Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Sumažėjus keliautojų, be darbo lieka pasienio punktai

 
2018 03 28 11:00
Naktimis keliaujančiųjų per Ramoniškių pasienio punktą beveik neliko.
Naktimis keliaujančiųjų per Ramoniškių pasienio punktą beveik neliko. VSAT archyvo nuotrauka

Lietuva norėtų keisti pasienyje su Rusijos Kaliningrado sritimi esančių pasienio kontrolės punktų darbo laiką, nes kai kuriuose jų budintys pareigūnai kertančiųjų sieną nesulaukia ištisomis valandomis.

Pakeitus pasienio kontrolės punktų darbo laiką būtų taupomos ne tik lėšos, bet ir žmogiškieji ištekliai. Vis dėlto tokiam siekiui turi pritarti ne tik Rusijos atsakingi pareigūnai, bet ir abiejų šalių vyriausybės.

Keliaujančiųjų mažiau

Šiek tiek vėliau nei įprastai po dalykinio susitikimo iš Rusijos Kaliningrado srities grįžtantis marijampolietis Vytautas „Lietuvos žinioms“ pasakojo buvęs nustebęs, kai naktį valstybės sieną kirto Ramoniškių pasienio punkte, o ten, išskyrus budinčius pasienio bei muitinės pareigūnus, daugiau nieko nebuvo. „Atrodė, kad, be manęs, jokių kitų keliautojų nėra. Pakalbinti muitininkai neslėpė, kad tokių kaip aš keliaujančių vėlai vakarais pasitaiko labai retai“, – pasakojo verslininkas.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad iš tiesų labai sumažėjo per Ramoniškių pasienio punktą vykstančių transporto priemonių ir pavienių asmenų. „Jei lygintume 2013-uosius ir praėjusius metus, vykstančių asmenų sumažėjo 3,6, o automobilių – 4,25 karto. 2013 metais sieną kirto 61 650 asmenų, o pernai – tik 37 996. Transporto priemonių srautai sumažėjo nuo 181 096 iki 50 895“, – teigė pareigūnas.

Pasak jo, keliaujančiųjų srautas šįmet ypač sumenkęs tamsiuoju paros metu (nuo 20 iki 8 val.): sieną kerta 2–4 asmenys, keliaujantys į abi puses. Šviesiuoju paros metu (nuo 8 iki 20 val.) per sieną paprastai pervažiuoja iki 136 asmenų. Todėl, anot VSAT pareigūno, naktimis visą pamainą kontrolės poste laikyti pasieniečių bei muitinės komandas yra paprasčiausias lėšų švaistymas.

VSAT Prevencijos skyriaus viršininkas pabrėžė, kad Ramoniškių punkte matyti keliaujančiųjų mažėjimas, nes šis pasienio kontrolės punktas – ne tarptautinis. Per jį valstybės sieną gali kirsti tik Lietuvos ir Rusijos piliečiai. Be to, per Ramoniškes gali važiuoti daugiausia lengvieji automobiliai, o krovininiai – tik tušti.

Važiuoti neapsimoka

Ankstesniais metais didelę dalį kertančiųjų valstybės sieną minėtame punkte sudarė smulkūs prekeiviai, kurie į kaimynę Rusiją važiuodavo įsigyti pigesnių degalų. Tačiau Lietuvai apribojus (iki trijų kartų) galimybes juos į mūsų šalį iš Rusijos įvežti be muito bei kitokių mokesčių, taip pat nuolat didėjant degalų kainoms Kaliningrado srityje, tokios kelionės tapo nepelningos. Be to, atsirado galimybė griežčiau kontroliuoti degalų perpardavinėtojus – tikrinti, ar šie kelionių metu neturi fiktyvių nedarbingumo pažymėjimų, ar nėra įregistruoti kaip bedarbiai.

„Prieš šešerius-aštuonerius metus iš kelionių į Kaliningrado sritį galėjome gyventi. Dabar nebent savo reikmėms parsivežu benzino. Bet ir tai reikia gerai apskaičiuoti, ar verta ten važiuoti, nes viskas nemenkai kainuoja – ir vizos, ir draudimas“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo ne vienus metus degalus į Lietuvą vežęs šakietis Juozas.

Numatyta galimybė plėsti

Ramoniškių pasienio kontrolės punktas, kadaise vadintas netoli esančios Sudargo miestelio vardu, veiklą pradėjo 1991 metų lapkričio pabaigoje. Nuolat didėjant valstybės sieną per jį kertančiųjų srautams, buvo nuspręsta modernizuoti šį kontrolės punktą. Darbai, kainavę per 5,5 mln. eurų, buvo baigti 2009 metų vasarą. Ramoniškių pasienio kontrolės punktas yra prie išorinės ES sienos, todėl atsižvelgta į Bendrijos keliamus reikalavimus tarptautinių pasienio kontrolės punktų infrastruktūrai.

Punkte buvo įrengtas išsamaus tikrinimo pastatas, sumontuotos vaizdo stebėjimo, transporto priemonių valstybinių numerių ir konteinerių kodų atpažinimo bei eismo valdymo sistemos, radiacijos matavimo vartai, įrengti priverstinio stabdymo įrenginiai ir kitokia įranga. Projektinis šio kontrolės punkto pralaidumas per parą – 500 transporto priemonių. Naujame Ramoniškių pasienio kontrolės punkte numatyta galimybė prireikus išplėsti esamą infrastruktūrą ir ją pritaikyti krovininiam transportui judėti.

Tolesni modernizavimo darbai negalimi, kol Rusija išspręs privažiuojamųjų kelių problemą. Tačiau gali būti, kad modernizavimo iš viso neprireiks, nes, sumažėjus kertančiųjų sieną per šį kontrolės punktą srautams, keliaujančiųjų nedaugėjo ir kituose trijuose sienos su Rusijos Kaliningrado sritimi kontrolės punktuose – Nidos, Panemunės, Kybartų. Kaip tik pastebima, kad ir Panemunės pasienio kontrolės punkte šaltuoju metų laiku sumažėja keliaujančiųjų per sieną. Daugiau žmonių per šį pasienio punktą keliauja nebent vasarą.

Politikų rankose

Todėl, kaip pasakojo VSAT Prevencijos skyriaus viršininkas G. Mišutis, jau imtasi iniciatyvos, kad būtų pakeistas Ramoniškių pasienio kontrolės punkto darbo laikas, ir jis veiktų nuo 8 iki 20 valandos. Tačiau paaiškėjo, kad ne vien nuo Lietuvos valios priklauso Ramoniškių pasienio punkto darbo režimas. Būtina jį suderinti su kaimyninės šalies – Rusijos – pareigūnais.

Susisiekimo ministerija jau paprašė Užsienio reikalų ministerijos diplomatiniais ryšiais kreiptis į Rusiją, kad būtų pakeistas Ramoniškių-Porganično pasienio kontrolės punkto darbo laikas.

„VSAT inicijavo Lietuvos valstybės sienos įgaliotinio kreipimąsi į Rusijos valstybės sienos įgaliotinį dėl Ramoniškių-Pogranično pasienio kontrolės punkto darbo laiko pakeitimo. Tačiau sulaukėme tik pranešimo, kad jis tam neprieštarauja, bet pats negali nuspręsti“, – teigė pareigūnas. Mat valstybės sienos punktų darbo laikas yra aptartas Lietuvos ir Rusijos vyriausybių susitarime dėl valstybės sienos perėjimo punktų, o valstybės sienos įgaliotiniai neturi kompetencijos jį keisti. Tai gali padaryti tik abiejų šalių politikai.

Anot susisiekimo viceministro Ričardo Degučio, Susisiekimo ministerija, kuriai pavaldūs pasienio punktai, jau paprašė Užsienio reikalų ministerijos diplomatiniais ryšiais kreiptis į Rusiją dėl Ramoniškių-Porganično pasienio kontrolės punkto darbo laiko pakeitimo. Atsakymo kol kas negauta.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"