Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Nemokamo viešojo transporto idėja plinta

 
2018 08 20 13:05
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Nemokamo viešojo transporto paslauga, anksčiau įgyvendinta Estijoje, skinasi kelią ir Lietuvoje. Nemokamai jau galima važinėti po Pakruojį ir Pasvalį.

Pirmieji šalyje nemokamo viešojo transporto idėją įgyvendinę pakruojiečiai bei šio miesto svečiai trimis maršrutais nemokamai važinėja nuo birželio 18-osios, o nuo liepos 1-osios dviem maršrutais nemokamai keliauja ir Pasvalio žmonės, taip pat – šio miesto svečiai. Pakruojo ir Pasvalio rajonų vadovai akcentuoja nemokamo viešojo transporto svarbą žmonėms, tad šią paslaugą numatoma teikti ir toliau.

Pakruojyje vien liepos mėnesį nemokamo viešojo transporto paslauga pasinaudojo 3500 žmonių.

Eksperimentas pavyko

Pakruojyje nemokamo viešojo transporto paslauga savivaldybės vadovybės iniciatyva pasiūlyta kaip eksperimentas. Rajono meras Saulius Gegieckas teigė, kad nemokamas važiavimas per Pakruojo miestą ir jo priemiesčius – viena šiame rajone diegiamos vadinamosios pakruojiečio kortelės paslaugų. „Norime sudaryti kuo patogesnes gyvenimo sąlygas savo žmonėms, taip pat siekiame suaktyvinti vietos verslą“, – sakė meras. Jis pabrėžė, kad svarstant nemokamo transporto idėją buvo atkreiptas dėmesys, jog turėdami galimybę nemokamai važinėti žmonės ja mielai naudosis. Tad atvykę į miesto centrą dažniau užeis į kavines, parduotuves ir dėl to aktyviau bus plėtojamas verslas, aktyvės ir vietos žmonių gyvenimas.

Pakruojo savivaldybės duomenimis, iš pradžių, nuo birželio 18 iki liepos 1 dienos, nemokamu viešuoju transportu keliavo 800 žmonių, o liepos mėnesį šia paslauga pasinaudojo net 3500 asmenų. Daugiausia jų važiavo į sodų bendrijas bei į maudyklą. „Įsitikinę, kad nemokamo viešojo transporto eksperimentas pasitvirtino, šią paslaugą tęsime. Rajono taryba turėtų tam pritarti“, – sakė S. Gegieckas. Anot jo, rudenį nemokamo viešojo transporto maršrutai bus koreguojami taip, kad autobusai suktų nebe į sodus ar prie vandens telkinių, o į mokyklas bei darbovietes.

Atsieina 3 tūkst. eurų

Šiuo metu nemokamais viešojo transporto maršrutais važinėja ir Pakruojo rajono gyventojai, ir miesto svečiai. Tačiau, pasak mero, vis dar neatmetama idėja, kad nemokamai po Pakruojį galėtų keliauti išskirtinai šio rajono žmonės. „Tokioms kelionėms reikėtų turėti pakruojiečio kortelę, bet vis dar neapsisprendžiama dėl deramo jos funkcionavimo“, – teogė jis. Rajono vadovas tvirtino, kad įvesti pakruojiečio kortelę sukliudė neseniai įsigaliojęs Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas. „Susipažinę su juo, suvokėme atsakomybę ir gaminant šią kortelę, ir ją administruojant, tad jos gamybos ir funkcionavimo galimybes vis dar svarstome“, – pabrėžė S. Gegieckas.

Pasvalio rajono meras Gintautas Gegužinskas pasakojo, kad rajono tarybai pritarus nuo liepos 1-osios po Pasvalį taip pat važinėja du autobusai. Vienas jų keleivius nemokamai veža iš autobusų stoties į miesto ligoninę bei polikliniką, antrasis – į naująsias miesto kapines. „Nors Pasvalys – nedidukas miestas, tačiau nuo jo centro iki kapinių – maždaug trijų kilometrų atstumas, o iki ligoninės – apie pusantro kilometro. Todėl nutarta žmonėms, ypač atvykstantiems iš kitų rajono vietovių, sudaryti nemokamą galimybę pasiekti šias vietas“, – sakė jis. Skaičiuojama, kad ši paslauga atsieis iki 3 tūkst. eurų savivaldybės biudžeto lėšų per metus.

Paslauga buvo per brangi

Nors pasvaliečiai bei miesto svečiai po miestą nemokamai važinėja tik šiek tiek daugiau nei porą savaičių, akivaizdu, kad ši paslauga itin populiari, ja noriai naudojamasi. Meras pasakojo, kad autobusas po Pasvalį kursavo sovietmečiu, vėliau daug metų ši paslauga nebebuvo teikiama ir pasiūlyta tik pastaraisiais metais. Tačiau žmonėms bilieto kaina – 0,75 euro – pasirodė per didelė, tad autobusas dažnai važiuodavo pustuštis.

S. Gegužinskas teigė, kad nemokamo viešojo transporto idėja pritaikyta sužinojus, kad ją sėkmingai įgyvendino ne vienas Estijos miestas, taip pat – ir Pakruojo rajono savivaldybė. Šio rajono meras S. Gegieckas anksčiau „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad nemokamo transporto idėją parsivežė būtent iš viešnagės Estijos mieste Halingoje, su kuriuo Pakruojį sieja draugystės saitai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"