Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
GYNYBA

Skraidantis tankas

 
2018 01 29 14:12
Skraidantis Raudonosios armijos tankas./ 
Skraidantis Raudonosios armijos tankas./  wikipedia.org nuotraukos

Be daugiau mažiau mums žinomų tankų, Antrajame pasauliniame kare buvo sukurta ir daugybę prototipinių kovos mašinų. Šiame straipsnyje trumpai mėginsime kai kuriuos iš jų apžvelgti.

Taip, taip, pasirodo Raudonoji Armija turėjo tikrą skraidantį tanką, kuris dar kartais vadinamas „Krylja tanku“.

Gabus inžinierius Olegas Antonovas sugalvojo suteikti tankui sparnus, o tam kuo puikiausiai pasitarnavo lengvasis tankas T-60 (sukurtas 1941 metais).

Gabus inžinierius Olegas Antonovas sugalvojo suteikti tankui sparnus, o tam kuo puikiausiai pasitarnavo lengvasis tankas T-60 (sukurtas 1941 metais). Pasirinkimą lėmė tai, kad jis riedėdavo iki 45 km/h greičiu, įveikdavo 29 laipsnių įkalnes, 1,7 metro pločio griovius ir 65 centimetrų aukščio sieneles.

O. Antonovas pats pasiūlė sukurti supaprastintą vienkartinį tempiamą sklandytuvą, kurio fiuzeliažu būtų tankas T-60, o jo važiuoklė tarnautų, kaip kilimo-tūpimo įrenginys.

Pradžioje šis įrengimas buvo skirtas lengvųjų tankų perkėlimui desantiniu būdu į priešo užnugarį. Vėliau planuota, kad jais bus aprūpinti ir stambūs partizanų junginiai.

Visgi, kad visas šis sklandytuvas-tankas pakiltų į orą, buvo numatyta, kad iki paskirties punkto jį turėjo tempti tuo metu vienas iš geriausių keturmotorių bombonešių TB-3 arba dvimotoris DB-3F. Atsijungęs nuo bombonešio nešėjo, šis „skraidantis tankas“ turėjo nutūpti į riboto dydžio aikštelę ir nusimetęs sparnus bei uodegą ir iš karto stoti į mūšį su priešo pajėgomis.

Užsidegęs savo idėją ir gavęs palaiminimą iš aukščiausios valdžios, Olegas Antpnovas ėmėsi darbo ir per dvi savaites sugebėjo paruošti projektą. 1942 metų vasarą Tiumenės sklandytuvų gamykloje buvo padarytas ir pirmasis egzempliorius, kuris pavadintas „KT“ („Krylja tanka“).

Taip pat žymėtas indeksais A-T, AT-1 arba sklandytuvas A-40. Šis neįprastas aparatas turėjo 18 metrų mosto biplaninės schemos sparnus ir dviejų balkių uodegą. Tad bendroje sumoje sklandytuvo ilgis buvo 12,06 metrų.

Į tanko mechaniko vairuotojo vietą buvo nutiesti valdymo trosai, o pagerinti matymui buvo sumontuoti šoniniai bei galiniai veidrodžiais. Pati mašina buvo maksimaliai palengvinta (iki 5800 kg), kaip, pavyzdžiui, nuimta ginkluotė, kovinis komplektas, lempos, sparnai ir nupilti beveik visi degalai. Tad bendroje sumoje tanko-skraidyklės skrydžio masė buvo tik 7804 kg.

Buvo atlikti keli šios mašinos bandymai, iš pradžių pakylant vos keletą metrų ir pirmiausia tikrinant ar tanko šasi gali atlaikyti pakilimui reikalingą 116 km/val greitį (įprastinis šio tanko greitis ant žemės 45 km/val), toliau aptakumą bei valdymo sistemas. 1942 m. rugpjūčio 7 d. įvykusio ilgesnio skridimo metu, tanką pilotavo žinomas sklandytuvų pilotas-bandytojas Sergejus Anochinas.

Tupolev TB-3 bombonešiui su keturiais sustiprintais 970 AG varikliais pavyko pakelti tanką-sklandytuvą nuo žemės, bet jo oro pasipriešinimas buvo per didelis.

Lėktuvo varikliai greitai perkaito ir gelbėjantis nuo katastrofos, tanką teko atkabinti pakilus vos 40 metrų. Pilotui pavyko jį nutupdyti greta buvusiame lauke kur jis, kaip planuota, atskyrė sparnus ir tanku parvažiavo į bazę. Ir nors bandymu galima laikyti sėkmingu, bet buvo aišku jog tempiantis lėktuvas yra nepakankamai galingas, tačiau galingesnis tuo metu buvo tik Pe-8, kurių iš viso turėta tik 80 (tiesa, skaičiai skirtinguose šaltiniuose skiriasi), o jie buvo reikalingi svarbesnioms fronto užduotims, bombardavimui. Nesant pakankamai galingo lėktuvo, tolesnius bandymus teko nutraukti.

Technikositorija.lt

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GYNYBA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"