Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Opera ir baletas: išrinkti metų geriausieji

 
2018 02 01 14:53
2017-ųjų geriausieji solistai (iš kairės): baleto solistė Neringa Česaitytė, sopranas Viktorija Miškūnaitė, baleto artistas Jeronimas Krivickas, sopranas Dovilė Kazonaitė ir choreografas Martynas Rimeikis.
2017-ųjų geriausieji solistai (iš kairės): baleto solistė Neringa Česaitytė, sopranas Viktorija Miškūnaitė, baleto artistas Jeronimas Krivickas, sopranas Dovilė Kazonaitė ir choreografas Martynas Rimeikis. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Sausio 31-osios „Sevilijos kirpėjo“ rodymas Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) buvo neįprastas. Prieš spektaklį išdalyti Metų solistų apdovanojimai, tradiciškai teikiami už geriausius praėjusių metų darbus. Po to žiūrovai klausėsi Gioacchino Rossini operos, kurią dirigavo Julius Geniušas, o Lietuvoje pastatė ispanų režisierius Emilio Sagi.

Šio italų kompozitoriaus darbai ir po 200 metų išliko nepaprastai populiarūs. Komiškąjį „Sevilijos kirpėją“ lydi legenda – kaip G. Rossini konkurentas Giovanni Paisiello premjeros vakarą sukėlė triukšmą – pasirūpino, kad kolegos opera būtų nušvilpta. Ir visgi G. Rossini buvo nepaprastai produktyvus kompozitorius, kasmet parašydavęs po operą, iš viso sukūrė beveik keturias dešimtis.

Operos ir baleto artistai apdovanoti už geriausius savo 2017 metų darbus šiame teatre. Šiemet keturias kategorijas (Metų operos solistas, Metų baleto solistas, Metų operos viltis ir Metų baleto viltis) papildė Metų įvykio apdovanojimas. Juo tapo „Proceso“ pagal Franzą Kafką kūrimas.

Sėkmę lydėjo sėkmė

Teatro artistams įteiktos premijos ir keramikės Violetos Ganusauskienės skulptūrėlės. Metų operos soliste išrinkta sopranas Viktorija Miškūnaitė už Džuljetos vaidmenį Vincenzo Bellini operoje „Kapulečiai ir Montekiai“. Prieš porą metų taip pat buvo įvertinta ir jos sukurta Manon – V. Miškūnaitė pelnė Metų solistės vardą, po to – „Auksinį scenos kryžių“.

Paklausta, kuo ypatingi jai buvo 2017-ieji, solistė kalbėjo apie klasikinę itališkąją bel canto operą „Kapulečiai ir Montekiai“. Pakeisti atlikimo stilių nėra lengva jokiam artistui. „Tiek įsisukau į darbo procesą, kad nė nepagalvojau, koks gražus gali būti jo rezultatas. Akimirką susimąsčiau, kad dažnai per darbus pamirštame artimus žmones, kurie laukia grįžtant po darbo. Jiems ir norėčiau padėkoti, – sakė neseniai gimtadienį atšventusi V. Miškūnaitė ir pridūrė: – Viena gražiausių dovanų, kokią esu gavusi gyvenime, – mano balsas, kita – žiūrovai, menas ir muzika.“

Lemtingas „Procesas“

Metų baleto solistas Jeronimas Krivickas dar praėjusiais metais buvo išrinktas Metų baleto viltimi. Šį titulą jis pateisino ir dirbdamas su choreografu Martynu Rimeikiu balete „Procesas“. J. Krivickas sukūrė Jozefo K. vaidmenį, o pats baletas palankiai įvertintas kritikų.

Baleto solistas LNOBT dirba dar tik trečią sezoną. Be Jozefo K. sukūrė dešimt vaidmenų, tarp jų – Romeo, Žilvino, Princo „Pelenėje“. Sutiko talentingų choreografų ir šokėjų. „Sulaukti tokio įvertinimo – svarbi ir išskirtinė akimirka mano gyvenime. Už pasitikėjimą manimi ir galimybę kurti dėkoju visam teatro kolektyvui ir mokytojams, už lemtingą iššūkį – choreografui M. Rimeikiui“, – per ceremoniją kalbėjo J. Krivickas.

Viktorija Miškūnaitė: „Viena gražiausių dovanų, kokią esu gavusi gyvenime, – mano balsas, kita – žiūrovai, menas ir muzika.“

Šiemet skirtas ir specialusis – Metų įvykio – apdovanojimas. Jis teko baleto trupei už darbą kuriant „Procesą“. Muziką baletui parašė kompozitorius Mindaugas Urbaitis, elektroninės muzikos fragmentus – Marija Paškevičiūtė, diriguoja Modestas Barkauskas. Buvo pagirti scenografijos (Marijus Jacovskis), kostiumų (Jurgita Jankutė), šviesų (Levas Kleinas) dailininkai, taip pat – užkulisiuose likę svarbūs teatro darbuotojai.

„Taip sutapo, kad šis įvykis buvo svarbus ir teatre, ir mano gyvenime“, – užsiminė M. Rimeikis. 2015 metais baleto šokėjas, choreografas pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už darbą „Visur, kur mes nebuvom“. Veikiausiai ir „Procesas“ bus nominuotas aukščiausiam teatro apdovanojimui.

Skausmo ir džiaugsmo keliu

LNOBT Metų menininkus kasmet renka teatro vadovas, meno vadovai, muzikologai, šokio kritikai ir mecenatų atstovai, sudarantys rinkimų komisiją. Metų viltys – praėjusiais metais ryškiausią meistriškumo pažangą atskleidę jaunieji artistai.

Metų operos viltis Dovilė Kazonaitė apdovanota už Grafienės vaidmenį operetėje „Vienos kraujas“, taip pat – atliekamus Kerubino („Figaro vedybos“), Mersedes („Karmen“), Idos („Šikšnosparnis“) vaidmenis. „Nuo akimirkos, kai gimė svajonė dainuoti operos scenoje, iki šio momento praėjo dešimt metų, – skaičiavo sopranas D. Kazonaitė. – Taigi, svajonės pildosi. Nors kartais ašarų, skausmo, dažnai – džiaugsmo keliu. Profesija – nelengva, bet magiška.“

Metų baleto viltis – artistė Neringa Česaitytė – praėjusiais metais per gastroles Kinijoje pasitempė kojos raiščius. Šokėja įsitikinusi: „Nuostabu, kai įdėjęs daug sunkaus darbo esi pastebėtas ir dar įvertintas“. Ji apdovanota už Džuljetos vaidmenį Sergejaus Prokofjevo balete ir Eglės vaidmenį Eduardo Balsio balete „Eglė žalčių karalienė“.

Solistų sąrašas pildosi

Metų solistų apdovanojimai teikiami nuo 2002 metų. Tiesa, kasmet vis kitą dieną. Anksčiau ceremonija vyko gruodžio 31 dieną. 2010 metais įteikti per spektaklio „Likimo galios“, kuriame dainavo Violeta Urmanavičiūtė-Urmana, pertrauką. 2015-aisiais – gruodžio 5 dieną, minint Lietuvos baleto 90-metį. Tradicijos keitėsi, apdovanotų menininkų sąrašas pildėsi, o Metų solistų esmė liko ta pati – įvertinti praėjusio sezono darbus, didžiąsias premjeras ir solistų debiutus.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"