Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Kelių kokybė: be defektų – tik 4 iš 33 kelių

 
2018 06 29 8:00
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos atliktas 33 valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas parodė, kad 29 iš tirtų kelių yra nekokybiški, kad dėl blogai nutiestų kelių valstybė galėjo patirti 16 mln. eurų žalą. 

Tai ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Anot jo, auditas parodė, kad tirtų kelių kokybė yra 25 proc. blogesnė nei tinkamai nuteistų kelių, o bendra valstybei padaryta žala gali siekti 16 mln. eurų. Ministro teigimu, darbus atlikusių rangovų bus reikalaujama defektus ištaisyti. Darbus tirtuose keliuose atliko bendrovės „Kauno keliai“, „Kauno tiltai“, „Kamesta“, „Panevėžio keliai“, „Alkesta“, „Hidrostatyba“, „Lemminkainen Lietuva“, „Eurovia Lietuva“, „Žemaitijos keliai“, „Šiaulių plentas“, „Fegda“ ir kitos. Ministerijos specialistų vertinimu, dėl šių defektų kelių tarnavimo laikas sutrumpėjo 5 metais. Dėl prastai nutiestų kelių juose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis neigiamas šalčio poveikis. Kelių kokybės tyrimus Kelių direkcija atliko kartu su Kelių ir transporto tyrimo institutu, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kelių tyrimo institutu bei Švedijos Nacionaliniu kelių ir transporto tyrimo institutu VTI. Pirmojo kelių kokybės audito rezultatai pristatyti vasario pradžioje. Pirminis tyrimas parodė, kad 9 iš 10-ties tirtų kelių yra nekokybiški, o dėl defektų buvo prarasta 5,5 mln. eurų. Tuo metu asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas pareiškė, kad asociacijos turimais duomenimis, „audito metu keliai buvo skenuojami radariniu skeneriu, kuris detaliai parodo visos kelio dangos storį. Radus vieną nedidelę vietą, kur danga plonesnė, nepaisant to, kad kompleksiškai visas kelias viršija arba atitinka reglamento reikalavimus, buvo paimamas mėginys ir teigiama, jog visas kelias yra brokuotas“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"