Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
PASAULIS

Didžiausia mįslė aviacijos istorijoje lieka neįminta

 
2018 07 31 12:00
Per uždarą susitikimą su aukų artimaisiais Malaizijos vyriausybė jiems išdalijo MH370 saugumo tyrimo ataskaitą.
Per uždarą susitikimą su aukų artimaisiais Malaizijos vyriausybė jiems išdalijo MH370 saugumo tyrimo ataskaitą. Reuters/Scanpix nuotrauka

Keleivių, skridusių dingusiu Malaizijos oro linijų reiso MH370 lėktuvu, šeimų nariai nusivylę – tyrimo ataskaita, su kuria jie buvo supažindinti, nepateikė nieko naujo. Jokių paaiškinimų, kas nutiko lėktuvui su 239 žmonėmis, jie negavo.

MH370 tyrėjai paskelbė, kad „Boeing 777“ rankiniu būdu buvo pasuktas ore, o ne skrido autopilotu, ir kad negalima atmesti „trečiosios šalies neteisėto įsikišimo“, tačiau tyrėjai negalėjo nustatyti, kas už tai atsakingas. Ataskaitoje atmetamos teorijos, kad kapitonas ir kitas pilotas sukėlė tyčinę lėktuvo katastrofą, vykdydami savižudybės aktą, bei apie kaltinimus mechaniniu gedimu.

Kapitonas Zaharie Ahmadas Shah valdė lėktuvą, kai jis dingo./Sipa/Scanpix nuotrauka
Kapitonas Zaharie Ahmadas Shah valdė lėktuvą, kai jis dingo./Sipa/Scanpix nuotrauka

Tyrėjai net paneigė, jog tai yra galutinė ataskaita, kaip buvo skelbta anksčiau. Jokių konkrečių išvadų, kodėl dingo lėktuvas ir kur gali būti nuolaužos, jie nepateikė. Vietoj to dr. Kok Soo Chonas, atsakingas už MH370 reiso saugumo tyrimą, per spaudos konferenciją Putrajoje, Malaizijoje, kalbėjo apie tai, kad Kvala Lumpūro Malaizijoje ir Hošimino Vietname oro transporto kontrolė sulaužė kelis protokolus. Šios tarnybos turėjo stebėti lėktuvą, bet kadangi nesilaikė protokolo, laineris jau 20 min. buvo dingęs iš radiolokatorių, kol apie tai buvo pranešta. Dėl to paieškos ir gelbėjimo operacija prasidėjo pavėluotai.

Kai kurie požymiai, tokie kaip komunikacijos nutraukimas ir rankiniu būdu atliktas posūkis ore, „neišvengiamai rodo neteisėtą įsikišimą“, tačiau Kok Soo Chonas pabrėžė, kad jokia teroristinė grupė atsakomybės neprisiėmė.

Baterijos ir siųstuvai

Ataskaitoje yra dar kelios detalės – blogai veikė avarinio lokatoriaus siųstuvai (ELT). Šie prietaisai turi perduoti nelaimės signalus, kurie būtų galėję padėti nustatyti lėktuvo vietą, bet visi keturi MH370 siųstuvai nesuveikė. Jų baterijų galiojimo laikas nebuvo pasibaigęs, tačiau signalas nebuvo pasiųstas. Pasak tyrėjų, taip nutinka orlaiviui patekus į vandenį.

Be to, krovinių skyriuje MH370 vežė 4566 kg of mangostano ir 221 kg ličio jonų baterijų. Spėliota, kad tai galėjo įžiebti gaisrą ir baigtis lainerio katastrofa. Ataskaita šią teoriją paneigė, bet jos analizė grindžiama tik atsižvelgiant į ankstesnį baterijų ir mangostano krovinių gabenimą. Patvirtinta, kad baterijų krovinys nebuvo peršviestas rentgeno spinduliais, nes tą dieną nebuvo pakankamo dydžio rentgeno aparatų. Didesni aparatai buvo instaliuoti tik praėjus keliems mėnesiams po lainerio dingimo. Lieka neaišku, ar baterijų gedimas arba netinkamas jų įpakavimas galėjo atvesti prie sudužimo.

Oficialios tyrėjų grupės parengtos 1500 puslapių ataskaitos kopijos vakar rytą buvo įteiktos oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 laineriu skridusių žmonių šeimų nariams Malaizijos susisiekimo ministerijoje, o vėliau surengtas trumpas išvadų pristatymas. Po pietų dokumentas tapo viešai prieinamas.

Malaizijos orlaivis dingo 2014-ųjų kovą su 239 keleiviais, daugiausia Kinijos piliečiais, skridusiais iš Kvala Lumpūro į Pekiną. Per didžiausias aviacijos istorijoje paieškas 120 tūkst. kvadratinių kilometrų zonoje Indijos vandenyne laineris taip ir nebuvo rastas, o Australijos tyrėjų vadovauta operacija nutraukta pernai sausį. Teksase įsikūrusi bendrovė „Ocean Infinity“ sudarė tolesnių paieškų sutartį, pagal kurią įmonei būtų sumokėta tik radus lėktuvą. Tačiau šios paieškos, per kurias vandenyno dugnas buvo tiriamas moderniais povandeniniais zondais, atšauktos pavasario pabaigoje, neradus jokių lainerio pėdsakų.

Gegužę prisaikdinta Malaizijos vyriausybė pažadėjo vadovautis visiško skaidrumo principu ir paviešinti oficialaus tyrimo grupės, turinčios 19 narių, įskaitant tarptautinius tyrėjus, neredaguotą oficialią ataskaitą.

Kai kurie požymiai, tokie kaip komunikacijos nutraukimas ir rankiniu būdu atliktas posūkis, rodo „neteisėtą įsikišimą“, tačiau jokia teroristinė grupuotė neprisiėmė atsakomybės.

Tarp vilties ir nusivylimo

Į transporto ministeriją atvykusi Nurlaila Ngah, kurios vyras Wanas Swaidas Wanas keliavo reiso MH370 lėktuvu, sakė, kad atsakymas į klausimą, kas nutiko orlaiviui, suteiktų aukų artimiesiems paguodos.“Oro linijų sektoriuje nutinka tragedijų, bet būna įkalčių, leidžiančių atskleisti aplinkybes“, – sakė moteris ir nesąmone pavadino tyrėjų teiginius, kad nėra jokių ženklų, kas galėjo atsitikti.

Calvinas Shimas, kurio žmona buvo palydovė dingusiame laineryje, skeptiškai vertino tikimybę, kad po daugiau kaip ketverius metus trukusių paieškų artimieji rastų ataskaitoje ką nors nauja. Jis nelaukė jokių naujų atskleidimų. „Juodoji dėžė nebuvo rasta. Neaptikta ir lėktuvo nuolaužų“, – sakė jis, bet pridūrė turįs viltį, kad vyriausybė dar pamėgins rasti naujų įrodymų ir svarstys galimybę atnaujinti paieškas.

Kol kas rastos tik trys patvirtintos dingusio lėktuvo nuolaužos; jos aptiktos pakrantėse Indijos vandenyno vakarinėje dalyje. Tarp šių nuolaužų yra 2 metrų ilgio sparno dalis – flaperonas.

Atvykę sužinoti galutinių tyrimo išvadų žuvusiųjų artimieji dar negalėjo padėti taško./AFP/Scanpix nuotrauka
Atvykę sužinoti galutinių tyrimo išvadų žuvusiųjų artimieji dar negalėjo padėti taško./AFP/Scanpix nuotrauka

Pilotų vaidmuo

Yra daugybė teorijų, kodėl dingo „Malaysia Airlines“ orlaivis: pradedant nelaimingu atsitikimu, baigiant užgrobimu ar net teroro aktu. Yra manančiųjų, kad lėktuvo atsakiklis specialiai buvo išjungtas prieš nukreipiant lainerį į Indijos vandenyną, ir tai galėjo padaryti lėktuvo kapitonas Zaharie Ahmadas Sha. Policija apsilankė jo ir kito piloto Fariqo Abdulo Hamido namuose bei ištyrė natūralaus dydžio skrydžio simuliatorių, kurį turėjo įsirengęs Z. A. Shah. Tačiau ataskaita atmetė pilotų vaidmenį. Kok Soo Chonas sakė, jog tyrėjai labai kruopščiai išnagrinėjo viską, kas susiję su pilotais, ir nerado nieko įtartina. „Likome patenkinti ir jų pasirengimu, ir psichine būkle. Mes nemanome, kad šį įvykį sukėlė pilotas“, – sakė jis ir pridūrė, jog komandoje dirbo du psichiatrai, atsakingi už pilotų garso įrašus. Jie priėjo išvadą, kad pilotai nebuvo apimti nerimo ar streso, buvo visiškai normalūs, jokių reikšmingų elgesio pokyčių nepastebėta.

Susipažinę su ataskaita žuvusiųjų artimieji buvo prislėgti, kai kurie verkė ir sakė nesulaukę jokios pabaigos, o kiti teigė, kad informacija ataskaitoje neteisinga.

Įvairios teorijos apie paslaptingai Indijos vandenyne dingusį lainerį ir toliau gyvuos, nes liko neaišku, nei kas nutiko laineriui, nei kur jis yra.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"