Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
PASAULIS

Ieško nelaimės Genujoje kaltininkų

 
Sugriuvo maždaug 200 metrų viaduko ruožas. / 
Sugriuvo maždaug 200 metrų viaduko ruožas. /  AFP/Scanpix nuotrauka

Šią savaitę Italijos šiauriniame Genujos mieste įgriuvo vienas viadukų greitkelyje A-10. Ši nelaimė pareikalavo kelių dešimčių gyvybių ir iškėlė daug klausimų dėl tokių svarbių statinių priežiūros.

Trečiadienį vidaus reikalų ministras Matteo Salvini pranešė, kad žuvusiųjų padaugėjo iki 39, keletas žmonių laikomi dingusiais, o keliolika tebegydomi ligoninėje – jų būklė sunki. Jis gyrė ugniagesius, nelaimės vietoje dirbusius ištisą naktį.

Matteo Salvini: „Taip mirti Italijoje nepriimtina.“

Šimtai gelbėtojų po tonomis betono nuolaužų tebeieško nelaimę išgyvenusių žmonių arba žuvusiųjų palaikų. Jie lygino darbo sąlygas su žemės drebėjimo padarinių likvidavimo darbais. „Neprarandame vilties“, – teigė vienas pareigūnas ir žadėjo dirbti, kol bus rastos visos aukos.

Baiminantis, kad kitos tilto dalys taip pat gali sugriūti, evakuota per 400 žmonių. Po tiltu yra gyvenamųjų namų, geležinkelio linijos, teka upė.

Seniai kėlė nerimą

Italijos priešgaisrinės saugos tarnyba informavo, kad pramoninėje vakarinėje miesto dalyje incidentas įvyko antradienį apie 12 val. vietos (13 val. Lietuvos) laiku. Pasak ugniagesių atstovo, viaduko ruožas užgriuvo žemiau esančius geležinkelio bėgius, o po nuolaužomis esama automobilių ir sunkvežimių.

Pirmuosiuose televizijos reportažuose matyti miglos gaubiamas viadukas. Pasak Italijos žiniasklaidos, sugriuvo maždaug 200 metrų šio viaduko ruožas.

Katastrofos metu ant viaduko buvo 30–35 lengvieji automobiliai ir trys sunkvežimiai. Tragediją išgyvenęs 33-ejų Davide Capello stebėjosi, kad jo žemyn nugarmėjusi mašina nebuvo suknežinta. Vyro žodžiais, visa tai priminė apokalipsinį filmą.

Ši nelaimė įvyko siaučiant smarkiai audrai. Už penkių kilometrų nuo įvykio vietos gyvenantis liudininkas pasakojo girdėjęs galingą trenksmą, bet pamanė, kad tai griaustinis. Tuo metu kitas matė, kaip į tiltą trenkė žaibas, ir šis ėmė griūti. Vis dėlto inžinieriai abejoja, ar tai galėtų būti tikroji nelaimės priežastis.

Po viaduko nuolaužomis ieškoma nelaimės aukų. / Reuters/Scanpix nuotrauka
Po viaduko nuolaužomis ieškoma nelaimės aukų. / Reuters/Scanpix nuotrauka

Manoma, kad praėjusio amžiaus septintąjį dešimtmetį pastatytas viadukas sugriuvo neatlaikius laikančiosioms konstrukcijoms. Italų žiniasklaidos teigimu, šio viaduko būklė jau seniai kėlė nerimą specialistams. Duomenų, kad šis incidentas gali būti susijęs su teroru, nėra.

Žada skirti baudą

M. Salvini pažadėjo rasti tragedijos kaltininkus. „Važiavau tuo tiltu šimtus kartų ir padarysiu viską, kad sužinočiau kaltininkų – ankstesnių ir dabartinių – vardus. Taip mirti Italijoje nepriimtina“, – sakė jis. Euroskeptikas taip pat nurodė, kad Italijai būtina investuoti daug lėšų į savo pasenusią infrastruktūrą. 2006 metais valstybė skyrė keliams daugiau kaip 14 mlrd. eurų, tačiau po 2008-ųjų finansų krizės ši suma sumažėjo iki 4 mlrd. eurų.

Kaip nurodo didžiausias Italijos dienraštis „Corriere Della Serra“, per penkerius metus įgriūva jau penktas tiltas. Italijos transporto ministras Danilo Toninelli pavadino šią nelaimę milžiniška tragedija. Jo manymu, tai parodė, kokia prasta Italijos infrastruktūros būklė ir nepakankama priežiūra. Italijos vyriausybė trečiadienį pareiškė norinti nutraukti sutartį su kompanija, prižiūrinčia šalies greitkelius, ir skirti jai 150 mln. eurų baudą.

Genuja yra įsikūrusi tarp jūros ir kalnų šiaurės vakarinėje Italijos dalyje. Dėl nelygaus reljefo šiame mieste ir jo apylinkėse gausu viadukų bei tunelių. Įgriuvęs tiltas vadinamas jį suprojektavusio architekto Riccardo Morandi vardu. Teigiama, kad viaduku kasmet naudojasi apie 25 mln. įvairių transporto priemonių.

Transporto viceministro Edoardo Rixi teigimu, šios tragedijos buvo galima išvengti. Už Genujos kelius atsakingos bendrovės atstovas Stefano Marigliani teisinosi, kad viadukas buvo nuolat stebimas ir prižiūrimas. Tiltas buvo remontuotas 2016 metais, o dabar buvo atliekami pamatų tvirtinimo darbai.

Genujos universitete dėstantis inžinierius Antonio Brencichas jau anksčiau buvo perspėjęs, jog esą problemų dėl tilto. Jo teigimu, architektas R. Morandi nepakankamai įvertino intensyvaus eismo poveikį ir gelžbetonio senėjimą. Inžinerijos ekspertas Andrea Montefusco iš Romoje įsikūrusio LUISS universiteto nurodė, kad šio italų inžinerijos perlo griūties priežastis bus nustatyta iškart, kai bus saugu patekti į nelaimės vietą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"