Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
PASAULIS

„Saratov Airlines“ katastrofa – dar vienas smūgis Rusijos aviacijai

 
2018 02 12 20:00
Lėktuvo nuolaužų ir palaikų paieškos operacijoje dalyvauja per 700 asmenų.
Lėktuvo nuolaužų ir palaikų paieškos operacijoje dalyvauja per 700 asmenų. Reuters/Scanpix nuotrauka

Sekmadienį, praėjus vos kelioms minutėms, kai pakilo iš Maskvos Domodedovo oro uosto, nukrito ir sudužo bendrovės „Saratov Airlines“ keleivinis lėktuvas „Antonov An-148“. Visi juo skridę žmonės žuvo. Avarijos priežastys tiriamos.

Orlaivyje buvo 65 keleiviai ir 6 įgulos nariai. Pasak Rusijos ypatingųjų situacijų ministerijos, lėktuvas nukrito netoli Argunovo kaimo, kuris nuo Maskvos nutolęs apie 80 km į pietryčius. Rusijos pareigūnai patvirtino, kad gyvų žmonių nėra. Tyrėjai šukuoja apsnigtus laukus ir ieško atsakymų, kodėl įvyko katastrofa. Lėktuvo nuolaužos ir palaikų fragmentai išsibarstę maždaug 30 hektarų plote. Paieškos operacijoje dalyvauja per 700 asmenų.

Rusijos federalinės oro transporto agentūros (Rosaviacijos) teigimu, „Antonov An-148“ iš oro uosto pakilo apie 14 val. 21 min. vietos laiku (13 val. 21 min. Lietuvos laiku). Nedidelis keleivinis lėktuvas skrido į Orenburgo srities Orsko miestą, esantį už 1600 km į pietryčius nuo Maskvos, netoli Kazachstano sienos.

„Praėjus kelioms minutėms po pakilimo nutrūko ryšys su įgula ir orlaivis dingo iš radiolokatorių ekranų“, – pranešė Rusijos ypatingųjų situacijų ministerija.

Interneto puslapio „FlightRadar24“, kuris fiksuoja skrydžio informaciją realiu laiku, duomenys rodo, kad lėktuvas ėmė prarasti aukštį prabėgus vos 6 minutėms, kai pakilo. Jis pasiekė 6400 pėdų (1950,7 m) aukštį, tada nusileido iki 5800 pėdų (1767,8 m), paskui vėl trumpam pakilo ir staiga pradėjo kristi. Visa tai įvyko per vieną minutę.

Tikrinamos visos versijos

Sekmadienio popietę Rusijos ypatingųjų situacijų ministerija paskelbė keleivių ir įgulos narių sąrašą. Jis atskleidžia, kad bent trys iš skridusiųjų – vaikai. Pranešama, jog tarp keleivių buvo vienas Šveicarijos ir vienas Azerbaidžiano pilietis. Dauguma žuvusiųjų – iš Orenburgo srities.

Manoma, kad užtruks apie savaitę, kol bus surinkti visi palaikai. Ypatingųjų situacijų ministerija ima DNR pavyzdžius iš aukų artimųjų – tam į Orską yra pasiųstas pareigūnas.

Oro sąlygos smarkiai sunkina palaikų ir lėktuvo nuolaužų paieškos operaciją. Pirmadienį Tyrimų komiteto atstovė Svetlana Petrenko naujienų agentūrai „Interfax“ pranešė, kad katastrofos vietoje rasta tik viena iš dviejų lėktuvo „juodųjų dėžių“ – skrydžio parametrus fiksuojantis savirašis. Pokalbius pilotų kabinoje įrašančio prietaiso ieškoma toliau.

Pareigūnės teigimu, laineris An-148 sprogo tik įsirėžęs į žemę, o ne būdamas ore. „Nustatyta, kad tuo metu, kai smigo žemyn, orlaivis nedegė. Sprogimas įvyko tik jam nukritus“, – pabrėžė S. Petrenko.

Tačiau liudininkai tvirtino matę, kad lėktuvas degė jau krisdamas. „Siekiant nuodugniai ir visapusiškai ištirti įvykio aplinkybes sudaryta daugiau kaip 100 Tyrimų komiteto darbuotojų grupė. Jie vienu metu dirba keliuose regionuose“, – aiškino komiteto atstovė.

„Saratov Airlines“ katastrofa – pirmoji komercinio keleivinio lėktuvo avarija per daugiau nei metus. 2017 metai buvo saugiausi per visą komercinių skrydžių oro bendrovių gyvavimo laikotarpį.

S. Petrenko užsiminė, kad oro bendrovės biure atlikta krata ir paimta dokumentų. Abiejuose oro uostuose taip pat paimta dokumentų, susijusių su lėktuvo technine profilaktika ir įgulos narių sveikata.

Atstovė pareiškė, kad per pirminį tyrimą bus patikrintos visos katastrofos priežastys, išnagrinėta oro bendrovės veikla, duomenys apie orlaivio techninę būklę, pilotų kvalifikaciją.

Prasta reputacija

Nuo tada, kai žlugo Sovietų Sąjunga, Rusijos aviacijos reputacija dėl pasenusios įrangos, blogos oro linijų ir jų lėktuvų kokybės kontrolės, gana dažnų aviakatastrofų tapo itin prasta.

Remiantis Airsafe.com, kuriame galima rasti informacijos apie pastarųjų metų aviakatastrofas, nuo 1990 metų Rusijoje ir Nepriklausomų valstybių sandraugos narėse įvyko per 40 rimtų lėktuvo avarijų. Dauguma orlaivių priklausė Rusijos oro linijų bendrovėms. Pagrindinės tokių nelaimių priežastys – prastos oro sąlygos ir pilotų klaidos.

Tačiau, kaip rašo „The New York Times“, pastaraisiais metais industrijos saugumo duomenys labai pagerėjo, nes didžiausios oro linijos investavo ir nusipirko Vakaruose gamintų lėktuvų.

Pastaroji didelio masto lėktuvo katastrofa Rusijoje įvyko 2016 metų gruodžio 25 dieną. Tuomet šalies gynybos ministerijai priklausęs orlaivis „Tupolev Tu-154“ skrido iš Sočio į Siriją ir sudužo Juodojoje jūroje. Katastrofa įvyko praėjus 7 minutėms nuo pakilimo. Orlaivis skraidino kariuomenės chorą, turėjusį pasirodyti Sirijoje dislokuotiems rusų kariams. Žuvo visi 92 lėktuvu keliavę asmenys.

2016 metų kovą visi 62 asmenys, skridę oro bendrovės „FlyDubai“ lėktuvu „Boeing 737–800“, žuvo, kai šis sudužo, bandant jį nutupdyti Rostovo prie Dono oro uoste.

Trečia pastarojo meto aviacijos nelaimė, manoma, įvyko dėl teroro akto. 2015 metų spalį iš Šarm el Šeicho į Sankt Peterburgą skridęs lėktuvas sudužo netrukus po pakilimo. Nei vienas iš 224 keleivių ir įgulos narių neišgyveno.

Pilotas buvo patyręs

„Saratov Airlines“ iš viso turi 12 orlaivių, penki iš jų – „An-148“ lėktuvai. Juos pagamino Ukrainos bendrovė „Antonov“. 2011 metais vienas iš „An-148“ sudužo, kai įgula viršijo maksimalų greitį.

Praeitų metų gruodžio mėnesį Rusijos vyriausybės agentūra ataskaitoje dėl saugumo priežasčių paminėjo „Saratov Airlines“, tačiau nerimą kėlė ne jos lėktuvai, o ant žemės laikomos degios medžiagos.

Sekmadienį nukritęs lėktuvas pagamintas 2010 metais. Iš pradžių jis priklausė oro linijų bendrovei „Rossiya airlines“, kuri prieš metus jį perleido bendrovei „Saratov Airlines“.

Bendrovės atstovas naujienų agentūrai „Interfax“ teigė, kad prieš skrydį lėktuvas buvo patikrintas ir nerasta jokių gedimo požymių. Be to, tą patį sekmadienį lėktuvas, prieš avariją, atliko keletą sėkmingų skrydžių.

Pasak „Radio Free Europe“, lėktuvo pilotas buvo patyręs ir turėjo daugiau nei 5 tūkst. valandų realios skrydžio patirties.

„Saratov Airlines“ katastrofa – pirmoji komercinio keleivinio lėktuvo avarija per daugiau nei metus. 2017 metai buvo saugiausi per visą komercinių skrydžių oro bendrovių gyvavimo laikotarpį.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"