Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAMULTIMEDIJA
LIETUVA

Ugnis automobiliui padaro didžiausią žalą

 
2013 01 15 10:41
AFP/Scanpix nuotrauka
AFP/Scanpix nuotrauka

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento statistikos duomenimis, 2012 m. Lietuvoje liepsnojo 1182 transporto priemonės ir tik 160 iš jų pavyko išgelbėti laiku užgesinus ugnį.

Draudimo bendrovės „If“ Lietuvos transporto žalų grupės vadovo Dominyko Trimonio teigimu, iš kasko žalų statistinių duomenų matyti, kad gaisrai automobiliuose reti – tai sudaro vos 0,41 proc. visų atvejų. Vis dėlto šios nelaimės sukelia vidutiniškai didžiausius nuostolius – net 30 tūkst. litų, palyginti su 2,4 tūkst. litų siekiančia vidutine kasko draudimo išmoka.

„Bendraudami su vairuotojais pastebime, kad dažniausiai labai nerimtai žiūrima į gaisro automobilyje riziką. Gesintuvu automobilyje ar jo galiojimo data susidomima tik artėjant valstybinės techninės apžiūros laikui, ir šis saugumui svarbus įtaisas dažnai įsigyjamas toks, kurio pakaktų techninei apžiūrai pereiti, o ne realiai liepsnai užgesinti kilus gaisrui“, – sako D.Trimonis.

Anot Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento, 51 proc. visų gaisrų transporto priemonėse kyla dėl elektros instaliacijos gedimų, 12 proc. automobilių ar sunkvežimių užsiliepsnoja dėl degalų padavimo sistemos gedimų, 4 proc. – dėl netvarkingos automobilio dujų įrangos.

Draudimo bendrovės „If“ praktikoje didžiausias nuostolių dėl ugnies šuolis buvo užfiksuotas 2010 m., kai kelios dešimtys bendrovės apdraustų vilkikų pateko į gaisrą „Lisco“ kelte. „If“ tuomet išmokėjo 6,3 mln. litų nuostoliams atlyginti.

Norintiems sumažinti gaisro automobilyje riziką draudimo ekspertai rekomenduoja reguliariai tikrinti pagrindinius automobilio elektros instaliacijos ir degalų padavimo sistemos mazgus, ypač tų transporto priemonių, kurios varomos gamtinėmis dujomis. Ekspertas taip pat pataria nesivežioti papildomų degalų talpyklų transporto priemonės bagažinėje, turėti galiojantį automobilio dydį atitinkantį gesintuvą ir mokėti juo naudotis.

Skandinavijos draudimo bendrovė „If“ kasko klientams Lietuvoje 2012 m. išmokėjo daugiau nei 19 mln. litų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAI#AUGULIETUVOJEPrivatumo politika
#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"