Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
LIETUVA

Seimo narius persodins į elektromobilius

 
S. Brundza
S. Brundza LŽ archyvo nuotrauka

Seime brandinama dar viena parlamentarų aprūpinimo transportu pertvarkos idėja. Taupant valstybės iždo lėšas tautos išrinktiesiems gali tekti dalytis automobiliais.

Prieš porą mėnesių Seimo nariu tapęs automobilių žinovas, kolekcininkas ir buvęs lenktynininkas Stasys Brundza veltui vasaros neleido. “Tvarkos ir teisingumo” frakciją papildęs politikas Seimo valdybai pažėrė siūlymų, kaip reformuoti parlamentarų aprūpinimo automobiliais sistemą, o premjeras Algirdas Butkevičius sulaukė patarimų, leidžiančių racionaliau naudoti viso biudžetinio sektoriaus turimą transportą. Parlamento vadovybė S. Brundzos siūlymų kol kas nesvarstė, Vyriausybė atsakė atidžiai juos nagrinėjanti. Jei “tvarkiečio” idėjos virstų “kūnu”, Seimo nariai po sostinę važinėtų elektromobiliais, o po tėvynę – parlamentui priklausančiomis lengvosiomis mašinomis. Automobiliais tektų dalytis, nes jų būtų perpus mažiau nei Seimo narių.

Paslaugas pirktų

S. Brundzos nuomone, važinėjant po sostinę parlamentarų poreikius visiškai galėtų patenkinti nuomojami ir dalijimosi principu (car sharing) naudojami nedideli elektromobiliai. Šias paslaugas Seimo kanceliarija esą galėtų pirkti, o pardavėjas šalia Seimo specialiai politikams įrengtų tokio transporto akumuliatorių įkrovimo aikštelę. S. Brundza įsitikinęs, kad parlamentarų poreikius visiškai patenkintų 20-30 elektromobilių. “Kadangi automobiliai užrakinami ir atrakinami elektromagnetinėmis kortelėmis, tai sudarytų galimybę apskaičiuoti kiekvieno Seimo nario naudojimosi mašinomis išlaidas”, - teigė siūlymo autorius.

Į tolimesnes keliones politikai galėtų leistis nedideliais ekonomiškais Seimo Transporto skyriui priklausančiais automobiliais, kurių būtų 50-60. Taigi jais taip pat reikėtų dalytis su kolegomis. “Mano manymu, Seimo narių parlamentinei veiklai užtikrinti per metus užtektų apytikriai 2 mln. litų vietoj dabar panaudojamų maždaug 3,5 mln. litų. Lėšos, kurios šiuo metu išleidžiamos Seimo narių mašinų nuomai, eksploatacijai, draudimui, remontui, padengtų šių automobilių išperkamosios nuomos įmokas”, - tvirtino S. Brundza.

Ateitis - elektromobiliams

“Tvarkiečio” teigimu, artimiausiu metu sostinėje planuojama įrengti maždaug 20 įkrovimo aikštelių. Kiekvienoje jų vartotojų paslaugoms bus pasiūlyta po dvi dešimtis elektromobilių. Iki 2020-ųjų tokių stotelių Vilniuje turėtų atsirasti apie 80. “Iš principo jau suderinau, kad viena jų, skirta parlamentarams, būtų prie Seimo. Seimo valdybai ir kanceliarijai net nieko nereikėtų daryti, nes konkursą skelbtų savivaldybė”, - LŽ sakė S. Brundza. Anot jo, važinėti elektromobiliais galėtų jau kitos kadencijos Seimo nariai.

“Noras ir siekis persėsti į elektromobilius sveikintinas. Tai iš tiesų ateities, tačiau tolesnės, reikalas. Šiandien turėtume konstatuoti, kad infrastruktūros elektromobiliams visiškai nėra. Tad viskas priklauso nuo ekonomikos. Jei naujovės kainuos pigiau nei dabartinė tvarka, galima tik sveikinti”, - kalbėjo opozicinio Liberalų sąjūdžio lyderis ir frakcijos seniūnas, buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Jis priminė ne kartą siūlęs Seimo nariams atsisakyti nuomotis automobilius iš parlamentinių lėšų. E. Masiulio įsitikinimu, kur kas paprasčiau ir skaidriau būtų pakelti Seimo narių darbo užmokestį. Iš didesnės algos parlamentarai nuomotųsi automobilius ir padengtų kanceliarines išlaidas.

Siūlymus nagrinės

Seimo kancleris Jonas Milerius sutiko, kad Seimo narių aprūpinimo automobiliais tvarkos pokyčiai leistų racionaliau naudoti valstybės biudžeto lėšas. “Valstybė 5 proc. mažina ateinančių metų išlaidas. Manau, mums neskausmingiausias dalykas būtų apkarpyti transporto išlaidas. Todėl į visas iniciatyvas, kuriomis siūloma taupyti, žiūriu labai palankiai. Žinoma, šiuo klausimu reikia išsamios analizės”, - LŽ aiškino kancleris.

Netrukus Seimo nariams teks svarstyti dar vieną su transporto reikalais susijusį projektą, kurį parengė Mišriai Seimo narių grupei priklausantis parlamentaras Vytautas Matulevičius. Jis siūlo visai uždrausti parlamentinei veiklai skirtas lėšas naudoti automobiliams nuomotis. V. Matulevičius ragina Seimo narius važinėti asmeniniu transportu, bet kartu numatyti diferencijuotą piniginę kompensaciją už automobilio amortizaciją. Tokią skaičiuoklę iki gruodžio turėtų parengti Seimo valdyba ir kanceliarija. S. Brundza sakė visiškai pritariantis V. Matulevičiaus siūlymams, nes mano, kad atvykti į Seimą ir grįžti namo - ne parlamentinė veikla.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"