Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
LIETUVA

Vieši politikų apsižodžiavimai: nelabai etiška, bet įdomu?

 
2018 07 31 15:21
TS-LKD reklama /
TS-LKD reklama / „Facebook“ grupės „Ramučių gyventojai“ nuotrauka

Kaune, ant Taikos prospekte esančio daugiabučio pasirodžius plakatui, kuriame  klausiama, kodėl Saulius Skvernelis, nusprendęs deginti šiukšles laikinojoje sostinėje, nemyli kauniečių, premjeras pasipiktino, o komunikacijos specialistas Arijus Katauskas pareiškė, kad tai – artėjančių rinkimų ir aštrėjančios komunikacijos pavyzdys. Pasak jo, ateityje tokių žinučių tik daugės. 

Konservatoriai ir valstiečiai viešai „susikerta“ jau ne pirmą kartą. Aštrus apsižodžiavimas nėra naujiena ne vienam aktyviai politikoje dalyvaujančiam politikui. Šį kartą išsiskyrė konservatorių ir šalies premjero S. Skvernelio požiūriai į šiukšlių deginimą ir savo nuomonę konservatoriai nutarė pareikšti dideliu plakatu laikinojoje sostinėje.

Ši komunikacija rodo, kad stipriai ruošiamasi rinkimams. Didžiosios partijos pradeda rinkimų kampaniją kitaip, naudodamos kitokias priemones.

Plakatas buvo pakabintas po to, kai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno pavaduotoja Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė kreipėsi į S. Skvernelį, prašydama paviešinti vyriausybės taikos sutartį su Vokietijos bendrove „Danpower GmbH“ ir Vokietijos bei Lietuvos verslininkų kontroliuojama UAB „Danpower Baltic“. Šis prašymas atsirado po to, kai viešoje erdvėje pasigirdo abejonių ar taikos sutartis atitinka viešąjį interesą, suabejota, ar visi aiškiai žino ir supranta tokios taikos sutarties su verslu kainą ir pasekmes.

Premjeras ir jo komanda sutarties dar nepaviešino, o plakatą Kauno centre išvadino melu. Ministras pirmininkas naujienų agentūrai „Elta“ sakė: „Jeigu jie turi pinigų skleisti melagingas žinias – tai jų reikalas. Aš nereaguoju visiškai.“ Jis taip pat sakė nesikreipsiąs dėl melagingos informacijos.

Komunikacijos specialistas A. Katauskas sako, kad tokie plakatai kaip Kaune – aštrėjančios komunikacijos pavyzdys. „Mes esame tie, kurie nepratę prie sarkastiškų ir kartais ribas peržengiančių komunikacinių mūšių. Sunku atsiminti kokį aštresnį dalyką, dažniausiai matome plakatus, kuriuose stovi partiečiai greta savo lyderio. Išorinė komunikacija ir reklaminė komunikacija iki šiol buvo labai saugi. Atsiminkime prieš keletą metų socialdemokratai buvo susukę reklaminį klipą, vaizdavusį žmogų, kuris susapnuoja kregždučių sugrįžimą. Ir koks kilo skandalas dėl to“, – sakė A. Katauskas.

O štai dabar, anot jo – prasideda aštresnės komunikacijos laikas, nes tiesiog reikia patraukti informacija persisotinusių žmonių dėmesį.

„Ir štai mes pradedame matyti pirmuosius įdomesnius žingsnius, aš, kaip komunikacijos žmogus, pradedu manyti, kad konservatorių žingsnis atakuoti premjerą, prisirišant prie žiniasklaidoje nagrinėjamų temų yra protingas, nes tokiu būdu pati žinutė yra sustiprinama, ypatingai, kai kalbame apie šiukšlių deginimą Kaune arba sąvartynus šalia. Situaciją konservatoriai sušaržuoja ir užaštrina, gauna atsaką iš valstiečių ir tai rodo, kad ieškoma aštresnių ginklų komunikacijoje“, – svarstė komunikacijos specialistas.

Jis įsitikinęs, kad politinės partijos išeina iš savo kostiumu aprengto komunikacinio kūno ir tampa artimesnės paprastiems gyventojams ir rinkėjams. „Daryti netikėtus žingsnius ar akivaizdžias atakas prieš konkurentus yra reta ir sudėtinga, taigi mes matome aštresnės ir kitokius įrankius naudojančios komunikacijos pavyzdžius. Man džiugu, kad politinė komunikacija ima keistis į kitą pusę. Žinoma, kils skandalų, debatų, nes mes esame santūrūs, bet tai, kad kažkas vyksta yra gerai“, – sakė specialistas.

Konservatorių paveikslėlis internete. "Facebook" nuotrauka.
Konservatorių paveikslėlis internete. "Facebook" nuotrauka.

Jis taip pat suabejojo, ar šiuo atveju buvo pažeista etika. „Kalbant apie etiką, jei paklausytume kai kurių politikų tiesioginius debatus Seime, pamatytume, kad etika ten pažeidžiama vieną du kartus per dieną. Kai kurie politikai visą savo politinę komunikaciją yra sukūrę „ant ribos“, tarkime Petras Gražulis. Atsiminkime tuos pačius konservatorius Seime, kaip jie „traukia per dantį“ „valstiečius“, o šie atsako tuo pačiu.

Man džiugu, kad politinė komunikacija ima keistis į kitą pusę. Žinoma, kils skandalų, debatų, nes mes esame santūrūs, bet tai, kad kažkas vyksta yra gerai.

Taigi, klausimas yra sudėtingas vien todėl, kad dažnai etika sumaišoma ir tampa sunkiu akmeniu, kurio negalima apeiti. Etika pažeidžiama tada, kai yra akivaizdžiai meluojama arba įžeidžiama asmeniškai, tarkime dėl lyties arba amžius. Kiti dalykai tų politikų, kurie yra atakuojami, vadinami neetiškai tik todėl, kad tai pasakyti labai lengva. Bet išties, jei pažiūrėtume į tą komunikaciją, suprastume, kad ten iki etikos pažeidimų dar labai toli“, – įsitikinęs A. Katauskas.

Jis pridūrė, kad politinė komunikacija tik aštrės, nes to reikalauja naujieji bendravimo kanalai, todėl per artimiausius rinkimus mes visi susidursime su atvejais, kai bus pažeista etika.

„Ši komunikacija rodo, kad stipriai ruošiamasi rinkimams. Didžiosios partijos pradeda rinkimų kampaniją kitaip, naudodamos kitokias priemones. Anksčiau mes buvome pripratę, kad komunikacija pagyvėdavo prieš pat rinkimus, bet dabar yra kitaip. Partijos, matyt, yra priėmusios sprendimą tapti matomomis jau dabar“, – sakė jis.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"