinis direktorius Bradas Tildenas.

R. Russelas nuvarė 76 vietų turbopropelerinį lėktuvą „Bombardier Q400“, priklausiusį „Horizon Air“, vienai iš „Alaska Airlines“ kompanijų. Anksčiau penktadienį atskridęs iš Viktorijos miesto Britų Kolumbijoje laineris buvo paliktas nakčiai oro uosto krovinių ir techninės priežiūros skyriuje.

Pusketvirtų metų „Horizon Air“ dirbęs R. Russellas buvo vienas iš bendrovės antžeminės tarnybos darbuotojų. Tarp jo pareigų buvo orlaivių vilkimas prie terminalo vartų arba pakilimo tako, ledo valymas ir bagažo tvarkymas.

Pasak pareigūnų, jis pasinaudojo oro uosto vilkiku, kad apsuktų lėktuvą 180 laipsnių ir galėtų riedėti link pakilimo tako. Vis dėlto neaišku, ar vyras kada nors mokėsi skraidyti, ar naudojosi skrydžio imitavimo įranga, taip pat kur jis išmoko pakelti lainerį į orą.

Lėktuvui užvesti raktas nereikalingas, bet mygtukai ir jungikliai turi būti aktyvuoti tam tikra tvarka.

Per 75 minutes trukusį skrydį temstant vyras skrido į pietus ir vakarus, Olimpo kalnų link. Vienas oro dispečeris įtikinėjo jį nusileisti, o R. Russellas tuo metu svarstė, ar jam pakaks degalų pasiekti Olimpo kalnus, kalbėjo apie savo matomus gražius vaizdus ir sakė, kad jis rūpi daugeliui žmonių bei atsiprašinėjo už savo veiksmus.

Vyras taip pat pagyrė dispečerį: „Jūs labai ramus, susikaupęs, besitvardantis.“

R. Russelas tvirtino, kad skraidymas yra „jėga“ ir kad jam nereikia per daug pagalbos.

„Anksčiau esu žaidęs kompiuterinių žaidimų“, – pridūrė jis.

„Kaip manot, jeigu sėkmingai jį nutupdyčiau, ar „Alaska“ priimtų mane dirbti pilotu?“ – juokavo pagrobėjas.

Jis taip pat sakė dispečeriui „iš tikro neketinęs nusileisti“ ir tvirtino esąs „tiesiog palaužtas vyrukas“.

Perimti pagrobto lėktuvo buvo pasiųsti naikintuvai, o oro dispečeriai ne kartą mėgino įtikinti R. Russellą nukreipti lainerį atgal į oro uostą. Tačiau lėktuvas galiausiai rėžėsi į retai apgyventą mažytę Ketrono salą į pietvakarius nuo Takomos.

Socialiniuose tinkluose R. Russellas naudojosi „Beebo“ vardu. Jo „Facebook“ paskyroje nurodoma, kad vyras yra gimęs Aliaskos Vasilos miestelyje, gyvenęs Vašingtono valstijos mieste Samneryje ir 2012 metais vedė.

Praeitais metais paskelbtame šmaikščiame „YouTube“ vaizdo įraše jis kalbėjo apie savo darbą ir pridėjo filmuotos medžiagos bei nuotraukų iš savo kelionių.

„Kilnoju daug lagaminų. Man patinka daugybė lagaminų. Tiek daug lagaminų“, – kalbėjo R. Russellas.

R. Russello šeimos pareiškime sakoma, kad jo artimieji yra apstulbinti ir sielvartaujantys. Pasak jų, akivaizdu, kad R. Russellas nenorėjo pakenkti jokiems kitiems žmonėms ir kad „jis buvo teisus sakydamas, jog jį myli labai daug žmonių“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"