Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Medininkų punktas – pasienio šašas

 
2018 07 17 12:00
VSAT archyvo nuotrauka

Prie sienos su Baltarusija esantis Medininkų pasienio punktas vis nesulaukia daugiau muitinės pareigūnų ir rekonstrukcijos. Ilgos krovininių automobilių, norinčių įvažiuoti į Lietuvą, eilės jau tapo kasdienybe.

Vežėjai tikina per parą prarandantys apie 100 tūkst. eurų, o valdininkai juos tegali paguosti – Medininkų pasienio punkto rekonstrukcijai jau rengiamasi, galbūt kitąmet ji prasidės, o sukomplektuoti visą muitininkų komandą esą sudėtinga, nes trūksta žmonių, norinčių jais dirbti.

Situaciją Medininkų pasienio punkte iš esmės pakeistų tik jo rekonstrukcija.

Per mažai muitininkų

Beveik kasdien prie Medininkų-Kamenyj Log pasienio punkto driekiasi 150–200 krovininių vilkikų virtinės. Dauguma jų laukia, kada galės įvažiuoti į Lietuvos teritoriją. Vidutiniškai krovininių automobilių vairuotojai yra priversti laukti apie 22 valandas.

Lietuvos vežėjai pasienyje sugaištų kur kas trumpiau ir patirtų mažiau nuostolių, jei pasienio su Baltarusija punktuose, ypač Medininkų, dirbtų pakankamai mūsų šalies pareigūnų, o pats punktas būtų kuo skubiau rekonstruotas.

„Nors yra parengtas Vyriausybės priemonių planas, kaip keisti situaciją, mums didžiausią nerimą kelia tai, kad pasienio punkte vietoj 21 muitinės pareigūno įprastai dirba tik 14. Panašiai yra ir Lavoriškėse: vietoj 14 muitininkų pamainoje dirba 6. Jeigu nebus pakankamai žmonių, vargu ar situacija pagerės ir po rekonstrukcijos“, – „Lietuvos žinioms“ teigė asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Pasak jo, tranzitinis transportas dėl ilgų eilių pasienyje stengiasi Lietuvą aplenkti. Tad pajamų negauna ne tik vežėjai, bet ir valstybė. Vežėjų verslas Lietuvoje sukuria apie 6 proc. bendrojo vidaus produkto.

1998 metais įrengtas Medininkų pasienio punktas iki šiol remontuotas tik kosmetiškai. Taip ir liko neliestas daugiausia problemų keliantis Lietuvos teritorijoje esantis dviejų siaurų takų kelio ruožas tarp patikros postų ir Baltarusijos sienos, pareigūnų dar vadinamas kakleliu.

Algos nevilioja

Muitinės departamento laikinasis vadovas Jonas Miškinis „Lietuvos žinioms“ teigė, kad pastangos pritraukti į muitinę naujų žmonių rezultatų neduoda, nes jų nevilioja siūloma alga. Pradedančio muitininko atlyginimas – kiek didesnis nei 700 eurų. „Kol krovikas gaus daugiau nei muitinės pareigūnas, tol situacija vargu ar keisis“, – atviravo J. Miškinis.

Anot jo, neseniai baigėsi konkursas vyresniųjų inspektorių pareigoms. Iš šalies pagal jo rezultatus priimti dirbti tik 8 pareigūnai, nors buvo per 80 laisvų vietų. Per metus tarnybą palieka iki 100 darbuotojų, o į ją ateina gerokai mažiau. Iš viso šiuo metu muitinės tarnyboje yra apie 250 laisvų etatų. „Gal situacija kiek pasikeis, kai įsigalios naujasis Muitinės statutas, leisiantis muitininkais dirbti ir nebaigusiesiems aukštojo mokslo. Bet irgi prireiks laiko“, – vylėsi J. Miškinis.

Jo teigimu, kol situacija formuojant kadrus pasikeis, Medininkuose tikimasi pradėti taikyti naujoves, kad automobilių tikrinimas būtų spartesnis ir esant dabartiniams pajėgumams. Tam tikrą techninį darbą atliktų žmonės, priimti pagal darbo sutartis.

Be to, punkto pralaidumui didinti turėtų padėti glaudesnis bendradarbiavimas su Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). J. Miškinio tikinimu, planuojama, kad įrengus laikinas patalpas VSAT arčiau valstybės sienos, visa punkto teritorija galėtų būti skirta muitiniam automobilių tikrinimui.

Pertvarka planuojama

Situaciją Medininkų pasienio punkte iš esmės pakeistų tik jo rekonstrukcija. Kad tam rengiamasi, „Lietuvos žinioms“ patvirtino Pasienio kontrolės punktų direkcijos laikinasis vadovas Mindaugas Zobiela. Dar 2013 metais nuspręsta, kad šis punktas turi būti rekonstruotas ir dvigubai išplėstas – įrengtos 8 eismo juostos vietoj 4.

„Šiuo metu baigiamas rengti techninis projektas. Gali būti, kad jo vertė sieks 38 mln. eurų. Tikimės, kad šiemet spėsime paskelbti rangovų konkursą, o darbus pradėti kitąmet“, – teigė M. Zobiela.

Planuojama, kad Medininkų pasienio punkto pertvarka bus baigta 2023 metais. Tuomet punkto pralaidumas į kiekvieną pusę padvigubės – padidės iki 6 tūkst. automobilių. Rekonstrukcijos metu išliks tik kapitališkai pastatyti pastatai, o visa kita bus griaunama, teritorija lyginama ir naujai tiesiami keliai, kad vairuotojams nereikėtų vargti važiuojant į kalvą ar stojant įkalnėje. VSAT patalpas numatoma perkelti prie pat sienos su Baltarusija, kad daugiau vietos punkto teritorijoje liktų muitinei.

Praėjusią savaitę apie savo šalies pusėje esančio pasienio punkto Kamenyj Log rekonstrukciją paskelbė Baltarusijos valstybinio muitinės komiteto pirmininkas Jurijus Senko. Anot jo, rekonstrukcija turėtų prasidėti kitąmet, punkto pralaidumas taip pat bus didinamas iki 6 tūkst. automobilių per parą, įrengiant 32 kanalų reversinę sistemą, kuri leis skubiai reaguoti į automobilių srautų pokyčius.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"