Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
MOKSLAS IR IT

Štai kaip reikia skatinti elektromobilių plėtrą: Švedijos nauja politika

 
usplash.com nuotrauka

Švedijos vyriausybė pasiūlė naują lengvųjų transporto priemonių apmokestinimo sistemą, kurį pradės veikti nuo šių metų liepos 1 d. Pagal naują schemą tradicinės benzinu varomos transporto priemonės bus apmokestintos didesniu mokesčiu, o varomos elektra – turės daugiau nuolaidų ir paskatų.

Švedijos vyriausybės paskelbtame pranešime teigiama: „Vyriausybė siūlo naują lengvųjų transporto priemonių „apmokestinimo-skatinimo“ sistemą, kuri įsigalios nuo 2018 m. liepos 1 d. Pagrindinis šios sistemos įvedimo motyvas yra padidinti aplinkai palankių (kurių sukuriamas mažesnis CO2 kiekis aut. past.) transporto priemonių skaičių šalyje. Ši „apmokestinimo-skatinimo“ sistema papildys bendruosius ir jau esančius degalų mokesčius ir padės sumažinti transporto sektoriaus priklausomybę nuo naftos bei daromą neigiamą poveikį klimatui.

Dėl šios sistemos benzinu ir dyzelinu varomos transporto priemonės, nuo to momento kai tik bus apmokestintos, per pirmuosius trejus metus turės papildomai mokėti, žinoma, tik jei paklius į tokius taršos rėmus: jei nuvažiavus 1 km automobilis į aplinką išmes 95–140 gramų CO2, reikės sumokėti 7,96 eurus už 1 gramą CO2, o jei daugiau kaip 140 gr. CO2, tada mokestis sieks 10,38 eurus už 1 gr. CO2. Nuo ketvirtųjų metų mokestis sieks 2,13 eurus, o CO2 kartelė nus nuleista iki 111 gramų vienam kilometrui.“

Remiantis Švedijos „EV-Volumes“ duomenimis, įvairių rūšių elektromobilių („plug-in“) dalis 2018 m. balandžio mėn. Švedijoje siekė 6,1 % nuo visų įregistruotų naujų automobilių. Tai yra net 85 % daugiau nei pernai.

Švedijos vyriausybės paskelbtame pranešime toliau teigiama, kad „aplinkai draugiškiems automobiliams yra pašalinamas 5-erių metų mokesčio už aplinkos taršą atleidimas, bet itin mažas CO2 emisijas išmetantiems automobiliams yra įvedama skatinimo sistema. Tiems automobiliams, kurie į aplinką visiškai neišmes CO2, bus skiriama 60 000 Švedijos kronų priemoka. O tiems, kurie neviršis 60 gr. CO2/1km, priemoka sieks 10 000 kronų. Taip pat yra reikalavimas, kad ši priemoka negali viršyti 25 % naujo automobilio kainos. Suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomi automobiliai užsitikrina 10 000 kronų priemoką. Iki šiol šie automobiliai nebuvo laikomi aplinkai draugiškais.“

Beje, 60 000 Švedijos kronų yra apie 5820 eurų, o 10 000 kronų – 970 eurų. Tad tokia valstybės parama įsigijant hibridinį ar pilnai elektrinį automobilį yra ganėtinai ženkli.

Kalbant apie atsirandantį papildomą mokestį, jis vienai transporto priemonei gali siekti nuo kelių iki keletos tūkstančių Švedijos kronų. Viskas priklausys nuo transporto priemonės modelio ir nors 3000–7000 papildomų Švedijos kronų arba 290–680 eurų už automobilį nėra menkniekis, bet tai nėra tokio aukšto lygio mokestis kokį turi Norvegija, jau nekalbant apie tai, kad ji išvis ketina uždrausti benzinu ir dyzelinu varomas transporto priemones.

Tačiau finansinės paskatos įsigyti elektrines transporto priemones yra išties didelės. Štai keletas pavyzdžių, kokios būtų taikomos priemokos įsigijant skirtingo tipo automobilius:

„Nissan LEAF“ (ir kitos pilnai elektrinės transporto priemonės) – 5820 eurų priemoka;

„BMW i3 Rex“ – 4850 eurų priemoka;

„Kia Optima“ – 3150 eurų priemoka;

„Volvo XC90 T8“ – 1860 eurų priemoka.

„EV-Volumes“ tikisi, kad padidinus priemokų (paskatų) dydžius įsigijant naują elektrinę transporto priemonę ir padidinus mokesčius taršioms transporto priemonėms, iki 2021 metų Švedijos elektromobilių rinkos dalis padidės iki 25 %.

Viktor‘as Irle‘as, „EV-Volumes“ įkūrėjas ir rinkos analitikas, tikisi, kad iki šių metų pabaigos elektromobilių rinkos dalis Švedijoje išaugs iki 8 % ir tikimasi itin aktyvių elektromobilių pardavimų šių metų antroje pusėje. Bus itin idomu stebėti, kaip tokia skatinimo sistema keis Švedijos transporto priemonių parko vaizdą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR IT
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"