Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Skrydžių plėtra: palanku kaip niekad

 
2018 07 04 12:00
Daugiausia skrydžių – 958 – Lietuvoje atlikta birželio 21-ąją.
Daugiausia skrydžių – 958 – Lietuvoje atlikta birželio 21-ąją. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Skaičiuojama, kad šių metų birželį Lietuvos oro erdvėje orlaivių skrydžių skaičius buvo daugiau kaip dešimtadaliu didesnis nei pernai, o aptarnautų keleivių skaičius – rekordinis. Šiemet ir pernai keleiviams pasiūlyta beveik 20 naujų maršrutų, dar 6 laukia nuo rudens.

Birželio mėnesį, preliminariais valstybės įmonės „Oro navigacija“ duomenimis, Lietuvos oro erdvėje įvykdyta 26 tūkst. skrydžių – 11,8 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Tris ketvirtadalius visų skrydžių sudarė tranzitiniai skrydžiai, kurių skaičius siekė 19,9 tūkst. – jų buvo 12,2 proc. daugiau nei praėjusių metų birželį.

Pikas – birželio pabaigoje

Daugiausia skrydžių – 958 – Lietuvoje atlikta birželio 21-ąją. Šis skaičius apima visus skrydžius, kai lėktuvai kilo arba leidosi Lietuvos oro uostuose arba Lietuvos teritoriją kirto tranzitu. Praėjusių metų birželį didžiausio piko sulaukusią dieną – birželio 8-ąją – Lietuvoje oro navigacijos paslaugos suteiktos 13,5 proc. mažiau orlaivių – 829.

Preliminariais duomenimis, Vilniaus oro uoste birželį skrydžių vadovai aptarnavo 4372 kilusius arba besileidusius lėktuvus (pernai – 4088), Kaune – 927 (pernai – 791), Palangoje – 516 (pernai – 452), Šiauliuose – 428 (pernai – 214).

Lietuvos oro erdvę į savo maršrutus įtraukia daugiau kaip 900 oro bendrovių. Siekiant, kad skrydžiai vyktų saugiai, efektyviai ir laiku, nuo orlaivio pajudėjimo iš orlaivio stovėjimo aikštelės iki jo nutūpimo paskirties aerodrome, jam yra teikiamos oro navigacijos paslaugos. Lietuvos oro erdvėje ir Lietuvos oro uostuose tai atlieka valstybės įmonė „Oro navigacija“.

Rekordiniai skaičiai

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai skaičiuoja, kad ir keleivių šalies oro uostuose nuo 2010-ųjų stabiliai daugėja. Daugiausia įtakos tam, anot Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimo Stikliūno, turi ekonominės priežastys, pavyzdžiui, žemos naftos kainos, darančios įtaką ir skrydžių bilietų kainai. Taigi, dėl palankių ekonominių sąlygų rinkoje daugiau žmonių gali sau leisti keliauti. Jis nurodė, kad per pirmąjį 2018-ųjų pusmetį trijuose Lietuvos oro uostuose aptarnauta 2,9 mln. keleivių ir įvykdyta 29,6 tūkst. skrydžių. „Planuojame, kad šių metų pabaigoje aptarnautų keleivių skaičius Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostuose gali pasiekti visų laikų rekordą ir viršyti 6 mln. ribą, o skrydžių bus įvykdyta daugiau nei 60 tūkst.“, – sakė pašnekovas.

Pristatyti nauji maršrutai

Dar viena iš priežasčių, dėl ko Lietuvoje daugėja tiek skrydžių, tiek juos besirenkančių keleivių, anot A. Stikliūno, yra Lietuvos oro uostų aktyviai įgyvendinama maršrutų plėtros strategija ir besiplečiantis maršrutų tinklas. Šiemet skraidantieji iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų gali rinktis iš 98 skirtingų maršrutų.

Jis nurodė, kad praėjusiais metais pradėta vykdyti 11 naujų maršrutų: iš Vilniaus oro uosto į Agadyrą, Gdanską, Geteborgą, Grenoblį, Kelną, Miuncheną, Niurnbergą, Paryžių, iš Kauno – į Neapolį, iš Palangos – į Glazgą ir Sankt Peterburgą. Šiemet jau įgyvendinti dar 7 maršrutai: iš Vilniaus į Atėnus, Astaną ir Korfu, iš Kauno – į Burgasą, Riminį, Varšuvą ir Žironą, dar 6 jau yra paskelbti, bet skrydžiai bus pradėti spalio pabaigoje: iš Vilniaus – į Amaną, Marakešą ir Trevizą, iš Kauno – į Boloniją, Milaną ir Tel Avivą.

Šiemet skraidantieji iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų gali rinktis iš 98 skirtingų maršrutų.

„Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros komanda dėl naujų maršrutų atsiradimo nuolat bendrauja su įvairiomis oro linijų bendrovėmis – tiek tomis, kurios jau vykdo veiklą mūsų šalies oro uostuose, tiek tomis, kurios potencialiai galėtų pradėti čia skraidyti. Derybų metu Lietuva pristatoma kaip kryptis, patraukli tiek turistams, tiek verslininkams, – pasakojo A. Stikliūnas. – Tačiau turime pabrėžti, kad svarbiausią ir galutinį sprendimą dėl naujo maršruto priima jau pati oro bendrovė, įvertinusi visus turimus duomenis.“

Pašnekovas pabrėžė, kad naujas maršrutas – ne vienintelis valstybės įmonę džiuginantis oro linijų bendrovės sprendimas, dėl kurio daugėja skrydžių bei keleivių. Oro bendrovė gali padidinti skrydžių per savaitę ar per dieną skaičių paklausiausiais maršrututais, taip pat maršrutus vykdyti didesniais orlaiviais, turinčiais daugiau vietų.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"