Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Vežėjams – nauja kliūtis

 
2018 01 11 10:30
"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Rusija toliau kuria teisinius apribojimus krovinių vežimo rinkoje veikti kitų šalių vežėjams. Tam turėtų pasitarnauti ir nuo šių metų įsigaliojęs naujasis Eurazijos sąjungos Muitų kodeksas, galiojantis ne tik Rusijoje, bet ir Baltarusijoje, kitose Eurazijos sąjungai priklausančiose valstybėse – Armėnijoje, Kazachstane, Kirgizijoje.

Viena didžiausių Eurazijos sąjungos Muitų kodekso naujovių – pirmenybė suteikiama elektroninei tranzito deklaracijai, tačiau ją gali pasirašyti tik rusišką elektroninį parašą turintys subjektai. Rusijoje darbo reikalų turinčių Lietuvos verslininkų nuomone, tai gali apsunkinti jų verslo sąlygas.

Prie Rusijos pasienio punktų susidariusios nemenkos vežėjų eilės vakar jau buvo ištirpusios.

Teisinė bazė dažnai keičiama

Praėjusių metų pabaigoje Rusija ir kitos Eurazijos sąjungai priklausančios šalys paskelbė, kad nuo šių metų pradžios įsigalios naujas Muitų sąjungos kodeksas. Dėl to nuo šiol į Rusiją vykstantys vežėjai gali susidurti su muitinės procedūras apsunkinančia kliūtimi – Rusijos muitinėje privalu pateikti elektroninę tranzito deklaraciją, o ją pateikti gali tik rusišką elektroninį parašą turintis subjektas. Deklaracijų pildyti nereikės tik per vidinę Eurazijos sąjungos sieną važiuojančiam transportui. Esą taip lengvinama Eurazijos sąjungos šalyse veikiančių verslo subjektų veikla, mažinama jiems tenkanti biurokratinė našta.

Ne vienus metus krovinius į Rusiją ir iš jos vežusios UAB „Pukeno“ direktorius Ramūnas Tumalavičius „Lietuvos žinioms“ teigė, kad nuolat kintančios, blogėjančios verslo sąlygos Rusijoje juos verčia daugiau dėmesio kreipti vežiojant krovinius tarp Europos Sąjungos šalių. „Rusijos krovinių vežimo rinka bent jau mums yra nuostolinga“, – tikino jis. R. Tumalavičius pabrėžė, kad tam daro įtaką ir dažnai besikeičianti teisinė bazė, ir geopolitinė situacija.

Pasigenda teisės aktų

Lietuvos muitinės tarpininkų asociacijos prezidentas Alvydas Jablonskis „Lietuvos žinioms“ teigė kol kas negalintis visapusiškai įvertinti naujojo Eurazijos sąjungos Muitų kodekso, įsigaliojusio nuo sausio 1 dienos. „Rusijoje tik šią savaitę baigėsi švenčių laikotarpis. Mano turimais duomenimis, kol kas priimtas tik pats Muitų kodeksas, o jį įgyvendinantys teisės aktai dar nepatvirtinti. Gali būti, kad Muitų kodekso nuostatos bus pradėtos įgyvendinti tik po kelių mėnesių“, – tvirtino A. Jablonskis. Anot jo, taip kalbėjo ir prieš keletą dienų Lietuvoje lankęsi ekspertai iš Rusijos.

Tačiau, Lietuvos muitinės tarpininkų asociacijos prezidento nuomone, niekas negali garantuoti, kad ir nepriėmus visų reikalingų teisės aktų naujojo Muitų kodekso nuostatų nepareikalaus laikytis kurio nors Rusijos pasienio punkto pareigūnai. „Reikia palaukti, kad naujas dokumentas visas įsigaliotų. Tačiau neabejoju, kad jis turės įtakos mūsų šalies vežėjų verslo sąlygoms tiek Rusijoje, tiek Baltarusijoje, tiek kitose Eurazijos sąjungai priklausančiose šalyse. Ir vargu ar ta įtaka bus gera“, – svarstė A. Jablonskis.

Naujoves lydėjo eilės

Apie naujojo Muitų kodekso įsigaliojimą buvo pranešta prieš keletą mėnesių, todėl daugelis vežėjų turėjo žinoti apie pasikeisiančią tvarką. Tačiau, kaip pažymėjo ir Rusijos žiniasklaida, jai pasirengė ne visi, todėl pirmomis šių metų dienomis prie Rusijos pasienio punktų susidarė nemenkos vežėjų eilės. Tiesa, šiuo metu jų jau nelikę. Eilių nėra ne tik prie Latvijos ir Rusijos valstybės sienos, bet ir Lietuvos pasienyje su Rusijos Kaliningrado sritimi. Mat Rusijoje tik šiomis dienomis baigėsi praėjusių metų paskutinėmis dienomis prasidėjęs švenčių maratonas – Naujieji metai ir stačiatikių Kalėdos.

Joms baigiantis – sekmadienį prie Latvijos ir Rusijos sienos, ties tarptautiniais Terechovo-Buračkų ir Grebnevo-Ubylinkos pasienio punktais iš tiesų buvo nusidriekusios ilgos automobilių, daugiausia lengvųjų (kuriais Rusijos gyventojai grįžo iš atostogų Europos šalyse) eilės.

Alvydas Jablonskis: "Muitų kodeksas turės įtakos mūsų šalies vežėjų verslo sąlygoms Eurazijos sąjungai priklausančiose šalyse.“ / ibexperts.eu nuotrauka
Alvydas Jablonskis: "Muitų kodeksas turės įtakos mūsų šalies vežėjų verslo sąlygoms Eurazijos sąjungai priklausančiose šalyse.“ / ibexperts.eu nuotrauka

Latvijos sienos apsaugos tarnybos tinklalapyje skelbiamais duomenimis, sekmadienį pareigūnai į kaimyninę šalį išleisdavo net iki 100 automobilių per valandą. Jų vairuotojų bei keleivių įvažiuojant į Rusijos teritoriją taip pat laukė naujovės – teko pildyti naujas prekių, įsigytų asmeniniam naudojimui, įvežimo į Rusiją deklaracijas. Dalydamiesi savo pastebėjimais socialiniuose tinkluose kai kurie Rusijos gyventojai teigė, kad ir šias deklaracijas jų šalies pareigūnai pageidavo gauti elektroniniu būdu, pasirašytas elektroniniu parašu. Tačiau po diskusijų esą pavykdavę „susitarti“.

Nebe pirma kliūtis

Naujas Muitų kodeksas – nebe pirmas kaimyninės šalies žingsnis, galintis apsunkinti Lietuvos verslininkams verslo sąlygas Rusijoje ir kitose Eurazijos sąjungai priklausančiose šalyse. Praėjusiais metais Rusija paskelbė atnaujinanti sienos kontrolę su Baltarusija ir suformavo pasienio zonas Smolensko, Briansko ir Pskovo srityse. Būti jose bei kirsti Rusijos ir Baltarusijos valstybės sieną turi teisę tik šių šalių piliečiai. Todėl gabenti krovinius į Rusiją Lietuvos vežėjai gali tik per Latviją arba samdyti Rusijos, Baltarusijos vairuotojus.

Verslo sąlygas apsunkino ir pernai Rusijos įvesta išankstinio elektroninio deklaravimo apie krovinius tvarka, kuria Lietuvos vežėjai gali naudotis tik per partnerius Rusijoje – tokia teisė suteikta tik Rusijoje registruotiems juridiniams asmenims. Taip pat pernai buvo padvigubintas mokestis užsienio vežėjams už važiavimą Rusijos federaliniais keliais. Dar vienu pagaliu į Lietuvos vežėjų ratus gali tapti siekis šiuo mokesčiu apmokestinti visas transporto priemones, kurių svoris bus didesnis kaip 3,5 tonos.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"