Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Kas slypi už Operos teatro garažo vartų?

 
2018 05 29 14:04
Rasos Pakalkienės (LŽ) nuotraukos

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) pranešė, kad šiandienos spaudos konferencija, pristatanti spektaklį „Idomenėjas“, prasideda prie geležinių garažo vartų. O už jų galima tikėtis įvairių siurprizų.

Kartu tai – proga pamatyti teatrą iš neparadinės pusės ir susitikti su „Idomenėjo“ režisieriumi Grahamu Vicku (Jungtinė Karalystė) ir Wolfgango Amadeus Mozarto tėvynainiu – dirigentu Johannesu Wildneriu (Austrija).

.

LNOBT teigimu, ši spaudos konferencija – tai proga susitikti su garsiuoju „Idomenėjo“ režisieriumi Grahamu Vicku (Jungtinė Karalystė) ir su Wolfgango Amadeus Mozarto tėvynainiu – dirigentu Johannesu Wildneriu (Austrija). Taip pat gyvai stebėti, kaip gimsta meninis stendas, prie kurio bus kviečiami fotografuotis premjeros svečiai.

***

W. A. Mozarto operos „Idomenėjas“ premjerą žiūrovai galės išvysti gegužės 31 ir birželio 2 dienomis. Kaip pranešė LNOBT, iš Jungtinės Karalystės atvykęs šio pastatymo režisierius G. Vickas – itin spalvinga ir neeilinio pripažinimo pasaulyje sulaukusi kūrybinė asmenybė.

„Operą suvokiu kaip ištisą saviraiškos kosmosą, kuris tik apsimeta ribotu ir struktūruotu pasaulėliu. Opera ne visada būna graži: atvirkščiai, dažniausiai ji kalba apie tamsias, nešvankias ir itin sunkias problemas. Tam tikra prasme opera yra erdvė, kurioje galima saugiai tyrinėti atokiausius žmogaus pasąmonės ir sielos užkaborius. Esame ištobulinę galimybes statyti prabangius spektaklius, bet tai jau praeitis, nes nebeįmanoma operoms skirti tiek daug lėšų kaip anksčiau. Kad išgyventų, opera privalės pasikeisti. Esame pasirengę judėti toliau, ir opera tikrai atras pasaulyje savo vietą, nes žmonijos poreikis išdainuoti savas istorijas giliai įsišaknijęs. Tačiau teks atrasti naujų, įtaigių ir ekonomiškai palankių būdų, kaip operą priartinti prie žmonių ir įtikinti juos operos, kaip socialinio reiškinio, svarba“, – teigė režisierius.

2017–2018 m. sezono G. Vicko naujų spektaklių sąraše jau puikuojasi G. Verdi „Stifelijus“ (Parmoje vykstančiam Verdi festivaliui), Giacomo Puccini „BOHEMA“ (Graikų nacionalinei operai Atėnuose ir Bolonijos „Comunale“ teatrui), Giorgio Battistelli „Budynės“ (Birmingamo operos trupei).

Tarp daugybės režisieriaus apdovanojimų – septynios Abbiati premijos, Ispanijos Premio Compoamor ir Britanijos South Bank Show Award for Opera (1999, 2002). G. Vickui suteiktas Chevalier de L’Ordre des Arts et des Lettres titulas. Jis yra Birmingamo universiteto garbės profesorius, taip pat buvo Oksfordo universiteto Operos programos kviestinis profesorius (2002–2003, 2014–2015). 2009 m. birželį režisieriui buvo suteiktas Britų imperijos ordino Komandoro laipsnis. 2016 m. jis tapo Karališkosios filharmonijos asociacijos garbės nariu.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"