Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
GYNYBA

KAM patarimai kariams: kaip ištverti karščius

 
2018 07 30 13:54
srž. sp. Ievos Budzeikaitės nuotrauka
srž. sp. Ievos Budzeikaitės nuotrauka

Pastarosiomis dienomis, kai jutiminė temperatūra šoktelėjo gerokai aukščiau trisdešimties laipsnių, tarnybą atliekantys kariai, jei leidžia taktinė situacija, privalo pakoreguoti savo poilsio ir vandens suvartojimo įpročius.

Lietuvos kariuomenė informuoja, kiek vandens Karo medicinos tarnyba rekomenduoja suvartoti kariams, taip pat kokio darbo ir poilsio režimo laikytis, kai jutiminė temperatūra pakyla aukščiau 24 laipsnių, rašoma pranešime spaudai.

Darbo ir poilsio laikas derinamas pagal jutiminę temperatūrą. Jei temperatūra 24–26 ºC, tai 50 minučių dirbę kariai turi 10 minučių pailsėti ir per valandą išgerti ne mažiau 0,25 l vandens. Jei temperatūra kyla iki 26–28 laipsnių, darbo laikas trumpinamas iki 45 minučių, o poilsio – ilginamas iki 15 minučių, vandens per valandą rekomenduojama išgerti pusę litro. Po pusvalandį dirbti ir ilsėtis bei išgerti 0,75 litro vandens per valandą kariai turi tuomet, kai jutiminė temperatūra siekia 28–30 laipsnių, o jei ji perkopia 30 – taikoma 40 minučių poilsio 20-čiai minučių darbo taisyklė, taip pat per valandą reikia išgerti vieną litrą vandens.

Nors gerti rekomenduojama reguliariai, nelaukiant, kol atsiras troškulys, tačiau persistengti taip pat nereikėtų – rekomenduojama suvartoti ne daugiau kaip 0,75 l vandens per 30 minučių. Geriausia gerti natūralų, stipresnės mineralizacijos, neprisotintą angliarūgšte mineralinį vandenį arba pasūdytą (1 arbatinis šaukštelis valgomosios druskos/1 l vandens) geriamąjį vandenį.

Taip pat padalinių vadams rekomenduojama tinkamai paskirstyti veiklą: jei leidžia taktinė situacija, aktyviausią veiklą organizuoti ryte ar vakare (nuo 11 iki 17 val. rekomenduojama vengti tiesioginių saulės spindulių). Karinės veiklos specifika reikalauja atsižvelgti ir į kitas detales – sargybos postus vengiama statyti saulės atokaitoje, nuolat užtikrinamas kovinių mašinų vėdinimas, o jei užduotys atliekamos dėvint apsauginius drabužius bei dujokaukę, geriamojo vandens suvartojimo rekomenduojamos normos didinamos iki 4 kartų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GYNYBA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"