Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAMULTIMEDIJA
LIETUVA

Įpareigojo papildomai apmokestinti „RTR Planeta“ žiūrėjimą

 
2015 12 08 15:45
Reuters/Scanpix nuotrauka

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) antradienį įpareigojo visus Lietuvoje veikiančius retransliuotojus rusišką televizijos kanalą „RTR Planeta“ už karo ir neapykantos kurstymą perkelti į papildomai apmokestintų kanalų paketus.

Tokį sprendimą komisija priėmė vienbalsiai. Įpareigojimas retransliuoti vartotojams šį kanalą galios metus.

LRTK sprendimu, bus draudžiama tokius papildomus paketus, kuriuose bus įtraukta „RTR Planeta“, subsidijuoti, remti ar taikyti nuolaidas, jų kaina taip pat negali būti mažesnė, nei retransliuotojų sąnaudos.

LRTK nustatė, kad lapkričio 29 dieną transliuotoje „RTR Planeta“ laidoje „Sekmadienio vakaras su Vladimiru Solovjovu“ diskutuojant apie Turkijos numuštą Rusijos karinių pajėgų lėktuvą buvo kurstomas karas ir neapykanta. Tai yra pirmasis rimtas pažeidimas, užfiksuotas Lietuvoje retransliuojamose rusiškose televizijose nuo birželio mėnesio.

Posėdyje parodytoje laidos ištraukoje Rusijos Dūmos deputatas Vladimiras Žirinovskis vadino turkus „laukinių barbarų tauta“ ir ragino Turkiją, kuri numušė Rusijos karinių pajėgų lėktuvą, „parklupdyti ant kelių“ susidorojant su ja karine jėga.

„Reikia smūgio į bet kurią Turkijos dalį (...), Turkijos kariuomenė turi būti sunaikinta“, – laidoje dėstė Rusijos parlamento atstovas.

LRTK teisininkai pabrėžė, kad buvo demonstruojamas priešiškumas, „nuolat kartojami tie patys argumentai“ kviečiant susidoroti su konkrečia šalimi – Turkija. Dalis komisijos narių taip pat siūlė įvertinti teisininkus galimybę kreiptis į kitas institucijas ir dėl tautinės nesantaikos kurstymo prieš turkų tautą.

LRTK pažymi, jog dalis retransliuotojų jau yra perkėlę šią televiziją į mokamus paketus.

Lietuvos kabelinės televizijos asociacijos prezidentė Vaiva Žukienė pripažino, kad šis sprendimas nebuvo netikėtas.

„Mes iš tiesų tikėjomės, kad tai ilgai neužtruks ir artimiausiu metu draudimas įvyks. Kiekvienas operatorius spręs atskirai, kuo jis keis tą programą (...). Dalis žmonių, kurie niekada nežiūrėjo programos, galbūt bus net ir patenkinti, nes jie jausdavo tam tikrą apmaudą, kad turi mokėti už programą, kurios jie nežiūri ir nenori žiūrėti“, – žurnalistams sakė V.Žukienė.

Komisijos sprendimas įsigalios jį paskelbus LRTK tinklalapyje – planuojama tai padaryti ketvirtadienį. Sprendimas dar gali būti per mėnesį skundžiamas teisme.

Tai yra pirmas toks sprendimas po to, kai spalio pradžioje įsigaliojo įstatymų pataisos, išplečiančios LRTK galias bei sugriežtinančios kovą su Kremliaus politiką remiančia propaganda. Priešingai, nei anksčiau, įstatymai nuo spalio leidžia komisijai sprendimus priimti pačiai nebesikreipiant į ekspertus, kurie anksčiau turėdavo patvirtinti karo ar neapykantos kurstymo faktą.

LRTK Švedijoje registruotos „ RTR Planetos“ retransliacijas jau buvo visiškai uždraudusi šiemet, nuo balandžio 13 iki liepos 13 dienos – tai buvo pirmoji tokia procedūra Europos Sąjungoje (ES), kai buvo visiškai uždraustos ES registruoto kanalo retransliacijos. Anot komisijos, televizija savo laidose kurstė karą ir neapykantą bei pakartotinai pažeidė Visuomenės informavimo įstatymą.

Šių metų pradžioje buvo pritaikytas trijų mėnesių draudimas retransliuoti dalį „Ren TV Baltic“ laidų, pernai tokios pat trukmės sankcija buvo taikoma „NTV Mir Lithuania“, užpernai – Pirmojo Baltijos kanalo (PBK) laidoms, pagamintoms ne ES.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
TrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAI#AUGULIETUVOJEPrivatumo politika
#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"