Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Lietuviai perka užsienio el. parduotuvėse, nes nori sutaupyti

 
2018 02 08 11:31
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Net 84 proc. lietuvių, pirkusių užsienio interneto parduotuvėse, šiam žingsniui paskatino kainų pasiūlymai, nuolaidos ir galimybė sutaupyti. 

Apklausos duomenimis, niekada apsipirkti užsienio elektroninėse parduotuvėse nebandžiusius asmenis šiam žingsniui taip pat galėtų motyvuoti galimybė sutaupyti – taip teigė 73 proc. respondentų.

„Šiais rodikliais Lietuva šiek tiek lenkia Europos vidurkį. 60 proc. europiečių sakosi perkantys užsienio el. parduotuvėse dėl galimybės sutaupyti. Lietuvoje tokių – 24 proc. daugiau. Tai daugiausiai lemia ekonominė šalies situacija – kuo geriau žmonės gyvena, tuo mažiau taupo. Be to, Vakarų Europoje itin populiaru kalbėti apie vartotojiškumo mažinimą, žmonės raginami pirkti mažiau, tai irgi gali turėti įtakos. Dar viena priežasčių – Lietuviai Europos kontekste yra gerokai jautresni kainai, be to, didžiųjų šalies parduotuvių tinklų ir elektroninių parduotuvių yra pripratinti prie nuolatinių akcijų, tad jų ieško ir užsienyje, tai visiškai natūralu“, – sako „DPD Lietuva“ atstovas Gabrielius Bilevičius.

Kita praėjusiais metais lietuvius labiausiai pirkti iš užsienio el. parduotuvių skatinusi aplinkybė – noras įsigyti prekių, kuriomis nėra prekiaujama vietos rinkoje. Ši priežastis buvo aktuali 47 proc. apklaustųjų.

„Lietuviai, kaip ir dauguma kitų europiečių, vis daugiau ir vis toliau keliauja, atranda naujus, nematytus produktus. Natūralu, kad grįžus iš svetur jie nori įsigyti patikusių gaminių, kuriais kartais dar nėra prekiaujama Lietuvoje. Tokiais atvejais išeitimi tampa apsipirkimas el. erdvėje.

Vis intensyviau atrasti naujus produktus žmonėms padeda ir aktyvėjanti elektroninė rinkodara, kuri išmaniuosiuose įrenginiuose stebi vartotojo įpročius, identifikuoja pomėgius ir siūlo išmėginti bei įsigyti naujų produktų. Juk anksčiau apskritai neturėjome galimybės rasti, sužinoti, kur galime įsigyti norimą prekę. Šiandien ji mus randa pati“, – priežastis, skatinančias pirkėjus vis intensyviau žvalgytis po užsienio el. parduotuves, įvardija G. Bilevičius.

Apklausoje dalyvavę europiečiai, paprašyti nurodyti regioną, kurio elektroninėse parduotuvėse paskutinio apsipirkimo metu rado geriausius pasiūlymus kainos atžvilgiu, įvardijo Kiniją (76 proc.). Didžiausia produktų, kurių negali nusipirkti savo šalyje, įvairove, pirkėjų manymu, pasižymi Jungtinės Amerikos Valstijos (57 proc.). Patraukliausiu regionu pagal galimybę lengvai grąžinti internetu įsigytas prekes, apklaustieji įvardijo Europos regioną (14 poc.).

„Vis daugiau europiečių ir pačių lietuvių išdrįsta apsipirkti tokiose populiariose kinų el. parduotuvėse, kaip „AliExpress“, „Alibaba“ ar „Zaful“. Anksčiau tai kiek gąsdino, nebuvo pakankamai informacijos, kaip tai daryti, atrodė nepatikima. Plečiantis elektroninės komercijos rinkai ir daugėjant edukacijos apie apsipirkimą internetu, tampame atviresni galimybėms ir naujovėms bei mažiau bijome rizikuoti“, – apie apsipirkimo tendencijų pokyčius kalba G. Bilevičius.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"