Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

STT prašo Vilniaus pasitaisyti: įvertino korupcijos riziką dėl automobilių stovėjimo

 
2018 02 05 15:15
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) korupcijos prevencijos specialistai, atlikę teisės aktų, reglamentuojančių automobilių stovėjimą Vilniaus mieste, antikorupcinį vertinimą, nustatė korupcijos rizikos veiksnių ir pateikė pasiūlymų dėl teisės aktų tobulinimo.

Pagal esamą reglamentavimą, projektuojant naują ar rekonstruojant esamą statinį, statytojas, pageidaujantis sumažinti minimalų galimų automobilių stovėjimo vietų skaičių, su Vilniaus miesto savivaldybe (toliau – savivaldybė) turi sudaryti sutartį dar iki statybą leidžiančio dokumento išdavimo ir įsipareigoti savivaldybei sumokėti kompensaciją.

STT specialistai pastebi, kad savivaldybė nėra nustačiusi konkrečių savo įsipareigojimų, kaip ir kur sumokėtos kompensacijos naudojamos. Savivaldybė viešai neskelbia gautų kompensacijų sumų ir kam konkrečiai kompensacijos buvo panaudotos. Šie faktai gali būti vertinami nevienareikšmiškai, todėl STT įžvelgia galimą korupcijos riziką bei siūlo nustatyti, kad statybos užbaigimo aktas būtų tvirtinamas, kai savo sutartinius įsipareigojimus įvykdo ir statytojas, ir savivaldybė.

STT specialistai mano, kad savivaldybės įsipareigojimai turėtų būti konkretūs, o už savivaldybei skirtą kompensaciją turi būti sukurta atitinkamam statiniui tinkanti infrastruktūra, išsprendžianti neįrengtų automobilių stovėjimo vietų prie statinio problemas. Taip pat savivaldybei rekomenduojama apie kiekvieną dėl kompensavimo už neįrengtas stovėjimo vietas sutartį informuoti visuomenę ir paaiškinti, kaip ir kam bus naudojama gauta kompensacija.

Atliekant antikorupcinį vertinimą pastebėta, kad Vietinės rinkliavos nuostatuose numatyta, jog asmenys, savo lėšomis įrengę automobilių stovėjimo vietas už jų valdomo sklypo ribų ir jas perdavę Vilniaus miesto savivaldybės administracijai, turi teisę tam tikrą laiką neatlygintinai rezervuoti įrengtas automobilių stovėjimo vietas. Šiuose nuostatuose nėra nurodytų terminų ir jų kriterijų, kuriais asmuo gali neatlygintinai rezervuoti savo lėšomis įrengtas stovėjimo vietas, be to, nenustatyta, kokiais teisiškai pagrįstais atvejais asmenys apskritai gali įrengti tokias vietas bei kaip šį procesą kontroliuoja savivaldybė. Dėl šių priežasčių STT savivaldybei siūlo papildyti Vietinės rinkliavos nuostatus, detalizuoti įrengtų automobilių stovėjimo vietų rezervavimo terminus, naudojimo tvarką ir užtikrinti šių procesų kontrolę bei teisėtumą.

STT prašo savivaldybės per du mėnesius informuoti, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktus pasiūlymus, o STT vertins, ar savivaldybės numatomi veiksmai pakankami korupcijos rizikai mažinti.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"