Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
GYNYBA

Ar rusiški naikintuvai galėtų prisijungti prie NATO degalų orlaivių?

 
Indijos Il-78MKI pildo dviejų „Dassault Mirage“ bakus ./ commons.wikimedia.org
Indijos Il-78MKI pildo dviejų „Dassault Mirage“ bakus ./ commons.wikimedia.org

Degalų papildymas ore reikalauja piloto įgūdžių ir susikaupimo. Tai leidžia degalus ryjantiems naikintuvams nuskristi tolimus atstumus. Ir viskas atrodo gana paprasta – iš degalų lėktuvo nuleidžiama degalų žarna, prie kurios prisijungia kitas lėktuvas. Bet ar skirtingų šalių sistemos yra suderinamos? Ar, pavyzdžiui, rusiški naikintuvai galėtų prisijungti prie NATO degalų orlaivių?

Egzistuoja pora degalų papildymo sistemų. Viena yra paremta standžia degalų linija, o kita – iš lėktuvo nutiesta žarna. Pirmoji yra kiek sudėtingesnė ir ne taip plačiai paplitusi. O štai antroji naudojama daugelyje šalių, kurios turi degalų papildymo ore galimybes. Nors su degalų papildymo ore buvo eksperimentuojama dar prieš Antrąjį pasaulinį karą, jis pradėtas naudoti tik penktajame dešimtmetyje. Britų kompanija „Flight Refuelling Limited“ išrado vožtuvus, kurie ilgainiui buvo standartizuoti. Po kiek laiko Sovietų sąjunga nukopijavo NATO naudojamus vožtuvus ir savo sistemą pavadino UPAZ.

Taigi, tai reiškia, kad daugelis dabar pasaulyje skraidančių naikintuvų su degalų papildymo ore galimybėmis turi labai panašius vožtuvus. Ir tai nėra atsitiktinumas. Jie veikia labai gerai ir yra saugūs – dėl turbulencijos ar kitų priežasčių nutraukus vožtuvą, kuras iš naikintuvo nepradeda veržtis lauk (degalų orlaivis jo tekėjimą taip pat gali sustabdyti). Tačiau standartizacija padėjo ir pardavimams.

Kai valstybės renkasi karinę techniką, jos ieško geriausių pasiūlymų. Amerikietiška technika gali būti technologiškai pažangesnė ir efektyvesnė, tačiau rusiška dažniausiai yra pigesnė. Todėl šalies arsenale gali atsirasti ir tokių, ir tokių ginklų. Geras pavyzdys yra Indija, kuri naudoja rusiškus degalų papildymo lėktuvus (tokius kaip Il-78MKI) ir daugybę skirtingų naikintuvų – šalia prancūziškų „Dassault Mirage 2000“ stovi ir nemažai įvairių MIG modelių.

Taigi, ar rusiškas naikintuvas galėtų pasipildyti degalų iš NATO degalų lėktuvų?

Teoriškai taip – Rusija galėtų naudoti perimtus NATO degalų orlaivius. Naudojami degalai yra skirtingi, tačiau reaktyviniai varikliai nėra labai išrankūs kurui. Reikėtų nepamiršti ir to, kad standaus vamzdžio sistemos nėra suderinamos – atitinka tik lanksčių žarnų jungtys ir

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GYNYBA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"