Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJALŽ RENGINIAI
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Pasaulio žiniasklaida apstulbusi: Asmik Grigorian pateikė tikrą sensaciją

 
2018 08 01 13:28
Asmik Grigorian Romeo Castellucci režisuotoje operoje „Salomėja“./ Ruth Walz nuotrauka
Asmik Grigorian Romeo Castellucci režisuotoje operoje „Salomėja“./ Ruth Walz nuotrauka

Per Richardo Strausso operos „Salomėja“ premjerą Austrijoje – viename svarbiausių pasaulio klasikinės muzikos ir scenos meno festivalių „Salzburger Festspiele“ – triumfavo lietuvių solistė Asmik Grigorian.

Lietuvių atlikėjos pasirodymas Romeo Castellucci režisuotoje operoje sužavėjo ne tik publiką (ovacijos truko beveik dvylika minučių!), bet ir muzikos kritikus, kurie dainininkei jau dabar pranašauja pasaulinę karjerą, rašoma pranešime spaudai, išplatintame Lietuvos kultūros atašė Vokietijoje Ritos Valiukonytės.

Asmik Grigorian./ Vilnius City Opera nuotrauka
Asmik Grigorian./ Vilnius City Opera nuotrauka

„Tokio fenomenalaus triumfo kaip A. Grigorian Zalcburgo festivalyje nepatyrė joks dainininkas nuo tada, kai prieš šešiolika metų „Don Žuano“ žiūrovus ant kojų pakėlė Ana Netrebko. Tą akimirką prasidėjo pasaulinė jos karjera“, – po „Salomėjos“ premjeros rašė Vokietijos dienraščio „Süddeutsche Zeitung“ kritikas Reinhardas J. Brembeckas.

Užgimė nauja žvaigždė

„Spiegel Online“ teigimu, Zalcburgo festivaliui „Salomėja“ atnešė dvigubą sėkmę. Pirmiausia, visus sužavėjo drąsi italo R. Castellucci režisūra, antra, itin ryškiai suspindo lietuvių soprano talentas.

„Visiškai pelnytai griausmingais plojimais publika apdovanojo A. Grigorian ir dirigentą Franzą Welserį-Möstą. Lietuvė – pirmoji festivalio sensacija: užgimė nauja žvaigždė.“

Dar prieš „Salomėjos“ premjerą F. Welseris-Möstas Austrijos dienraščiui „OÖ Nachrichten“ teigė neabejojąs premjeros sėkme. Dirigentas džiaugėsi produktyviu darbu su soliste A. Grigorian:

„Pirmąsias repeticijas pradėjome per Šv. Velykas. Kai debiutuojama tokiu sudėtingu vaidmeniu, reikia laiko. Per repeticijas ji parodė tokį darbštumą, kokio nesu matęs. Net ir po ilgų darbo valandų visada šypsojosi: „Aš dar nepavargau!“. Taigi jei per premjerą ji savo vaidmenį atliks taip pat, kaip ir per repeticijas, pažadu jums: tai bus sensacija!“

Parklupdė įžymųjį italą

Panašu, kad nuojautos ir nuoširdus darbas pasiteisino – naujoji Zalcburgo festivalio „Salomėja“ tapo neatsiejama R. Castellucci režisūros ir A. Grigorian artistiškumo jungtimi, kuri įrašė lietuvių sopraną į pasaulio operos žvaigždyną, teigiama „Vilnius City Opera“ pranešime.

Mačiusieji „Salomėjos“ generalinę repeticiją teigė, esą nuo Asmik skirtų aplodismentų buvo galima apkursti. O po pirmosios premjeros nusilenkti į sceną žengęs R. Castellucci prieš lietuvių sopraną puolė ant kelių.

Zalcburgo festivalyje A. Grigorian buvo pasirodžiusi ir pernai. Ji atliko Marijos partiją operoje „Voicekas“. Vis dėlto kritikai akivaizdžiai nesitikėjo taip įtaigiai įkūnytos Salomėjos.

Po premjeros operos specialistai vienbalsiai tvirtino, kad „pilnametražis vaidmuo“ iškelia A. Grigorian į pasaulio vokalistų A lygą: „Nuo dabar bus sunku rasti operos pasaulio atstovą, negirdėjusį apie Gehamo Grigoriano ir Irenos Milkevičiūtės dukrą.“

Aplenkė ir užbaigė

„Financial Times“ savo recenziją pavadino „Salomėja, užbaigianti visas kitas“: „Jei ši „Salomėja“ pavyksta – o taip ir atsitiko – tai tik dėl A. Grigorian. Jos Salomėja užbaigia visas kitas. Ji įkūnija visą skausmą ir ilgesį, kylantį iš buvimo paskutine žmogiškumo dalele šiame bejausmiame pasaulyje. A. Grigorian charizmos banga nuneša viską savo kelyje, o F. Welseris-Möstas iš Vienos filharmonijos orkestro išgauna tokį skambesį, kad manai girdįs tobuliausią iki šiol šio kūrinio atlikimą.“

„Der Standart“ teigimu, A. Grigorian sukūrė kerinčią pagrindinę heroję. „Lietuvių dainininkė buvo patausota tik nuo žymiojo vualių šokio – R. Castellucci jo atsisakė. Tame epizode A. Grigorian gulėjo embriono pozoje. Dėl tokios sėkmingos interpretacijos 37-erių sopranas galėjo prasibrauti į aukščiausią lygą“, – rašė „Der Standart“.

„A. Grigorian balsas iš prigimties yra gana atšiaurus, tačiau jis gali pasklisti tokia jėga, jog klausytojas bus tiesiog nublokštas“, – baugino „Der Tagesspiegel“.

Dabar A. Grigorian laukia suplanuotų debiutai „Metropolitan“ ir „La Scalos“ scenose, o vasarį lietuvių publiką ji nudžiugins „Pikų damos“ premjeroje.

Rugpjūčio 11 dieną 21.15 valandą Lietuvos laiku opera „Salomėja“ bus transliuojama per 3sat televiziją

Daugiau atsiliepimų Austrijos ir Vokietijos spaudoje rasite čia:

Musik Heute:

BR Klassik: Kritik

Der Standard:

Spiegel Online:

ORF:

News ORF:

Zeitung:

Die Welt

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"