Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Kauno buriuotojai sėkmingai pagavo ir verslo bangą

 
2018 06 24 6:00
Profesionaliam buriuotojui Rokui Milevičiui darbas yra sportas, o verslas – aistra./Roko Milevičiaus asmeninio albumo nuotrauka
Profesionaliam buriuotojui Rokui Milevičiui darbas yra sportas, o verslas – aistra./Roko Milevičiaus asmeninio albumo nuotrauka

Būtų sunku atspėti, kas vienija verslininkus Saulių Pajarską, Saulių Valuntą ir Roką Milevičių. Tiems, kas domisi sportu, pastarasis labiau žinomas kaip profesionalus buriuotojas. Jie greičiausiai ir išaiškintų šių trijų vyrų sąsają.

Kauno rajone, Ilgakiemyje, dvidešimt septynerius metus veikianti „Marex boats“ gamina prabangius katerius ir yra žinoma visame pasaulyje Šios bendrovės gaminius perka švedai, danai, norvegai, šveicarai, vokiečiai, suomiai.

„Su kolega Raimondu Šiugždiniu buvome profesionalūs buriuotojai, atstovavome sovietinei rinktinei, tuo ir iš to gyvenome. Verslo pradžia – 1991-ieji – buvo sunkūs laikai, todėl savęs klausėme, ar norime gaminti tai, ką geriausiai išmanome, ar geriau pardavinėti kokias vonias ar panašiai. Optimistiškai nusprendėme, kad situacija anksčiau ar vėliau keisis, ir ėmėmės gaminti motorines valtis, o vėliau katerius“, – pradžią prisiminė iki šiol buriuojantis verslininkas S. Pajarskas.

Apie nuosavą katerį nesvajoja

Netrukus gyvenimas du buvusius sportininkus suvedė su puikiais broliais iš Norvegijos, kurie buvo ką tik paveldėję tėčio gamyklą. „2002‑aisiais su jais sudarėme sutartį, įkūrėme „Marex boats“ ir pradėjome gaminti serijinius laivus“, – pasakojo Saulius.

Šiandien Europos rinkoje didžiųjų laivų segmente bendrovė „Marex boats“ savęs nevadina gigante: „Į penketuką turbūt nepateksime, tačiau dešimtuko apačioje tikrai esame. Mūsų produktas yra žinomas, kokybiškas ir konkurencingas. Mums ne problema susirasti partnerių, prekybos agentų, vis dažniau ieškome ne mes, o mūsų“, – kalbėjo verslininkas.

Kauno rajone pagamintais kateriais domisi vis daugiau šalių. Dėl katerių gamybos į „Marex boats“ yra kreipęsi lenkai.

„Lankėsi australai, pasikalbėjome, bet šį kontaktą vertinu skeptiškai dėl didelės gaminio transportavimo kainos ir ilgo pristatymo termino. Be to, skiriasi europiečių ir australų kultūra, mentalitetas. Mūsų produkcija domėjosi ir amerikiečiai. Tačiau ir šiuo atveju reikėtų didžiulio įdirbio, norint įkelti koją į JAV rinką. Tik ar verta? Amerikietiški standartai gerokai skiriasi nuo europinių“, – sakė bendrovės vadovas. Viliojanti ir patraukli Kauno regiono bendrovei yra Azijos rinka.

Pats bendrovės vadovas nuosavo katerio neturi. „Jei turėčiau katerį, turbūt užtektų kelis kartus per vasarą nuplaukti pažvejoti. Šiurpstu nuo minties, kad šitiek degalų reikia pilti – kateris jų ryja velniškai daug, gal dešimt kartų daugiau nei automobilis. Man nepatinka, nes kateriu dažniausiai leki kaip vilkas iš „Na, palauk“ filmuko. Jachta man labiau prie širdies. Malonu girdėti vėjo plazdenimą burėse, o ne variklio riaumojimą. Aš vis dar buriuoju ir sustoti nežadu“, – šypsojosi verslininkas.

Vaikystės svajonę užkodavo pavadinime

„Visuomet norėjau užsiimti privačia veikla. Mokykloje turėjau vaikišką svajonę gaminti burlentes. Tačiau supratau, kad tai neperspektyvu, nes Lietuvoje burlentės buvo naujovė, o rinka maža“, – prisiminė kitas buriuoti mėgstantis kaunietis verslininkas Saulius Valunta.

Saulius Valunta: "Mūsų tikslas – nuolat būti ant bangos, tam reikia nemažai energijos ir profesionalumo."Vilmos Kasperavičienės nuotrauka
Saulius Valunta: "Mūsų tikslas – nuolat būti ant bangos, tam reikia nemažai energijos ir profesionalumo."Vilmos Kasperavičienės nuotrauka

Jo vaikystės svajonė ir dabartinis pomėgis įsitvirtino bendrovės pavadinime. „Gal pavadinimas ir turėjo būti kitoks, nes veikla – inžinerinė, technokratiška. Tais metais, kai registravau įmonę, buvo dar likę labai daug kooperatyvų ir prasidėjęs UAB'ų vajus, todėl pasirinkti pavadinimą buvo sudėtinga. Raktiniai žodžiai: stogas, pastogė, gembė, sija, konstrukcija ir panašiai, kartojosi. Tėtis patarė: rašyk „Serfas“, ir tas pavadinimas tiko. Tai serfingo trumpinys, o aš mėgstu buriuoti“, – pasakojo verslininkas.

Kartais jis kiek suabejoja: gal reikėjo pasirinkti nuosaikesnį pavadinimą, nes serfingas yra slydimas nuo bangos. „Pagauti palankią rinkos bangą nėra lengva, rinkos bangos gali išmaudyti ar net paskandinti. Mūsų tikslas – nuolat būti ant bangos, tam reikia nemažai energijos ir profesionalumo. Šiuo metu „Serfas“ yra ant bangos, tačiau ne ant pačios geriausios, ją mes kaip tik gaudome“, – šypsojosi bendrovės direktorius.

Dabar bendrovėje dirba 120 darbuotojų. Per 24 metus ši lietuviško kapitalo įmonė įsitvirtino Lietuvos rinkoje ne tik kaip statybinių ir apdailos medžiagų bei įvairių matmenų ir rūšių metalo gaminių tiekėja, bet ir pati ėmėsi gamybos.

2014 metais „Serfas“ Kaune, Technikos gatvėje, supirko septynis apleistus sklypus ir pastatė naują 2,6 tūkst. kv. m armatūrinių tinklų gamyklą. Šiuo metu bendrovė yra didžiausia šio produkto gamintoja Baltijos šalyse, pardavimą išplėtusi ir už Lietuvos ribų. „Serfo“ produkcija yra sertifikuota Skandinavijoje, todėl didžiausia dalis eksporto tenka būtent šioms šalims.

Saulius Pajarskas: "Jachta man labiau prie širdies. Patinka girdėti vėjo plazdenimą burėse, o ne variklio riaumojimą. Aš vis dar buriuoju ir sustoti nežadu.“/Ramūno Guogos nuotrauka
Saulius Pajarskas: "Jachta man labiau prie širdies. Patinka girdėti vėjo plazdenimą burėse, o ne variklio riaumojimą. Aš vis dar buriuoju ir sustoti nežadu.“/Ramūno Guogos nuotrauka

Lietuvoje „Serfo“ armatūros konstrukcijos buvo naudojamos įvairiausiuose objektuose – įgyvendinant Ignalinos atominės elektrinės uždarymo projektą, modernizuojant Šiaulių oro uostą, statant Kauno „Žalgirio“ areną ir įvairias gamybos bei gyvenamosios paskirties patalpas, bendrovės parduodamos ir gaminamos medžiagos pasirinktos rekonstruojant Seimo pastatus.

Darbas yra sportas, o verslas – aistra

Profesionaliam buriuotojui R. Milevičiui darbas yra sportas, o verslas – aistra. Šis kaunietis prieš ketverius metus šalies buriavimo istorijoje atvertė naują puslapį. Jis – pirmasis ir kol kas vienintelis lietuvis, dalyvavęs jūrų Dakaro raliu vadinamose „Volvo Ocean Race“ jachtų lenktynėse aplink pasaulį. „Team Brunel“ komanda, kuriai priklausė Rokas, iš prestižinių lenktynių grįžo su sidabru. „Tai buvo didžiulis gyvenimo nuotykis, kuris atvėrė daug durų buriavimo pasaulyje. Save drąsiai galiu vadinti profesionaliu buriuotoju ir iš to išgyventi“, – sakė jis.

R. Milevičius Vilniuje turi du sporto klubus: „Urban Gym“ ir „Amber CrossFit“. „Vis dėlto daugiausia laiko skiriu šeimai, ji – prioritetas, buriavimą, verslo reikalus ir planus derinu su šeima“, – kalbėjo dukrytę ir sūnelį su žmona Erika auginantis sportininkas.

R. Milevičius prisideda prie buriavimo strategijos plėtros, viena jo svajonių – dar aukštesnis šios sporto šakos lygis. „Kol kas dar nesu prisidėjęs tiek, kiek norėčiau, nes mano buriavimo kalendorius yra gana užpildytas. Galbūt ateityje turėsiu daugiau laisvo laiko ir skirsiu jį šiai sporto šakai populiarinti“, – prisipažino pašnekovas. Birželio 18 dieną R. Milevičius išskrido į Maljorką, kur dalyvaus buriavimo varžybose. Į Europos jachtų meką šią vasarą jis keliaus dar du kartus, o rudeniop vyks į Maltą, Belgiją, Olandiją.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"