Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Neringos turistų laukia nemalonios staigmenos

 
2018 05 15 12:00
Greitaeigio katamarano nuspręsta atsisakyti tuo metu, kai Naujojoje perkėloje planuojami didžiuliai rekonstrukcijos darbai.
Greitaeigio katamarano nuspręsta atsisakyti tuo metu, kai Naujojoje perkėloje planuojami didžiuliai rekonstrukcijos darbai. AB Smiltynės perkėlos nuotrauka

Šią vasarą poilsiautojams ir aktyvaus laisvalaikio entuziastams bus daug sudėtingiau pasiekti Kuršių neriją.

AB Smiltynės perkėla pranešė, kad nemokamai dviračius gabenusio ir turistus iš Klaipėdos į Juodkrantę, Nidą plukdžiusio greitaeigio katamarano šiemet nebebus. Taip pat paaiškėjo, kad ketinama kapitališkai rekonstruoti Naująją perkėlą – ji virs statybų aikštele.

Katamaranu į Kuršių nerijos kurortus per sezoną atvykdavo apie 12 tūkst. turistų. Šiame laive tilpdavo daug dviračių, juos gabendavo nemokamai.

„Stengsimės, kad būtų užtikrintas toks pats automobilių pralaidumas kaip ir prieš rekonstrukciją. Keltai dirbs visu pajėgumu. Neatmetame galimybės, kad rekonstrukcija prasidės vasarą“, – „Lietuvos žinioms“ komentavo AB Smiltynės perkėlos generalinis direktorius Darius Butvydas.

Tačiau aplinkybės, kai panaikinamas alternatyvus būdas pasiekti Kuršių neriją katamaranu būtent tada, kai vyks perkėlos rekonstrukcija, papiktino tiek Neringos, tiek Klaipėdos miesto valdžią.

Katamarano efektas

Praėjusią savaitę po AB Smiltynės perkėlos valdybos posėdžio oficialiai pranešta, kad nuo 2014-ųjų žmones iš Šiaurinio rago uostamiestyje į Kuršių nerijos kurortus plukdžiusio katamarano nebebus. Laivą planuojama parduoti. „Noriu priminti, kad greitaeigis laivas „Smiltynė“ pagamintas kone prieš 20 metų – 1999-aisiais, tad gavę palankų olandų pasiūlymą pradėjome derybas dėl pardavimo. Kol jos vyksta, pratęsėme nuomos sutartį. Darysime viską, kad kitą vasarą reisas vėl būtų vykdomas. Norime, kad kitą vasarą plauktų naujesnis, didesnis ir keleiviams patogesnis laivas“, – teigė D. Butvydas.

Tokia naujiena papiktino Neringos politikus, jie aiškino, kad katamaraną nuspręsta parduoti pačiu netinkamiausiu momentu. „Net Vyriausybės programoje įrašyta nuostata skatinti ekologinį turizmą į UNESCO saugomą Kuršių neriją. Tačiau įmonė, valdoma Susisiekimo ministerijos, elgiasi visiškai neapgalvotai. Katamaranu į mūsų kurortus atvykdavo apie 12 tūkst. turistų per sezoną. Šiame laive tilpdavo daug dviračių, jie būdavo gabenami nemokamai. Žmonės nuplaukdavo į Juodkrantę ar Nidą ir keliaudavo nerija dviračiais“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo Neringos meras Darius Jasaitis.

Anot jo, kol kas viešai neskelbiama, kad šią vasarą bus vykdoma Naujosios perkėlos rekonstrukcija, todėl katamarano praradimas smogs dar skaudžiau. „Visi tie, kas plaukdavo laivu ir keliaudavo dviračiais, dabar sės į mašinas. Tad turėsime tūkstančiais daugiau automobilių. Ir visa tai vyks rekonstruojant perkėlą. Žmonės lauks dar ilgesnėse eilėse, skęs dulkėse ir mūsų pusiasalį pasieks pikti, susierzinę. Tokia situacija graso, kad bus daug mažiau lankytojų, dėl to gali nukentėti ir mūsų vietinis verslas. Kodėl reikėjo parduoti katamaraną tada, kai bus vykdoma rekonstrukcija, atimti iš žmonių alternatyvų būdą patogiai, romantiškai, ekologiškiau pasiekti Neringą?“ – teigė nesuprantantis D. Jasaitis.

Jo manymu, senąjį katamaraną parduoti nusprendusi Smiltynės perkėla šiam sezonui turėjo išsinuomoti mažiausiai du kitus laivus. „Kodėl to nedaroma? Būtų užtikrintas reiso tęstinumas turistams tokiu nepalankiu metu, kai vyks perkėlos rekonstrukcija. Tačiau nuspręsta apskritai atsisakyti katamarano ir vykdyti rekonstrukciją. Tai – prasčiausi vadybiniai sprendimai, nuo jų kentėsime mes visi“, – piktinosi meras.

Gresia chaosas?

Pasidomėjus, ar Naujosios perkėlos rekonstrukcija išties vyks per patį turistinio sezono įkarštį, aiškaus Smiltynės perkėlos vadovo atsakymo nepavyko gauti. „Sutartis su rangovais jau pasirašyta, jos vertė – per 1 mln. eurų. Tačiau kol kas negaliu atskleisti visų detalių, vėliau tai bus padaryta viešai. Užtikrinu, kad mūsų prioritetas – pasirūpinti perkėlos pralaidumu vasaros sezonu, kad vykstant darbams jis nesumažėtų. Kada tiksliai prasidės rekonstrukcijos darbai, atsakyti negaliu, tačiau yra tikimybė, kad šią vasarą“, – „Lietuvos žinioms“ mįslingai kalbėjo D. Butvydas.

Rekonstrukcija vyktų pusę metų, tačiau neretai įvairūs statybų darbai užtrunka ilgiau. „Bus kapitališkai tvarkoma visa teritorija prie Naujosios perkėlos: bus keičiami inžineriniai tinklai, tvarkoma gatvė, tiesiamas naujas kelias, įrengta daugiau automobilių juostų, penkios kasos bei atliekami kiti darbai“, – teigė jis.

Tokia informacija papiktino ir Neringos savivaldybės tarybos narį Dovydą Mikelį. „Kaip galima kalbėti, kad nesumažės pralaidumas, jei bus vykdomi kapitaliniai rekonstrukcijos darbai? Jei bus tvarkoma viena juosta, kita bus užkimšta. Ir, žinoma, blogiausia, kad turėdami tokių planų jie panaikino katamarano liniją. Esant tokiems nepatogumams Naujojoje perkėloje, ji būtų puikiausia alternatyva vandeniu pasiekti Kuršių neriją. Turime neoficialių žinių, kad artimiausioje ateityje Smiltynės perkėla planuoja didinti ir paslaugų kainas“, – „Lietuvos žinioms“ teigė D. Mikelis.

Pyktis – ir Klaipėdoje

Uostamiesčio vicemero Artūro Šulco nuomone, AB Smiltynės perkėla demonstruoja socialiai neatsakingo elgesio pavyzdį. „Visiškai negalvojama apie žmones. Tokiais žingsniais Smiltynės perkėla sugriovė ilgai kurtą teigiamą įvaizdį“, – teigė politikas.

Klaipėdietis turizmo specialistas ir dviračių propaguotojas Saulius Ružinskas „Lietuvos žinioms“ pabrėžė, kad jam tenka koreguoti visus planus. „Birželio mėnesį užsienio partneriams parduodame 2019 metų keliones, nes dauguma didžiausių turų operatorių savo veiklą planuoja mažiausiai metams į priekį. Ką mums dabar planuoti, kokias sąnaudas įtraukti į kelionės paketą? Kokia tikimybė, kad kitais metais turėsime kokį nors didelį laivą ir ar apskritai jį turėsime?“ – komentavo jis.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"