Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Tik kas dešimtas parduotas baldas – lietuviškas

 
2018 04 25 11:00
Pirmiausia ir daugiausia žmonės linkę investuoti į svetainės apstatymą, ypač į minkštus baldus.  / 
Pirmiausia ir daugiausia žmonės linkę investuoti į svetainės apstatymą, ypač į minkštus baldus.  /  uhome.us nuotrauka

Intensyviai didėjant būstų pardavimui daug darbo turi ir baldų prekybininkai. Lietuvoje šiuo metu kiekvienas nesunkiai gali išsirinkti baldus pagal savo poreikius, skonį ir kišenę, nes tos pačios paskirties baldo kaina prabangiame salone, baldų išparduotuvėje ar internetinėje parduotuvėje gali skirtis kelis ir net keliasdešimt kartų.

Nors specialių rinkos tyrimų nėra, žinovai tvirtina, kad prabangių baldų segmentas šiuo metu gali užimti apie 10 proc. visų šalyje parduodamų baldų. Likusią rinkos dalį maždaug perpus dalijasi ekonominis ir vidurinis segmentai. Tik kone kas dešimtas nuperkamas baldas yra pagamintas Lietuvoje.

Baldų rinka koncentruojasi didžiuosiuose miestuose, tuo metu regionuose fiksuojama priešinga tendencija – prekyba baldais traukiasi, nes tuštėja ir patys regionai.

„Lietuvoje parduodamus baldus santykinai būtų galima suskirstyti į tris segmentus: ekonominį – jame vyrauja pigesni baldai iš Azijos valstybių, vidurinį, kurį daugiausia sudaro Lenkijoje ir Lietuvoje pagaminta produkcija, ir aukštesnįjį – tai gaminiai iš Italijos“, – „Lietuvos žinioms“ komentavo bendrovės „Klaipėdos baldų prekyba“, valdančios „Berry“ salonų tinklą keliuose Lietuvos miestuose ir Rygoje, direktorius Saulius Maleckas. Baldai iš kitų šalių, nei buvo paminėtos, Lietuvoje yra retenybė.

Baldų pardavimas auga didmiesčiuose

Kaune įsikūrusio prekybos miestelio „Urmas“ rinkodaros vadovas Jonas Plenta pranešime spaudai pažymėjo, kad čia veikia keliasdešimt baldų parduotuvių ir išparduotuvių.

„Panašus šio segmento prekybos vietų skaičius pas mus buvo tik nekilnojamojo turto pakilimo metais, prieš 2008-ųjų ekonomikos krizę. Dabar, kai vis daugiau įsigyjama naujų būstų, didėja ir naujų baldų poreikis, ir jų pasiūla“, – kalbėjo J. Plenta.

Keletą savo parduotuvių „Urmo“ miestelyje turinčios įmonės „Mato baldai“ mažmenos plėtros vadovė Laura Baubkuvienė sakė taip pat pastebinti panašias augimo tendencijas. „Žmonės aktyviai perka naujus butus. Jaunos šeimos įsigyja savo pirmuosius būstus, šiek tiek vyresni galbūt keičia į kitus, patogesnius. Visi svajonių namams ieško svajonių baldų. Taip pat matome, kad būtent šiuo metu klientai tiesiog nori atsinaujinti namus, baldus, kurie galbūt moraliai pasenę, ieško naujų sprendimų ir įvaizdžio savo namams“, – dėstė L. Baubkuvienė.

Kad baldų pardavimas tiek Kaune, tiek Vilniuje auga, sutiko ir „Klaipėdos baldų prekybos“ vadovas. Jis dar patikslino, jog šiuo metu, kai rinka koncentruojasi didžiuosiuose miestuose, regionuose fiksuojama priešinga tendencija – prekyba baldais traukiasi, nes tuštėja ir patys regionai, patiriantys rimtų demografinių problemų.

Galimybių rinktis netrūksta

Baldų pirkėjai Lietuvoje turi labai plačias galimybes – ir rinkdamiesi baldus iš itin didelės pasiūlos, ir ieškodami vietų bei būdų, kaip jų įsigyti. Žmonės gali vykti į universalius prekybos centrus, kuriuose dažniausiai pardavinėjami ekonominės klasės baldai, arba į specializuotus baldų centrus, salonus, išparduotuves. Prieš nutardami, į kurią konkrečią vietą važiuoti, pirkėjai dažnai internetu pasidomi siūlomu baldų asortimentu, o nuvykę į vietą apžiūri prekę ir priima galutinį sprendimą.

Baldų prekyba vien internetu, specialistų vertinimu, šiuo metu Lietuvoje siekia 3–5 procentus. Beje, nedidelių lietuviškų internetinių parduotuvių vis gausėja. Daugiau baldų parduoda ir bendrosios lietuviškos internetinės prekybos platformos. Baldų prekybos atstovai atkreipė dėmesį, kad lietuvių bandymai ieškoti pigesnių baldų Lenkijoje nevirto masiniu reiškiniu, nes Lietuvos ir Lenkijos pasienyje – iki pat Varšuvos – nėra stambesnių baldų prekybos centrų. O pasirinkimas mažesnėse baldų parduotuvėse gana ribotas.

Daugelis „Lietuvos žinių“ kalbintų baldų prekybininkų tvirtino, kad pirmiausia ir daugiausia žmonės linkę investuoti į svetainės apstatymą, ypač į minkštus baldus. „Jaučiame išskirtinį klientų dėmesį minkštiems baldams, nors domimasi ir korpusiniais. Galima išskirti du pagrindinius pirkėjų tipus. Vieni ieško ko nors ypatingo, kitokių audinių ir sutinka palaukti, kol baldai bus pagaminti pagal jų poreikius. Kitos grupės klientai jautresni kainai. Jie nori baldų čia ir dabar, todėl renkasi iš to, ką turime“, – apie pirkėjų poreikius pasakojo Giedrius Sudintas, bendrovės „Gintaro baldai“, daugiausia prekiaujančios lenkiška produkcija, vadovas.

Brangesnių baldų salonuose išskirtinių gaminių ieško turtingesni asmenys, pasirengę išleisti už juos didesnes sumas. „Žmonės vis drąsiau investuoja į ilgaamžius kokybiškus gaminius, nes po kelerių metų nenori jų remontuoti ar keisti. Mūsų salone lankosi tie klientai, kurie ieško atsakymo, kokius baldus išsirinkti, kad namų aplinka pasižymėtų nepriekaištingos kokybės medžiagomis, funkcionalumu ir geru skoniu“, – „Lietuvos žinioms“ tvirtino Neringa Mitkienė, Vilniaus baldų salono „NM Saloni“, siūlančio garsių Italijos ir Ispanijos gamintojų produkciją, vadovė.

Lietuvoje šiuo metu yra keli šimtai prekybos vietų, kuriose galima įsigyti baldų. Tačiau jų, kaip pastebima, ima mažėti. Specialistai išskiria dvi priežastis: pirma – mažėja gyventojų regionuose, antra – po truputį, bet nuosekliai plečiasi internetinės prekybos baldais dalis.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"