Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
MOKSLAS IR IT

Ar jus persekioja tikslinės reklamos? Patarimai, kaip jas sustabdyti

 
Asociatyvi iliustracija / 
Asociatyvi iliustracija /  pixabay.com nuotrauka

Internetinės reklamos visuomet erzindavo, tačiau dabar situacija yra kur kas prastesnė, nei bet kada anksčiau, rašo „The New York Times“.

Įsivaizduokite, jog internetinėse parduotuvėse ieškote rankinio laikrodžio. Peržiūrite kelias svetaines, kuriose pardavinėjami laikrodžiai ir staiga jus ima persekioti rankinių laikrodžių reklamos į kokią svetainę benueitumėte. Pradedate jas matyti „Facebook“ naujienų sraute, telefone jos iššoka vos atsidarius „Instagram“, o naršant internete reklamos ima rodytis naujienų portaluose, kurie su laikrodžiais neturi nieko bendro. Net jei tą laikrodį jūs galų gale užsisakysite, reklamos jūsų persekioti nenustos.

Tai – tikslinės reklamos.

Internetinės reklamos darosi vis atkaklesnės ir įžūlesnės. Persekiojimo technologijos, tokios, kaip slapukai (angl. cookies), renka informaciją apie jūsų naršymo istoriją skirtingose svetainėse. Pardavėjai ir reklamos technologijų kompanijos šią informaciją renka ir tokiu būdu į mus nusitaiko įrenginių pagalba. Persekiotojai dabar yra tokie įmantrūs, kad gali matyti ir suprasti, kuomet jūs svarstote apie vienos ar kitos prekės įsigijimą, tačiau to iki galo nepadarote – taigi reklamos pradeda jus vaikytis, kad nepamirštumėte tos prekės ir ją galų gale įsigytumėte.

Ir iš tiesų – tikslinės reklamos žmones veikia labiau, nei senamadiškas būdas internete skleisti reklamą atsitiktiniu būdu.

„Turinys nėra nemokamas, taigi ką jūs pats mieliau matytumėte? – klausė Sarah Hofstetter, reklamos agentūros „360i“ vadovė. – Reklamas, kurios bent jau mėgina būti jums įdomiomis, ar reklamas, kurios taikosi aklai ir reikia melstis, kad pataikys?“

Pastaba teisinga. Tačiau šios kraupokos tikslinės reklamos gali gana smarkiai erzinti, ypač tuomet, kai spėjimai yra neteisingi. Jas galima laikyti puikiu interneto integralumo griovimo atveju.

Tikslinės reklamos taip pat verčia sunerimti dėl privatumo. Tyrimų kompanija „Pew Research Center“ nustatė, kad net 68 procentams internautų nepatinka tikslinės reklamos – žmonės nemėgsta, kuomet jų elgesys internete yra stebimas ir analizuojamas. Naršymo istorija apie jus gali atskleisti pakankamai daug – kokios yra jūsų sveikatos problemos, politinės pažiūros ar seksualiniai įpročiai.

Vis dėlto išvengti tikslinių reklamų įmanoma.

Kodėl mane persekioja reklamos?

Prieš pradedant tikslinių reklamų egzorcizmą savo įrenginiuose verta pamėginti suprasti, kaip gi jos veikia.

Tarkime, kad internetinėse parduotuvėse ieškote trintuvo. Viename internetiniame X įmonės puslapyje apžiūrinėjote trintuvus ir po paieškų uždarote naršyklę. Kai kitą sykį atsidarysite naršyklę trintuvų reklamos jus tiesiog pradės persekioti. Taip pat jos pradės vaidentis „Facebook“ ar „Instagram“ programėlėse.

Kai lankėtės X įmonės svetainėje, jūsų įrenginyje išsaugomas svetainės slapukas, pagal kurį galima atpažinti, kuriose svetainėse jūs lankėtės. X įmonę tuo tarpu pasamdė kelias reklamos technologijų kompanijas, idant jos užsiimtų marketingu. Jos įterpė sekėjus (angl. trackers), kurie taip pat yra pakraunami X įmonės svetainėje ir tie sekėjai pasižiūrėję į pas jus likusį slapuką pirštu beda į jūsų įrenginį.

Sekėjai gali nustatyti, ar jūs domitės kokia nors preke. Jie atkreips dėmesį ir į kitus parametrus – ar jūs puslapį bei naršyklę uždarėte vos užmetę akį į trintuvą, ar palikote jį prekių krepšelyje nebaigę pirkimo proceso. Sekėjų pagalba reklamos technologijų kompanijos gali sekti jūsų slapuką ir įvairiose svetainėse ar programėlėse siūlyti jums trintuvo reklamas.

Sarah Hofstetter teigė, kad tarp tų pačių reklamos technologijų kompanijų yra tiek geranorišką strategiją taikančių, tiek nelabai. Gerieji stengsis jūsų neerzinti ir trintuvo reklamas jums rodys vos kelis kartus, o suvokę, kad trintuvą jūs jau nusipirkote, sustos. Tuo tarpu blogiesiems rūpės tik tai, kad jūs žūtbūt įsigytumėte trintuvą, taigi jūs būsite atakuojamas reklamomis nepriklausomai nuo to, kad galbūt trintuvą nusipirkote prieš savaitę.

Viskas komplikuojasi tuomet, kai kompanijos pasisamdo kelias reklamos technologijų kompanijas, kurios taiko skirtingas prieigas. Galbūt viena kompanija jau nustojo jums brukti trintuvus kelis kartus jums juos parodžiusi „Facebook“ naujienų sraute, tačiau kituose portaluose ar kitose programėlėse kita kompanija nestabdo trintuvų reklamų lavinos.

Kokie yra paprasčiausi tikslinių reklamų vengimo būdai?

Štai keli paprasti žingsniai, kuriuos galite atlikti, jei esate persekiojami reklamų ir norite, kad tai pagaliau liautųsi.

– Periodiškai trinkite savo slapukus. Tikslinėms reklamoms bus sunkiau jus persekioti, jei kiekviename savo įrenginyje trinsite slapukus. „Apple“, „Google“, „Microsoft“ paviešino instrukcijas, kaip galima ištrinti informaciją „Safari“, „Chrome“ ir „Edge“ naršyklėse.

– Atstatytikite savo reklamos ID. Greta slapukų „Android“ ir „Apple“ telefonai naudoja vadinamuosius reklamos ID, idant prekeiviams būtų lengviau jus atsekti. Reklamos ID atstatyti galite kada tik norite. „Android“ įrenginiuose jūs galite atrasti atstatymo mygtuką reklamos meniu , nustatymų programėlėje nuspaudę „Google“, o telefono „iPhone“ atstatymo mygtuką galite atrasti nustatymuose, privatumo parinktyse.

– Periodiškai valykite savo „Google“ reklamų istoriją. „Google“ siūlo įrankį „My Activity„ („Mano veikla“), kur galite įdėmiau žvilgtelėti į „Google“ surinktą informaciją apie jus, tame tarpe jums pateiktų reklamų istoriją, ir tuomet pasirinkti, kurią informaciją norite ištrinti.

– Jei įmanoma, paslėpkite erzinančią reklamą. Kai kur rodomas internetines reklamas („Facebook“ ir „Google“) galima paslėpti, nuspaudus mažą viršutiniame dešiniame kampelyje esantį mygtuką.

Ar galima su reklamomis kovoti truputį intensyviau?

Egzistuoja ekstremalesni metodai, kurių galite imtis norėdami išvengti persekiojančių reklamų. Tačiau tam, kad reklamos paliktų visam laikui, turite įgyvendinti visus čia išvardintus žingsnius.

– Įsidiekite reklamas blokuojančią programą. Naršyklėje galite įsiinstaliuoti reklamas blokoujančius priedus.

– Mobiliuosiuose įrenginiuose naudokitės privačia naršykle. „Firefox Focus“, „DuckDuckGo“ ir „Ghostery Privacy Browser“ yra naršyklės, su kuriomis lengviau naršyti privačiai. Jose jau įdiegtos persekiojančias reklamas blokuojančios programėlės. Jos yra pravarčios, norint atlikti slaptą internetinę paiešką, tačiau gali būti nepraktiškos naudojant kasdien, nes dėka šios savybės gali būti pagadintos svarbios naršyklių dalys.

– Įdiekite sekėjus blokuojančias programėles. Jos pačios svetainėse atpažįsta šnipinėjantį turinį ir neleidžia jo pakrauti.

– Ten, kur galite, atsisakykite tikslinio ir pomėgiais grįsto reklamavimo. Technologijų kompanijos, įskaitant „Google“, „Facebook“, „Twitter“ ir „Apple“, yra parengę instrukcijas, kaip nebegauti jūsų interesais grįstų reklamų.

Tam, kad pagaliau sustabdytumėte įkyrias tikslines reklamas jums veikiausiai prireiks bent kelių valandų. Tai – alinantis procesas, tačiau tokiu būdu galima išvengti tikslinių reklamų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
MOKSLAS IR IT
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"