Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Vilniaus transportas bus raudonas ir geltonas

 
2018 01 19 7:50
Brangiausios yra intensyviausios dažų spalvos – raudona ir geltona, būtent tokios, kokiomis turės būti dažomi sostinės autobusai ir troleibusai.
Brangiausios yra intensyviausios dažų spalvos – raudona ir geltona, būtent tokios, kokiomis turės būti dažomi sostinės autobusai ir troleibusai. Vilniaus miesto savivaldybės nuotrauka

Vilniaus miesto savivaldybės viešasis transportas per pusketvirtų metų bus nudažytas raudonai ir geltonai. Savivaldybė nusprendė taip sutvarkyti maršrutinių autobusų ir troleibusų spalvų margumyną.

Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas, vykdantis direktoriaus funkcijas, Vaidotas Meškauskas „Lietuvos žinioms“ nurodė idėjos autorių: dizainą autobusams esą sukūrė Vilniaus dailės akademijos studentė Elena Lašaitė.

Brangiausios yra intensyviausios dažų spalvos – raudona ir geltona, būtent tokios, kokiomis turės būti dažomi sostinės autobusai ir troleibusai.

„Pasirinkta raudona sostinės viešojo transporto spalva – tai oficiali Vilniaus miesto spalva. Taip bus apipavidalinti visi 250 naujų Vilniaus autobusų. Dalis jų sostinėje važinėja jau nuo praėjusio rudens, o kiti gatves pasieks per šiuos metus“, – sakė jis.

Pasak V. Meškausko, raudonai bus perdažyti ir senesni šiuo metu eksploatuojami UAB „Vilniaus viešasis transportas“ autobusai.

Vilniaus spalvos

Didžiausią Lietuvoje miesto transporto parką turinti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pernai lapkritį pranešė, kad beveik pusę savo transporto atnaujins, už 40,5 mln. eurų įsigydama 150 lenkiškų žemagrindžių autobusų „Solaris“.

VVT laikinasis technikos direktorius Mindaugas Žalkauskas anksčiau žiniasklaidai teigė, kad iš pradžių savivaldybė buvo nusprendusi raudonai perdažyti ir sostinės troleibusus, bet vėliau persigalvojo – baiminamasi, jog vilniečiai troleibusų nepradėtų painioti su panašiais maršrutais kursuojančiais autobusais. Todėl nusprendė troleibusus palikti geltonus, bet kitokia raudona spalva nei dabar perdažyti jų detales.

Vilniaus perka ir 41 raudoną troleibusą „Solaris“, tad dar nežinia, ar jų neteks perdažyti geltonai.

Raudoni bus ir privataus vežėjo eksploatuojami autobusai, kurie Vilniaus gatvėmis važinėja nuo 2017 metų rugsėjo. Pavasarį atkeliausiantys naujieji „Solaris“ taip pat bus raudoni, o senesnius, šiuo metu eksploatuojamus UAB „Vilniaus viešasis transportas“ autobusus planuojama perdažyti palaipsniui.

Pirmieji raudonai perdažyti autobusai – jau sostinės gatvėse. Skaičiuojama, kad perdažyti vieną autobusą užtruks savaitę. Visas darbas turėtų trukti apie 179 savaites, arba pusketvirtų metų.

Skaičiuojamos investicijos

„Perdažymo darbus įgyvendins UAB „Vilniaus viešasis transportas“, nes įmonėje dirba šios srities specialistai, ji turi reikalingą patirtį. Be to, toks sprendimas priimtas dėl mažesnių perdažymo išlaidų nei kreipiantis į išorinius partnerius“, – aiškino V. Meškauskas.

Pasak jo, perdažyti vieną autobusą kainuoja maždaug 1300 eurų. Taigi perdažyti visus autobusus atsieitų apie 325 tūkst. eurų. Prieš perdažant autobusą reikėtų pašalinti rūdis, glaistyti, šlifuoti – tai nemenkas darbas. Taip pat kainuos dažai, skiedikliai, kitos būtinos medžiagos.

2015 metais VVT skelbtas viešas konkursas pirkti dažus transporto priemonėms nebuvo sėkmingas – iš trijų dalyvių nepasirinktas nė vienas, net siūlę dažus tiekti už 40–45 tūkst. eurų konkurso organizatoriaus netenkino.

Pasirinktos brangiausios spalvos

„Visas transportas – raudonas? Būtų gražu. Jeigu bus skelbiamas pirkimo konkursas, būtinai pasidomėsime, ar vertės dalyvauti – svarbu, kokios sąlygos“, – nusijuokė daugiau kaip 20 metų dažus maišančios ir jais prekiaujančios UAB „Setta Vilnius“ direktorius Algirdas Gvardinskas.

Jo išankstine nuomone, konkurso sąlygos nebus palankios pardavėjui. „Brangiausios yra intensyviausios dažų spalvos – raudona ir geltona, būtent tokios, kokiomis turės būti dažomi sostinės autobusai ir troleibusai. Žinoma, tai priklauso ir nuo intensyvumo – kokiomis dalimis jos maišomos su kitomis. Pigiausios yra pastelinės spalvos, į kurias įmaišoma daugiau balto pigmento. Pavyzdžiui, kilogramas šviesiai rausvos spalvos dažų gali kainuoti ir 30 eurų, – sako bendrovės vadovas. – Bet kuo dažai pigesni, tuo jie greičiau blunka.“

Rengiamasi perdažyti apie 150 VVT autobusų: 100 jų yra 12 metrų ilgio, o 50 autobusų – 18 metrų.

Ryškiai raudonos spalvos dažų kilogramas rinkoje kainuoja iki 66 eurų. Kaina priklauso ir nuo dažų rūšies. Transporto priemonės įprastai dažomos poliuretanu. Lengvajam automobiliui nudažyti reikia vidutiniškai 2 litrų dažų. Autobusui nudažyti, matyt, tiek nepakaks.

Vilniaus miesto savivaldybė „Lietuvos žinių“ neinformavo, dėl ko buvo nuspręsta viena spalva perdažyti visus sostinės autobusus.

„Neprisimenu, kad savivaldybės taryboje šiuo klausimu buvo diskutuojama. Mačiau tokią diskusiją tik socialiniuose tinkluose, bet rimtai nepažiūrėjau, nes maniau, kad pokštauja, – svarstė naujieną savivaldybės tarybos narė socialdemokratė Auksė Kontrimienė. – Man raudona spalva patinka, tokios spalvos ir mūsų partijos simbolika, bet nemanau, kad raudona pasirinkta iš meilės mūsų partijai. Gal iš tikrųjų dėl to, kad Vilniaus miesto herbo fonas yra raudonas?“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"