Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Pirkusiems mėnesinius traukinio bilietus – nemokamas miesto transportas

 
2018 05 06 10:27
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vilniaus savivaldybė svarsto įsigijusiems mėnesinius traukinio bilietus ir vykstantiems į sostinę suteikti teisę nemokamai važiuoti miesto viešuoju transportu.

Savivaldybės taryba praėjusią savaitę ėmėsi svarstyti siūlymą išbandyti tokią sistemą jau šį rudenį, pradžioje – bent mėnesį ar du, tuomet būtų vertinama, ar lengvata pasiteisino.

Projektą pateikęs savivaldybės socialdemokratų frakcijos seniūnas Marius Skarupskas svarsto, kad tai galėtų sumažinti transporto srautus Vilniaus mieste, ypač rugsėjo ir spalio mėnesiais, populiarintų alternatyvius automobiliui keliavimo būdus.

„Ar tai yra paslauga geležinkeliams – aš nemanau, tai yra mums pažiūrėjimas, kaip toks transporto kombinavimas tinka mūsų svečiams, miestiečiams, ir ką mes galime veikti toliau“, – politikams kalbėjo M. Skarupskas.

Jis atkreipė dėmesį, kad liberalų ir administracijos idėja įdiegti „Statyk ir važiuok“ aikšteles bent jau kol kas nepasiteisino ir žmonės nėra linkę miesto pakraštyje palikti automobilius bei persėsti į troleibusą ar autobusą, todėl, jo nuomone, reikia iešoti alternatyvų.

Pasak M. Skarupsko, šiuo metu apie 200 keleivių turi tokius nuolatinius bilietus, o po dviejų mėnesių būtų galima įvertinti, ar naujovė pasiteisino ir derėtis su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl to, kaip būtų galima kompensuoti lengvatas.

R. Šimašius tikisi studentų susidomėjimo

Meras Remigijus Šimašius sako, kad su „Lietuvos geležinkeliais“ jau kalbamasi dėl galimo bendro bilieto, o dabartinė vadovybė „labai progresyvi ir linkusi apie tai kalbėti“.

„Aš trauktuoju, kad eksperimentas ir testavimas gali turėti labai didelę reikšmę, po testų žiūrėtumėme, galbūt ir kitur kažką plėsti“, – sakė jis.

BNS meras teigė, kad geležinkelis kai kuriais atvejais yra ir miesto viešojo transporto dalis, pavyzdžiui, vykstantiems į centrą iš Panerių, Naujosios Vilnios ar oro uosto.

„Mes tikrai apie tai šnekame ir tikiuosi, kad tos integracijos pavyks pasiekti pasikeitus geležinkelių pozicijai. Mintį labai palaikau – kai atvažiuoja daugybė studentų rugsėjį, kad jie nepultų pirkti senų automobiliukų, o galėtų pasinaudoti tarpmiestiniu viešuoju transportu ir išbandyti atsinaujinusį miesto viešąjį transportą, – aiškino R. Šimašius.

Anot mero, jei taryba pritartų idėjai, dar bus diskutuojama, kaip pasidalinti kaštus su „Lietuvos geležinkeliais“, bet pirmiausia idėją, anot jo, reikėtų vertinti kaip „reklaminę akciją“.

R. Šimašius taip pat patikino, kad šiuo metu miesto prioritetas yra viešojo transporto atnaujinimas, tad galimybės pasekti Talino pavyzdžiu ir padaryti viešąjį transportą visiškai nemokamą kol kas nesvarstomos.

Savivaldybės darbuotojams – nemokami bilietai

Dalis opozicijos siūlė, kad lengvatą būtų galima išplėsti įtraukiant ne tik traukinius, bet ir tarpmiestinius autobusus, taip palengvinant ir kai kurių savivaldybės darbuotojų susisiekimą. R. Šimašius užsiminė, kad Vilniaus savivaldybė savo darbuotojams, neturintiems stovėjimo vietos savivaldybės dangoraižyje, jau dabar perka nemokamus mėnesinius viešojo transporto bilietus.

„Tai, man atrodo, yra atsakingas ir logiškas sprendimas darbuotojų motyvacija ir nestatymas į kvailo vietą tų, kurie važinėja viešuoju transportu, o ne mašina“, – sakė jis.

Savivaldybės duomenimis, per metus už viešojo transporto bilietus gaunama apie 30 mln. eurų pajamų, viena nemokamo transporto diena biudžetui kainuotų apie 27 tūkst. eurų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"