Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAMULTIMEDIJA
LIETUVA

"Kintai" vėl plukdo keleivius

 
2011 07 11 0:00
Keltas "Kintai" vakar vėl plukdė keleivius, tačiau jį dar apžiūrės specialiai iškviesti narai.<br>Vladimiro Guliajevo nuotrauka
Keltas "Kintai" vakar vėl plukdė keleivius, tačiau jį dar apžiūrės specialiai iškviesti narai.
Vladimiro Guliajevo nuotrauka

Kodėl pramogautojus plukdęs keltas 'Kintai' užplaukė ant seklumos, bus aiškinamasi šiomis dienomis. Tačiau jau vakar 'Smiltynės perkėlos' direktorius Darius Butvydas LŽ sakė, kad keltas buvo nukrypęs nuo farvaterio.

Keltas prie Kiaulės Nugaros užplaukė ant seklumos šeštadienį, apie vidurnaktį. Tuo metu jame vyko naktinio klubo organizuotas vakarėlis. "Gavęs žinią, kad įvyko toks incidentas, sukviečiau kito kelto - "Nidos" - įgulą. Vyrai maždaug prieš valandą buvo baigę pamainą, visi atvyko iš namų. Po geros valandos jau buvome prie tos seklumos", - LŽ sakė D.Butvydas.

Bandė nutempti

"Nidai" atplaukus prie ant seklumos užplaukusio kelto, jau buvo skubiai į pagalbą atsiųstas greitaeigis jūrų uosto direkcijos kateris "Žaibas". Pasak D.Butvydo, "Žaibo" įgula pirmiausia išmatavo gelmę. Paaiškėjo, kad po "Kintų" priekiu yra maždaug 2,5 m vandens, po užpakaline dalimi - vos 1,5 metro. "Žaibas" seklumoje įstrigusio kelto nutempti negalėjo, nes yra per mažas, o "Nida" negalėjo priplaukti arčiau nei pora šimtų metrų. "Perdavėme lyną į "Kintus" ir prisirišę bandėme nuvilkti keltą. Tačiau po pusantros valandos nesėkmingų bandymų supratome, kad to padaryti nepavyks", - pasakojo "Nidoje" buvęs ir gelbėjimo operacijai vadovavęs D.Butvydas. Tada buvo nuspręsta mažinti laivo svorį. Apie 3 val. nakties iš "Kintų" pradėti evakuoti žmonės. Kelte tuo metu buvo 355 keleiviai ir 5 įgulos nariai. Pasak D.Butvydo, "Žaibas" vienu metu gali paimti ne daugiau kaip penkiolika žmonių, todėl evakavimas užtruko beveik iki šeštos valandos. Gerokai palengvėjusį keltą "Nida" nuvilko nuo seklumos. Vakar "Kintai" jau vėl buvo linijoje. Pasak direktoriaus, ir nutemptas nuo seklumos laivas į uostą grįžo savo eiga, jokių sugadinimų nepastebėta. Vis dėlto vakar popiet jį turėjo apžiūrėti specialiai tam iškviesti narai.

Keleiviams laikas prailgo

"Suprantu, jog kelte buvusiems žmonėms atrodė, kad viskas vyksta labai ilgai. Tačiau niekas nedelsė, visi dirbome kaip įmanoma greičiau. Mums pasisekė - naktis šilta, keleiviams joks pavojus negrėsė. Didžioji dauguma keleivių nereiškė jokių pretenzijų. Nors kai kurie piktinosi, bet incidentų nebuvo", - LŽ sakė D.Butvydas. Pasak jo, labiausiai pasisekė mažiausiems keleiviams. Maži vaikai su mamomis buvo suguldyti dviejose "Kintų" kajutėse, kai kurie - net kapitono kajutėje.

Nemažai keleivių skundėsi, kad jiems belaukiant nebuvo pasiūlyta net kavos. Jei norėjai jos atsigerti, turėjai susimokėti. "Deja, bare kavos nebuvo. Kelte tėra kavos automatas, kuris priklauso ne mums. Būtume už ją sumokėję, bet nežinojome kaip - smulkių pinigų niekas neturėjo. Mes plaukėme incidento likviduoti, niekas iš vyrų neturėjo pilnų kišenių metalinių litų. Vėliau jau į krantą parplukdytiems žmonėms buvo pasiūlyta ir kavos, ir arbatos. Niekas nesitikėjo, kad turėjęs tris valandas trukti reisas taip užsitęs", - teigė direktorius.

Ar reikia ieškoti kaltų?

Kodėl keltas užplaukė ant seklumos, D.Butvydas kol kas kalbėti nenorėjo. "Kapitonas - patyręs jūrininkas. Tiesa, keltas buvo išplaukęs iš farvaterio, tačiau, kaip teigia kapitonas, būtent dėl šios seklumos jis ir nukrypo nuo kurso. Tikrinsime schemas, apžiūrėsime tą vietą. Tačiau kol kas negaliu pasakyti, kas kaltas ir ar tikrai reikia ieškoti kaltų", - kalbėjo "Smiltynės perkėlos" direktorius. Jis užsiminė, kad galbūt ateityje šiuo maršrutu - prie Kiaulės Nugaros - keleiviai apskritai nebus plukdomi, tačiau teigė, kad tai dar nenuspręsta. Tiesiog jis turįs visokių minčių, kaip tokių dalykų išvengti.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAI#AUGULIETUVOJEPrivatumo politika
#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"