Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
ISTORIJA

Siaubingas aplaidumas ir paslaptingas norvegų laivas – daugybė „Titaniko“ keleivių galėjo būti išgelbėti

 
2018 06 30 20:21
„Titaniko“ katastrofa nusinešė daugiau nei 1500 gyvybių. 
„Titaniko“ katastrofa nusinešė daugiau nei 1500 gyvybių.  Wikimedia Commons nuotraukos

„Titaniko“ tragedija yra viena iš geriau žinomų visoje laivybos istorijoje. 1912 metais įvykusi katastrofa nusinešė didžiąją dalį į JAV plaukusių keleivių. Visgi, daug jų būtų pavykę išgelbėti, jei netoliese plaukę laivai būtų buvę atidesni.

Garlaivis „Californian“ lemtingą naktį radijo ryšiu perspėjo „Titaniko“ įgulą apie vietovėje susidariusias ledo mases. „Californian“ netgi nusprendė naktį kelionės netęsti būtent dėl tų ledkalnių. Tuo tarpu nelyginamai didesnis „Titanikas“ plaukė toliau ir visi žinome, kuo tai baigėsi. Visgi, ne daug žmonių žino, kad „Californian“ liko netoliese.

„Californian“ įgula „Titaniko“ šviesas pastebėjo po 10 valandos vakaro. Laivas greitai buvo identifikuotas kaip keleivinis laineris. Kapitonas Stanley'is Lordas 23:10 nuėjo miegoti. Radijo operatorius taip pat jau buvo lovoje – beveik visas laivas miegojo. Tuo tarpu „Titanikas“ 23:40 atsitrenkė į ledkalnį. Atstumas tarp šių dviejų laivų buvo toks nedidelis, kad kapitoną pavaduojantis C.V. Grovesas 23:50 pastebėjo, kad lainerio šviesos staiga sumirksėjo. Visgi, buvo priimtas sprendimas radijo operatoriaus nežadinti. Vietoj to imtos siųsti Morzės kodo žinutės specialiu prožektoriumi. Tačiau, nors jos buvo siunčiamos ilgą laiką, „Titanikas“ greičiausiai buvo per toli, kad šiuos signalus galėtų pamatyti ir interpretuoti.

„Californian“ tiesiogiai stebėjo „Titaniko“ tragediją, bet nereagavo.
„Californian“ tiesiogiai stebėjo „Titaniko“ tragediją, bet nereagavo.

1:10 – jau gerokai po vidurnakčio – kapitonas buvo informuotas, kad neatpažintas laineris paleido penkias raketas. Kapitonas į šią žinią sureagavo ramiai – jis tiesiog paklausė, ar jų šviesa buvo spalvota. Spalvotos raketos tiesiog leidžia identifikuoti laivo savininką. Nors jis buvo patikintas, kad raketos švietė baltai, kapitonas per daug nereagavo. Dar trys raketos pastebėtos 1:50 – jos šiek tiek apšvietė skęstantį „Titaniką“ ir antrasis pareigūnas Herbertas Stoneas pastebėjo, kad jis yra keistai pasviręs. 2:15 „Californian“ kapitonas buvo informuotas, kad laivo šviesų jau nebematyti. Tuo metu „Titanikas“ dar laikėsi virš vandens, tačiau galinė jo dalis jau buvo pakilusi aukštai į orą. Greitai laivas nuskendo.

5:30 radijo operatorius buvo pažadintas ir paprašytas susisiekti su prieš tai matytu laivu. Radijo signalu buvo gautas pranešimas, kad tai buvo „Titanikas“ ir jį ištiko katastrofa. „Californian“ pasuko į nelaimės vietą, kur išgyvenusiuosius jau buvo surinkęs kitas laivas „Carpathia“, kuris nelaimės metu buvo gerokai toliau. „Titaniko“ katastrofa nusinešė daugiau nei 1500 gyvybių. Vėliau buvo padaryta išvada, kad „Californian“ turėjo galimybę išgelbėti daugelį jų.

Beje, spėliojama, kad netoli nelaimės vietos turėjo būti ir kitas laivas – Norvegijoje registruota škuna „Samson“. Šios teorijos dabar niekas nebegali patvirtinti, tačiau manoma, kad jei laivas ir sukiojosi netoliese, jis į pagalbą neplaukė specialiai – greičiausiai nelegaliai medžiojo ruonius.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ISTORIJA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"