Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Alytaus aerodromui – nauji išbandymai

 
2018 04 12 6:00
Alytaus aerodromo likimas gali atsidurti miesto politikų rankose / 
Alytaus aerodromo likimas gali atsidurti miesto politikų rankose /  Alytaus aeroklubo nuotrauka

Alytaus miesto centre esantis aerodromas vietos politikams ir verslininkams – tarsi krislas akyje. Jį ištraukus atsivertų daug galimybių plėtoti verslą beveik 150 hektarų teritorijoje, nes įrengta visa reikalinga infrastruktūra.

Tačiau įgyvendinti sumanymų vis nepavyksta. Mat Alytaus aerodromas priskiriamas strateginiams objektams, todėl negali būti perduotas vietos savivaldybei. Ir neaišku, ar ilgai tai truks.

Vytautas Grigaravičius: „Ką daryti su šia valstybine žeme, sprendžiame ne mes, o Vyriausybė.“

Gardus kąsnelis

Šį pavasarį Alytaus miesto savivaldybės užsakymu buvo parengta Pramonės parko plėtros galimybių studija. Ją kūrę specialistai konstatavo, kad dabartinis Alytaus pramonės parkas turi ribotą ekonominį potencialą. Iš 63 hektarų žemės sklypų 28 yra laisvi. Tačiau iš 28 hektarų 13 priklauso privatiems asmenims, tad faktiškai laisvi sklypai sudaro tik apie 15 hektarų, kurių dalis – labai durpingoje vietoje ir nenaudotini. Todėl būtina galvoti apie laisvosios ekonominės zonos (LEZ) arba teritorijos plyno lauko investicijoms išplėtimą.

Specialistai pasiūlė kelias teritorijas, kuriose galėtų būti plėtojama LEZ. Tarp jų – Alytaus aerodromas. Galimybių studiją rengusios bendrovės „Strategy Labs“ projektų vadovas Saulius Damulevičius miesto tarybos nariams aiškino, kad aerodromas būtų tinkamiausia LEZ kurti teritorija. Mat jis yra netoli jau veikiančio Pramonės parko, dideli neužstatyti plotai, aerodromas su aplinkinėmis teritorijomis sudaro beveik 150 hektarų, yra geras susisiekimas autotransporto priemonėmis, įrengta infrastruktūra. S. Damulevičiaus teigimu, trukdo tik tai, kad aerodromas yra valstybinėje žemėje, kuri panaudos teise perduota valdyti Alytaus aeroklubui.

„Strategy Labs“ pirminiu vertinimu, investicijos į aerodromo teritorijos parengimą LEZ siektų iki 10 mln. eurų, tai būtų galima daryti etapais, panaudojant europinių fondų lėšas.

Aviatorių nestebina

Asociacijos Alytaus aeroklubo viršininkas Kęstutis Urbanavičius „Lietuvos žinioms“ teigė, kad jo nestebina Alytaus valdžios ir galbūt kai kurių verslininkų užmojai išguiti aerodromą iš miesto, o jo teritoriją panaudoti visai kitiems tikslams. „Jei žemės sklypas bei aerodromas būtų buvę perduoti savivaldybei, kaip buvo numatyta prieš keletą metų, tai mūsų ten gal jau nebūtų. Dabar jai rankos surištos“, – pažymėjo jis.

Anot K. Urbanavičiaus, aerodromą saugo tai, kad pats valstybinės žemės sklypas yra perduotas naudotis aeroklubui, o ne savivaldybei. Be to, aerodromas yra įtrauktas į strateginių objektų sąrašą, jų atiduoti savivaldybėms neketinama.

K. Urbanavičiaus tikinimu, tai nebe pirmas miesto valdžios bandymas paglemžti aerodromo teritoriją ar jos dalį. Beveik prieš metus miesto taryboje svarstytos galimybės dalyje aerodromo įrengti SPA centrą, didelį viešbutį su restoranu, kartingų aikštelę. Dar kiek anksčiau planuota dalį aerodromo paversti sandėliavimo zona, būta net užmojų jo pakraštyje rūšiuoti atliekas.

„Šioje teritorijoje gali arba veikti aerodromas, arba kurtis pramonė. Nemanau, kad būtų įmanoma suderinti ir viena, ir kita. Dabar veikia aerodromas, tad jis ir turėtų likti. Iš galimybių studijos peršasi mintis, kad pirmiausia norima sužlugdyti aerodromą, o tik paskui galvoti apie teritorijos pritaikymą kitoms reikmėms“, – kalbėjo K. Urbanavičius.

Naujos vizijos

Alytaus miesto tarybos narys, viešosios įstaigos Alytaus aerodromo direktorius Sigitas Leonavičius pažymėjo nepritariantis, kad aerodromo teritorija būtų panaudota LEZ kurti. „Aerodromas – veikiantis strateginis objektas, todėl sunku suprasti, kodėl jį norima sunaikinti“, – sakė jis.

Anot S. Leonavičiaus, Europoje, įskaitant kaimynę Lenkiją, kaip tik dabar plečiamas nedidelių aerodromų tinklas, juos panaudojant mažosios aviacijos, oro turizmo plėtrai. Alytaus aerodromas yra labai palankioje strateginėje vietoje – netoli Suvalkų koridoriaus, per kurį įskrendama į Šengeno erdvę, besitęsiančią virš Baltijos valstybių. Tad Alytaus aerodromas Lietuvoje galėtų būti pirmas, kur galėtų tūpti mažosios aviacijos lėktuvai.

Alytaus meras Vytautas Grigaravičius / romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka
Alytaus meras Vytautas Grigaravičius / romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Tokia galimybė, S. Leonavičiaus nuomone, galėtų padėti ir viso regiono plėtrai. Yra parengta mokslo ir gamybos klasterio kūrimo galimybių studija. Joje numatyta, kad veikla apimtų Gedimino technikos universitetą, Antano Gustaičio aviacijos institutą, Alytaus kolegiją, profesinio rengimo centrą, kitas įstaigas. Jos galėtų perkelti į Alytų dalį studijų ir čia rengti žemesnės pakopos aviatorius, lėktuvų prižiūrėtojus. Apskaičiuota, kad per metus, pritraukus ir užsienio studentų, čia galėtų mokytis apie 1,5 tūkst. jaunuolių.

Tokiai veiklai būtina bazė jau yra, reikia tik investuoti į kilimo ir tūpimo taką, teritorijos tvorą, skrydžių valdymo bokštą ir degalų pripylimo sistemą bei privažiavimo takus. Tam reikia apie 3 mln. eurų. Visa kita galėtų sukurti privatus verslas. „Tik trumparegis arba nieko bendra su aviacija neturintis žmogus gali nematyti tokių galimybių“, – tvirtino S. Leonavičius.

Anot jo, nors Alytui būtina turėti LEZ, tai nereiškia, kad ji turi būti pačiame mieste. Mat ir kitos LEZ dažnai veikia ne miestų teritorijose, o šalia jų. Taip galėtų būti ir Dzūkijos sostinėje.

Sprendimai artėja

Alytaus miesto meras Vytautas Grigaravičius „Lietuvos žinioms“ teigė negalintis pasakyti, ar pagrįsti aviatorių nuogąstavimai, kad jie gali būti išvaryti iš aerodromo. Esą galimybių studija ir lieka tik studija. „Ką daryti su šia valstybine žeme, sprendžiame ne mes, o Vyriausybė. Kai perduos, tuomet ir spręsime“, – sakė jis.

Anot V. Grigaravičiaus, kiek jam žinoma, Vyriausybėje jau kurį laiką svarstoma, ką daryti su tokiais aerodromais. Jų Lietuvoje yra apie tris dešimtis, kai kurie – beveik neeksploatuojami.

Praėjusį mėnesį Alytuje lankęsis ūkio ministras Virginijus Sinkevičius išdėstė neigiamą požiūrį į norus plėsti aerodromo veiklą ir kurti jame naują infrastruktūrą. Todėl tam jokių lėšų iš valstybės nebus skirta. Kartu su ministru atvykęs premjeras Saulius Skvernelis alytiškiams siūlė galvoti apie realesnius projektus, nes ir vos už keliasdešimties kilometrų esantis Pociūnų aerodromas masinio lėktuvų tūpimo nesulaukia. Todėl Vyriausybės sprendimo perduoti aerodromų valdomą žemę savivaldybėms ilgai laukti nereikės.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"