Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Narsto sukčiavimo schemas vežėjų bendrovėse

 
2018 03 10 10:00
Pirmąjį šių metų pusmetį kai kurių krovinių vežėjų miegas bus neramus. 
Pirmąjį šių metų pusmetį kai kurių krovinių vežėjų miegas bus neramus.  Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Šį pusmetį daugiau mokesčių administratoriaus dėmesio sulauks krovinių vežėjai tarptautiniais maršrutais. Pastaraisiais metais Valstybinė mokesčių inspekcija gaudavo po kelis šimtus pranešimų apie galimą mokesčių slėpimą ir darbo teisės pažeidimus. Kontrolės veiksmams atrinkta per 30 rizikingų įmonių visoje Lietuvoje.

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pranešė, kad kartu su Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) ir Valstybine darbo inspekcija (VDI) pradėjo vykdyti transporto sektoriaus įmonių patikrinimus.

„Remiantis mūsų atliekama analize, patikrų metu nustatytais faktais ir iš kitų šaltinių gaunama informacija, krovinių gabenimo tarptautiniais maršrutais veiklą vykdančiose įmonėse nustatyta mokesčių įstatymų ir Darbo kodekso pažeidimų rizika“, – pranešime spaudai teigė VMI viršininko pavaduotojas Artūras Klerauskas. Jis pažymėjo, jog daugiausiai dėmesio bus skiriama galimam pajamų neapskaitymui bei mokesčių vengimui, darbuotojų teisių pažeidimams, galimai apgaulingam apskaitos tvarkymui, pavyzdžiui, apskaitant tikrovės neatitinkančias kuro sąnaudas, išmokas darbuotojams.

VMI pažymi, jog inicijuojamų tikrinimų tikslas yra ne taikyti sankcijas arba bausti, o padėti sąžiningam verslui užtikrinti lygios konkurencijos sąlygas bei siųsti aiškią žinutę nesąžiningiems verslininkams, kad mokesčių vengimas ir darbuotojų teisių pažeidimas nebus toleruojamas.

Pranešimai pasitvirtina

„Dabar atliekami mokesčių mokėtojų kontrolės veiksmai jau patvirtina minėtų įžvalgų pagrįstumą, – atkreipė dėmesį A. Klerauskas. – Vienu atveju įtarimų sukėlė žemos transporto priemonių pardavimo susijusiems asmenims į trečiąsias šalis kainos, todėl į pagalbą pasitelkėme savo kolegas užsienyje ir patikrinimas bus tęsiamas bendromis pajėgomis; kitu – įtariame, kad buhalterinėje apskaitoje yra apskaitytos tikrovės neatitinkančios ūkinės operacijos.“

Transporto sektoriaus įmonėse VMI atliktų kontrolės veiksmų metu praėjusiais metais buvo nustatyta apie 3 mln. eurų papildomai į valstybės biudžetą mokėtinų mokesčių.

FNTT direktoriaus Antonio Mikulskio teigimu, transporto sektoriuje tarnybos atskleidžiami nusikaltimai dažniausiai susiję su pelno ir kitų mokesčių slėpimu ir vengimu, kai teikiami neteisingi duomenys apie pajamas, pelną ar turtą, apgaulingai tvarkoma buhalterija ir klastojami dokumentai. FNTT atliekami ikiteisminiai tyrimai dėl krovinius vežančių bendrovių, kurios galimai mokėjo atlyginimus „vokeliuose“ – įtariama, kad darbuotojams prie nustatyto atlyginimo buvo mokami neapskaityti priedai grynaisiais pinigais.

Pasitelkia specialią įrangą

VMI yra įsigijusi techninę įrangą, kuri leidžia „nuskaityti“ ir analizuoti automobiliuose įrengtų tachografų duomenis, tokiu būdu aptinkant galimai neapskaitytus krovinių pervežimus. Patikrų metų bus panaudojamos ir šalies pasienyje įrengtos numerių atpažinimo sistemos galimybės, siekiant nustatyti, ar automobilių sienos kirtimo faktai atitinka įmonių buhalterinėje apskaitoje nurodomus krovinių pervežimus už atlygį. Nustačius nusikalstamų veikų, už kurias atsakomybė yra numatyta Baudžiamajame kodekse, požymius, nedelsiant bus pasitelkiami partneriai iš FNTT, o VDI daugiausiai dėmesio skirs dirbančiųjų teisių apsaugai.

„Ne vienų metų patirtis parodė, kad bendri, su kitomis institucijomis organizuojami patikrinimai leidžia į rinkoje įsišaknijusias problemas pažvelgti kompleksiškiau. Kalbant apie transporto sektorių, per praėjusius metus gavome daugiau pranešimų nei 2016 m. apie galimus pažeidimus šio sektoriaus įmonėse. Taip pat daugėja ir iš transporto sektoriaus darbuotojų gaunamų prašymų nagrinėti darbo ginčus, o ypač tokių prašymų skaičius augo iš užsienio šalių gyventojų“, – pastebėjo vyriausiasis valstybinis darbo inspektorius Jonas Gricius.

Jis teigė, kad bendrų inspektavimų metu įmonėse bus tikrinama, ar tinkamai nustatomas darbo laiko ir poilsio režimas, ar nemokamos atostogos suteikiamos Darbo kodekse nustatytais pagrindais; ypatingas dėmesys bus skiriamas asmenų iš trečiųjų šalių įdarbinimo tvarkos pažeidimams.

2017 metais VMI atliko apie 900 kontrolės veiksmų ir už nustatytus pažeidimus surašė apie 130 administracinių nusižengimų protokolų. Daugiausia pažeidimų užfiksuota rengiant ataskaitas, teikiant deklaracijas, dėl kasos taisyklių nesilaikymo, dėl netinkamai vykdomos ar visai nevykdomos buhalterinės apskaitos bei mokesčių mokėtojų registrui nepateiktų duomenų.

Ne iš piršto laužta

* Kontrolės vienoje įmonėje metu nustatyta, kad prisidengiant įmonėje kaupiamais piniginiais „fondais“, iš darbuotojų buvo reikalaujama susimokėti 1000 eurų „užstatą“, o šie įmonės gauti pinigai – neapskaitomi. Darbuotojų taip pat buvo reikalauta pasirašyti ant kasos išlaidų orderių, patvirtinančių, kad vairuotojui išmokėta tam tikra suma pinigų, tačiau realiai darbuotojas pinigų negavo arba gavo mažesnę sumą. Be to, atlyginimai mokami pagal nuvažiuotus kilometrus, o ne pagal galiojančius įstatymus.

* Nustatyta atvejų, kai transporto bendrovės į apskaitą įtraukia fiktyvius kasos čekius už kurą arba išlaidas, nors realiai išlaidų neturėjo. Tokiu būdu padidinamos įmonės veiklos sąnaudos, o išgrynintos piniginės lėšos panaudojamos išmokėti oficialiai neapskaitytam darbo užmokesčiui.

* Kitos transporto bendrovės darbuotojai pasiskundė, kad priimant į darbą, iš jų buvo paimamas 500 eurų depozitas, kuris neapskaitomas. Vairuotojams tik išeinant iš darbo būdavo įforminamas grynų pinigų išmokėjimas dėl neva anksčiau neišmokėto darbo užmokesčio dalies ar įsiskolinimo už komandiruotpinigius 1–10 tūkst. eurų sumomis, tačiau vairuotojai patvirtino, kad grynais pinigais bendrovė niekada jiems nemokėjo jokių išmokų, o atlyginimas ir dienpinigiai jiems buvo mokami tik pavedimu į jų atsiskaitomąsias sąskaitas. VDI gavo bendrovės darbuotojų skundus ir nustatė, kad jų pateikti kasos išlaidų orderiai galimai yra suklastoti ir apskritai nėra apskaityti įmonės kasos knygoje. Apskaičiuota, kad tokiu būdu bendrovė per metus vairuotojams tariamai išmokėjo apie 2 mln. eurų.

* Viena bendrovė mokesčius „optimizuoti“ nusprendė savo akcininkams pardavusi krovinines transporto priemones, o vėliau jas veiklai vykdyti nuomojosi iš tų pačių akcininkų, kaip iš asmenų, įregistravusių individualią veiklą. Akcininkai papildomų išlaidų nepatyrė ir padėjo bendrovei sumažinti apmokestinamąjį pelną. Visais nustatytais atvejais pradėtas ikiteisminis tyrimas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"