Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Vilnius nespėja paskui technologijas

 
2018 01 03 12:50
Sostinės viešojo transporto išmaniosios programėlės m.Ticket veikla sutriko dėl atnaujinimo./
Sostinės viešojo transporto išmaniosios programėlės m.Ticket veikla sutriko dėl atnaujinimo./ Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Stringa daugiau kaip 200 tūkst. eurų kainavusi Vilniaus išmanioji m. Transport sistema. Nuo 2014 metų naudodamiesi į mobiliuosius telefonus įdiegtomis programėlėmis vilniečiai galėjo atsiskaityti už viešojo transporto paslaugas ar automobilių parkavimą. Tačiau nuo lapkričio mobiliaisiais telefonais su IOS 11 operacine sistema besinaudojantys viešojo transporto keleiviai  negali ir iki 2018 metų vasario mėnesio negalės įsigyti viešojo transporto bilietų naudodamiesi m. Ticket išmaniąja programėle.

Gyventojai vėl turi įsigyti ir naudoti plastikinę Vilniečio kortelę. Šiuo metu tvarkoma ir programėlė m. Parking, kuria naudodamiesi sostinės lengvųjų automobilių vairuotojai gali sumokėti už parkavimą.

Nepavyksta nusipirkti bilieto

Prieš ketverius metus vilniečiams pasiūlyta mobiliuose telefonuose įsidiegti ir naudotis išmaniąja programėle m. Ticket. Ji leido peržiūrėti sostinės viešojo transporto (autobusų ir troleibusų) tvarkaraščius ir įsigyti transporto bilietus internetu naudojantis mobiliuoju parašu arba prieiga prie komercinio banko.

Autobuse kontrolierius specialiu įrenginiu nuskaitydavo programėlėje pasirodantį QR kodą ir nustatydavo, ar keleivio bilietas galioja. Tai patogu, nes telefoną gyventojai nešiojasi beveik visada, tad bet kuriuo metu galima pasitikrinti bilieto galiojimą ar įsigyti naują bilietą. Tuo metu plastikinę Vilniečio kortelę reikia aktyvuoti prilietus prie viešajame transporte esančio įrenginio, ją papildyti spaudos kioskuose arba naudojantis kompiuteriu. Tad išmanioji programėlė m. Ticket yra gerokai pažangesnė ir patogesnė gyventojams negu plastikinė Vilniečio kortelė.

Tačiau lapkritį m. Ticket programėlės veikla sutriko. „iPhone“ telefonų su iOS programine įranga naudotojai, atnaujinę šią įrangą, nebegalėjo įsigyti bilietų. Bandant nusipirkti bilietą, programėlė išsijungdavo. Sutrikimai iki šiol nepašalinti, ir „iPhone“ savininkai negali naudotis išmaniąja programėle m. Ticket.

„Apple“ parduotuvėje prie m. Ticket programėlės rodomas toks pranešimas: „Laikinai sutriko mobiliosios programėlės m. Ticket veikla. Kol ieškoma kilusių nesklandumų sprendimų, mobiliųjų telefonų su iOS 11 versija naudotojus raginame naudoti kitais atsiskaitymo už viešojo transporto keliones būdais: bilietais pildyti Vilniečio kortelę – tai galima padaryti tiek internetu, tiek ir bet kuriose Vilniečio kortelės ženklu pažymėtose platinimo vietose, ar įsigyti vienkartinį bilietą iš vairuotojo.“

Kai prieš ketverius metus buvo sukurta išmanioji programėlė m. Ticket, „iPhone“ telefonuose veikė iOS 10.0 versija. Vėliau ji atnaujinta ištaisant klaidas 6 kartus. Paskutinė versija, veikusi be trukdžių, buvo 10.33. Šiuo metu į „iPhone“ telefonus įdiegta iOS 11.2 versija.

Taiso ir tikrina

Vaidotas Meškauskas, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus funkcijas vykdantis Bendrųjų reikalų departamento vadovas, „Lietuvos žinioms“ sakė, kad šiuo metu mobilioji programėlė m. Ticket atnaujinama. Ją dabar testuoja atviros registracijos būdu užsiregistravę testuotojai – viešojo transporto keleiviai ir m. Ticket vartotojai. Atnaujinimus atlieka UAB „Algoritmų sistemos“.

„Sulaukiame puikių pasiūlymų, kaip dar labiau pagerinti m. Ticket veikimą, sutvarkyti sunkiai pastebimus netikslumus – kiekvieną šių pasiūlymų įvertiname ir stengiamės reaguoti. Šiuo metu atliekami paskutiniai m. Ticket programėlės testavimo darbai“, – tikino V. Meškauskas.

Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Programėlės atnaujinimo metu daug dėmesio skiriama dabartinės sistemos stabilumui, greitaveikai užtikrinti.

„Tai mums leido išspręsti tam tikras problemas ir m. Ticket vartotojams pristatyti aktualius atnaujinimus, kaip antai sklandi integracija su iOS 11 operacine sistema bei efektyvesnis programėlės pritaikymas įrenginiams su dviguba SIM kortelių laikmena.

Šie atnaujinimai vartotojams bus pristatyti jau sausio pradžioje. Be to, šie atnaujinimai leido paruošti ir pritaikyti programėlės sistemą kitąmet laukiantiems dar didesniems atnaujinimams. Vartotojams jau nuo pirmojo 2018 metų ketvirčio pristatysime daug naujų, naudingų funkcijų“, – žadėjo V. Meškauskas.

Sumoka savivaldybės įmonė

Pasak jo, už išmaniosios programėlės atnaujinimo darbus, kaskart pasikeičiant naujai iOS versijai (tai vyksta kelis kartus per metus), iš savo lėšų sumoka Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“. „Finansavimas reguliariai skiriamas įvertinus programėlės atnaujinimų poreikį, o jis yra platesnis nei vien suderinamumo su operacinėmis sistemomis problemų sprendimas. Šiuo atveju atnaujinta mobilioji programėlė m. Ticket su operacine sistema iOS 11 po atnaujinimo veiks tinkamai“, – tikino jis.

m-Transport sistemos sukūrimas, įdiegimas, integravimas, testavimas ir paleidimas kainavo 202, 9 tūkst. eurų.Romo Jurgaičio nuotrauka
m-Transport sistemos sukūrimas, įdiegimas, integravimas, testavimas ir paleidimas kainavo 202, 9 tūkst. eurų.Romo Jurgaičio nuotrauka

Prieš ketverius metus Vilniuje startavusi bendra išmaniosios m. Transport sistemos (kurios dalis yra m. Ticket ir m. Parking programėlės) sukūrimas, įdiegimas, integravimas, testavimas ir paleidimas kainavo 202,9 tūkst. eurų. Visus šiuo darbus finansavo „Susisiekimo paslaugos“.

V. Meškauskas negalėjo atsakyti, kiek lėšų numatyta skirti 2018 metais, kad sklandžiai veiktų išmanioji programėlė m. Ticket. „Sudėtinga kalbėti apie konkrečią sumą, nes sklandų šios programėlės veikimą lemia skirtingi veiksniai, priklausantys ne tik nuo mūsų, bet ir nuo trečiųjų šalių – mūsų partnerių kuriant ir palaikant programėlės veikimą: m. Ticket sistema veikia stabiliai, kilę incidentai yra pavieniai, o tam tikri sutrikimai yra nulemti ir trečiųjų šalių“, – sakė jis.

Prieš ketverius metus Vilniuje startavusios išmaniosios „m-Transport“ sistemos sukūrimas, įdiegimas, integravimas, testavimas ir paleidimas kainavo 202, 9 tūkst. eurų.

„Susisiekimo paslaugų“ vadovas ragina atnaujintos m. Ticket programėlės pristatymo mobiliaisiais telefonais su iOS 11 operacine sistema besinaudojančius viešojo transporto keleivius rinktis kitus atsiskaitymo už keliones būdus, taip pat alternatyvą – bilietus įsigyti naudojantis mobiliąja programėle TRAFI.

V. Meškausko teigimu, m. Ticket vartotojai sulauks svarbių naujovių. Išmaniai keliaujantiems viešojo transporto keleiviams bus pasiūlyta bilietų perkėlimo galimybė, lankstesni atsiskaitymo už bilietus būdai, įgalintas bilieto aktyvinimo atidėjimas ir kitos svarbios naujovės. „Taip pat šiuo metu sparčiai dirbame ir su programėlės m. Parking atnaujinimu, ji vairuotojams taip pat bus pristatyta kitąmet. Be to, rengiama e. bilieto sistemos techninė specifikacija“, – teigė jis.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"