Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Vyriausybė ėmėsi optimizuoti keleivių pervežimą geležinkeliais

 
2018 08 27 12:48
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vyriausybė imasi veiksmų mažinti valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ iš keleivių vežimo veiklos patiriamus nuostolius – šiemet jie gali siekti apie 34 mln. eurų. Susisiekimo ministerija siūlo reglamentuoti kombinuotą keleivių vežimą, kai dalį maršruto jie būtų vežami traukiniais, o dalį – autobusais.

Skaičiuojama, kad šiemet tai mažiausiai 1,3 mln. eurų sumažintų iš valstybės biudžeto įmonei mokamą kompensaciją.

„Susisiekimo ministerija nusprendė išbandyti Lietuvoje naują, o Vakarų Europos šalyse plačiai paplitusią traukinių ir autobusų kombinavimo schemą, kai autobusai yra naudojami atvežti keleivius prie tramvajaus, metro ar traukinio maršruto“, – BNS teigė Susisiekimo ministerijos laikinoji Geležinkelių transporto skyriaus vedėja Jurgita Norkienė.

Anot jos, pirmąjį šių metų pusmetį traukiniais važiavo 5,5 proc. daugiau keleivių nei pernai tuo pat laiku, tačiau jų skaičius vis tiek yra mažas ir ši veikla lieka nuostolinga.

Ministerijos duomenimis, traukinių užimtumas siekia vos 35 procentus.

Valstybė nuo šių metų kompensuoja „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo nuostolius, o dotacijos suma priklauso nuo įmonės dividendų. Iki tol įmonė didelių dividendų nemokėdavo, bet pati kompensuodavo keleivių vežimo nuostolius. Šiemet bendrovė į biudžetą perves 34 mln. eurų dividendų.

Susisiekimo ministerija skaičiuoja, kad jei keliaujantieji maršrutais Vilnius-Ignalina-Visaginas/Turmantas, Vilnius-Varėna-Marcinkonys ir Kaunas-Kazlų Rūda-Kybartai būtų pavežami ir autobusais, kompensacijos poreikis sumažėtų apie 1,27 mln. eurų per metus.

Planuojama, kad keleiviai būtų vežami traukiniu iš Vilniaus iki Ignalinos ar Varėnos ir iš Kauno iki Kazlų Rūdos, o likusiose maršrutų dalyse – autobusais.

Ministerijos parengtus Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir Geležinkelių transporto kodekso pakeitimus Vyriausybė svarstys trečiadienį. Jei jiems bus pritarta, pataisas dar turės priimti Seimas.

„Lietuvos geležinkeliai“ pirmąjį šių metų pusmetį pervežė 2,5 mln. keleivių, arba 5,5 proc. daugiau nei pernai sausį-birželį.

J. Norkienės teigimu, į kombinuotojo keleivių vežimo schemą buvo svarstyta įtraukti ir vandens bei oro transporto priemones, tačiau įvertinus, kad šalyje labiausiai išplėtoti automobilių keliai ir geležinkeliai, kol kas nuspręsta naujovę taikyti tik šia infrastruktūra.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"