Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Laimingai pasibaigusi laivo nesėkmė

 
2017 12 28 14:36
Vidos Bortelienės nuotrauka

Laivų incidentų 2017 metais kronikoje pastarosiomis dienomis buvo paminėtas Klaipėdos vardas. Atvejis, kai Kūčių rytą laivas „Ocean Crown“ iš inkaravietės nudreifavo į pakrantę prie Antrosios Melnragės, nebuvo paskutinis jūrinis įvykis šiemet ir greitai pasimirš kaip nereikšmingas. Nors pagal riziką atsimušti į molą ir sukelti ekologinę nelaimę vertinamas kaip kalėdinis stebuklas.

Trečiadienio pavakare Klaipėdos uoste prie 12 krantinės prišvartuotas graikų kompanijos „Oceanfleet Shipping“ laivas „Ocean Crown“ su 20 žmonių įgula Lietuvoje tapo garsus dėl reikšmingiausio uosto metų įvykio, kuris visų tarnybų darbuotojams per Kalėdas kėlė įtampą dėl galimybių nutempti jį nuo priekrantės smėlio. Laimė, pasak Klaipėdos uosto kapitono Adomo Aleknos, kad jis buvo įstrigęs minkštame ir judriame smėlyje, laivo galas buvo likęs jūroje, todėl gelbėjimas truko neilgai ir vyko sklandžiai.

Kalėdų rytą buvo sugedęs ir Ochotsko jūroje dreifavo Rusijos tanklaivis „Palladiy“, o gruodžio 26-osios naktį ant seklumos prie Norvegijos užplaukė krovininis laivas „Eidholm“.

Nerimui dėl incidento grėsmių praėjus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus įvykį pavadino laiminga nelaime. Žmonės per avariją nenukentėjo, aplinkai žalos neužfiksuota, laivas, vos tik leido oro sąlygos, sėkmingai nutemptas nuo seklumos.

„Galime būti dėkingi likimui, kad viskas baigėsi laimingai, tačiau dabar, kai laivas jau sėkmingai prišvartuotas prie Klaipėdos uosto krantinės, vertėtų padėkoti ir žmonėms, kurie profesionaliai dirbo neskaičiuodami valandų bei aukodami šventes. Ačiū Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos specialistams, Laivų transporto saugos administracijos, Jūrų paieškos ir gelbėjimo koordinacijos centro atstovams, Lietuvos karinėms oro pajėgoms, Lietuvos karinėms jūrų pajėgoms, laivą „Ocean Crown“ agentuojančios kompanijos „Euroga“ atstovams, Klaipėdos uosto vilkikų kompanijai „Towmar“, – išplatintame pranešime padėkojo ir ramių Naujųjų Metų palinkėjo A. Vaitkus.

Kariškių sraigtasparnio prireikė iškelti iš laivo sunegalavusį įgulos narį bei įkelti gelbėjimo darbus organizavusios olandų kompanijos „Smit“ atstovus, kurie užduotį atliko sėkmingai.

Klaipėdoje incidentai reti

Panašių atvejų, kad laivas užplauktų ant seklumos Lietuvos pakrantėje, pasak A. Aleknos, yra pasitaikę, bet labai seniai. Kažkada ant Melnragės smėlio vėjo buvo nublokšti du žvejų laiveliai, o didelio krovininio laivo, kurio ilgis 190 metrų, stichijos nuotykis – pirmasis.

„Laivui kaip ir mašinai visuomet gresia techninių įvykių pavojus, šiame laive negalėjo užvesti variklio, inkarai nelaikė, laivas pradėjo dreifuoti“, – įvykį apibūdino uosto kapitonas.

Naujausių laikų Klaipėdos uosto istorijoje pats ryškiausias įvykis užfiksuotas 2002 metais, kai uosto vartuose ant seklumos užplaukė mazutu pakrautas 206 metrų ilgio tanklaivis „Princess Pia“. Su Panamos vėliava plaukiojantis Argentinos bendrovei „Boldwin Maritime“ priklausantis tanklaivis plaukdamas pro uosto vartus posūkyje tapo nevaldomas. Laivo gelbėjimo darbai vyko keletą dienų ir baigėsi sėkmingai. Nors korpusas buvo pramuštas keliose vietose, dvigubas dugnas apsaugojo krovinį ir mazutas neišsiliejo.

Na o pati didžiausia tanklaivio avarija visoje Baltijos jūroje nutiko Klaipėdos uosto vartuose 1981 metais. Per didelę audrą į šiaurinį molą trenkėsi ir sulūžo perpus buksyrų ištempiamas 170 metrų ilgio Didžiosios Britanijos tanklaivis „Globe Asimi“, plaukęs su Gibraltaro vėliava. 29 žmonių įgula išsigelbėjo, tačiau išsiliejo per 16 tūkst. tonų mazuto, kuris užteršė maždaug 80 km pajūrio ruožą. Šios ekologinės katastrofos padariniai buvo jaučiami daugelį metų.

Greta tos vietos manevruodamas prie molo 1988 metais nuskendo 142 metrų ilgio Vokietijos laivas „Rudolf Breitscheid“. Užplaukęs ant seklumos, perlūžo per pusę, tačiau žmonės nenukentėjo. Abiejų laivų nuolaužos buvo pašalintos tik 2006 metais ilginant šiaurinį molą.

Vidos Bortelienės nuotrauka
Vidos Bortelienės nuotrauka

Jūros įvykiai – kasdienybė

Laivo „Ocean Crown“ agentas „Eurogos“ atstovas LŽ sakė, kad ketvirtadienį iki pietų narai turėtų apžiūrėti povandeninę laivo korpuso dalį. Pagal tai, ką ras, laivo savininkas, draudikai ir registro atstovai spręs, kaip elgtis toliau – ar laivui reikia didesnio remonto doke, ar užteks tik variklio remonto, kurį pagal intendanto pateiktą planą prie krantinės numatoma atlikti per 3–4 dienas, ir jis galės, paėmęs krovinį, plaukti toliau.

Kipre registruotas sausakrūvis laivas „Ocean Crown“ – vienas iš daugybės laivų, atviruose vandenyse ar uostų akvatorijose 2017 metais patyrusių techninį incidentą: užplaukusių ant seklumos, susidūrusių su kitais laivais, atsimušusių į krantines, pažeistų technikos kraunant krovinius, gesinusių kilusius gaisrus. Nesėkmių ar pažeidimų sąrašas, pasipildantis naujų įvykiu kone kasdien, ypač sparčiai ilgėja audrų laikotarpiais.

Nors tikslūs jūrinių organizacijų duomenys apie laivų incidentus 2017 metais dar nepaskelbti, naujienų agentūros iki gruodžio 28 dienos priskaičiavo arti 300 įvykių, susijusių su laivyba. Pavyzdžiui, portalas „fleetmon.com“ vien gruodį pranešė apie 72 incidentus, o tą pačią dieną, kai ant seklumos prie Klaipėdos užplaukė „Ocean Crown“, iš Kylio kanalo buvo ištemptas prieš dieną į krantinę atsitrenkęs ir laivybą sustabdęs laivas „MSM Dolores“ su kroviniu, gabenamu iš Portugalijos į Rusiją.

Kalėdų rytą buvo sugedęs ir Ochotsko jūroje dreifavo Rusijos tanklaivis „Palladiy“, o gruodžio 26-osios naktį ant seklumos prie Norvegijos užplaukė krovininis laivas „Eidholm“. Gruodžio 28 dieną ant seklumos prie Niujorko užlaukė miesto keltas „Flyer“, o Azovo – Dono kanale ant seklumos užlaukė Panamoje registruotas krovininis laivas „Mega“, gabenęs krovinį iš Rostovo į Turkiją.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"