Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAMULTIMEDIJA
LIETUVA

Už mėsos reklamą skirta 1000 litų bauda

 
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos nuotrauka

Šiaulių rajone esančios individualios įmonės savininkui mėsos reklama atsiėjo 1000 litų. Tokio dydžio baudą skyrė reklamą įvertinusi lygių galimybių kontrolierė – ji pripažino, kad buvo pažeistas Lygių galimybių įstatymas.

Reklamoje vaizduojama maudymosi kostiumu vilkinti moteris, kuri ant pečių laiko mėsos gabalą.

Apie šią reklamą rugsėjo mėnesį rašė „Lietuvos žinios“.

Nustačius Lygių galimybių įstatymo pažeidimą, buvo pradėta administracinių teisės pažeidimų byla dėl galimo Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) 41(6) straipsnio pažeidimo (lygių galimybių pažeidimas), užtraukiančio baudą pareigūnams, darbdaviams ar jų įgaliotiems asmenims nuo 100 iki 2000 litų.

Verslininkas Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai (LGKT) aiškino, jog ši reklama pasirinkta dėl grožio, ji esą užtamsina patalpą ir saugo nuo tiesioginių saulės spindulių produkciją. Jis nesutiko su LGKT išvada ir mano, jog reklama nežeidžia ir nežemina moters.

Trečiadienį išplatintame pranešime LGKT cituoja Europos Tarybos ir valstybių narių vyriausybių atstovų, 1995 metų rezoliuciją „Dėl moterų ir vyrų įvaizdžio reklamoje ir žiniasklaidoje“, kurioje teigiama, kad lyčių stereotipai reklamoje ir žiniasklaidoje yra vienas iš nelygybės veiksnių, darančių įtaką požiūriui į moterų ir vyrų lygybę ir kad tai pabrėžia lygybės visose visuomeninio gyvenimo srityse skatinimo svarbą. Rezoliucijoje taip pat nurodoma, kad reklama ir žiniasklaida neturi menkinti pagarbos žmogaus orumui, jose neturi būti „diskriminacijos dėl lyties“.

Lygių galimybių įstatymas draudžia informacijoje apie prekes ir paslaugas bei reklamoje išreikšti pažeminimą, paniekinimą dėl lyties ir kitų pagrindų bei formuoti visuomenės nuostatas, kad dėl šių požymių asmuo yra pranašesnis ar menkesnis už kitą.

Įmonės mėsos reklamą Vilniaus universiteto bei Šiaulių universiteto Lyčių studijų centrų ekspertai įvertino kaip žeminančią.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAI#AUGULIETUVOJETaisyklės
#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"