Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJALŽ RENGINIAI
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Kaip „Yandex. Taxi“ netikrais iškvietimais verbuoja darbuotojus?

 
2018 08 20 15:40
Asociatyvi iliustracija / 
Asociatyvi iliustracija /  AFP/Scanpix nuotrauka

Lietuvoje „Yandex. Taxi“ sukėlė šurmulį dar prieš pradedant čia veiklą, o vos šią pradėjus Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos paskelbė rekomendaciją nesinaudoti „Yandex. Taxi“ programėle. Tačiau „Yandex. Taxi“ – nepasiduoda ir toliau nesiliauja stebinti – įmonės atstovai verbuoja su kitomis įmonėmis dirbančius vairuotojus jų pačių automobiliuose.

Vilioja pavežėjus darbo metu

Socialiniuose tinkluose galima rasti ir daugiau panašių istorijų – pavežėjai mėginami pavilioti prie Oro uosto ar kitose vietose, kuriose jie tiesiog laukia klientų.

Dar liepos pabaigoje pavežėjais dirbantys asmenys socialiniuose tinkluose ėmė dalintis tokių nutikimų patirtimis. Vienoje „Facebook“ pavežėjų grupėje vairuotojas Jurgis (tikrasis vardas redakcijai žinomas) pasidalino įrašu, kuriame papasakojo kaip jį mėgino verbuoti dirbti „Yandex. Taxi“. Priėmus užsakymą vyrui paskambino nepažįstamas numeris ir rusų kalba paklausė, ar telefone turi „Yandex. Taxi“ programėlę. Pavežėjui atsakius, kad neturi, pasipylė aibė kitų klausimų – ar nenorėtų jos turėti, būti užregistruotas ir iš karto pradėti dirbti. Jurgis pasiteiravo iš kur skambinantysis gavo jo numerį ir išgirdo atsakymą, kad skambina pavežėją išsikvietęs žmogus. Jurgiui atvykus į iškvietimo vietą užsakymas buvo atšauktas.

„Būna nutikimų, kad skambina, būna nutikimų, kad tiesiog išsikviečia mašiną, sėda mergina, važiuoja ir pamažu pradeda kamantinėti – ką manai apie „Yandex“, gal nori pabandyti ir taip toliau. Keisčiausia, kad visa tai vyksta rusų kalba. Teko girdėti, kad prisiveža žmonių, apmoko ir tada jie skambina arba patys kviečiasi taksi, tuomet vairuotojams žada aukso kalnus“, – pasakojo Jurgis.

Į „Yandex. Taxi“ pavežėjus viliojantys klientai vairuotojams siūlo itin patrauklias darbo sąlygas – jokio tarpinio mokesčio, o atlygis vos po savaitės darbo. „Su tais išmokėjimais irgi yra problemų, kiek aš girdėjau. Išmoka per visokias mažas įmones. Atsiskaito tos tarpinės įmonės, tiesiogiai nieko nevyksta. Svarbiausia – jie neima administracinio mokesčio, kurį pavežėjimo paslaugas teikiančios įmonės šiaip taiko. Jos ima nuo 15 iki 25 procentų nuo užsakymo sumos. O „Yandex. Taxi“ neima“, – teigė Jurgis.

Nors pačiam Jurgiui daugiau neteko susidurti su tokiais viliotojais – apie skambutį ir netikrą iškvietimą pranešė įmonės, kurioje darbuojasi, administracijai – vyras teigė, kad panašių atvejų jo kolegoms pasitaiko gana dažnai.

„Taxify“ administracijai pranešus apie šį įvykį jie pakomentavo, kad čia ne pirmas kartas. Lygiai tokią pačią taktiką „Yandex. Taxi“ taikė norėdami įsitvirtinti tiek Latvijoje, tiek Estijoje. Čia jie namų darbus atliko“, – LŽ pasakojo pavežėjas. Tačiau Lietuvos atveju „Yandex. Taxi“ nepasirūpino kalbos problema. Dauguma „Yandex. Taxi“ pavežėjus verbuojančių asmenų su jais kalba rusiškai.

„Kodėl jie, tarkim, nekalba valstybine kalba? Kodėl vairuotojo aplikacija nėra šimtu procentų išversta į lietuvių kalbą? Ten yra lietuvių, anglų, rusų kalbos kratinys. Tai – nepadaryti namų darbai“, – pasakojo Jurgis.

Tačiau pavežėjas teigė žinąs nemažai kolegų, kuriuos paviliojo „Yandex. Taxi“ partizaniniu būdu siūlomos darbo sąlygos, kurie pavilioti buvo naudojantis tokią partizaninę taktiką – dalis vairuotojų teigia, kad su „Yandex. Taxi“ dirbs tol, kol galios vairuotojams taikomos akcijos: „Kodėl, sako, nepasiimti tų pinigėlių, kurie čia mėtosi“.

Socialiniuose tinkluose galima rasti ir daugiau panašių istorijų – pavežėjai mėginami pavilioti prie Oro uosto ar kitose vietose, kuriose jie tiesiog laukia klientų.

Bent vienas atvejis per dieną

Pavežėjų įmonės „Taxify“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius LŽ teigė, kad tokio pavežėjų viliojimo masiniu reiškiniu nepavadinsi, tačiau administracija gauna bent po vieną tokį pranešimą per dieną. Dažniausiai vairuotojai bandomi verbuoti vykdant netikrus užsakymus per programėlę ir skambinant telefonu, kartais įtikinti mėginama automobilyje.

Taip elgtis nėra nelegalu, tačiau Andrius Pacevičius tai vadina „nelabai etiška verslo praktika“. Anot „Taxify“ vadovo Lietuvoje nuo „Yandex. Taxi“ veiklos Lietuvoje pradžios tokių nutikimų skaičius paaugo.

„Įvykių padaugėjo, bet gal tai labiau pasijuto mažesniems rinkos žaidėjams, – teigė Andrius Pacevičius. – Dažniausiai vairuotojai atsisako ir mums tiesiog praneša apie tokį nutikimą. Specialiai to neskatiname, bet už tokią informaciją atsidėkojame.“

Kitos pavežimo paslaugas teikiančios įmonės – „eTaksi“ – rinkodaros vadovė Raivara Šemetulskytė LŽ pasakojo, kad vairuotojų dėmesiui pritraukti taikomi įvairūs būdai – „nuo darbo skelbimų portaluose iki bandymo pervilioti tiesiogiai su vairuotojais gatvėje. O su triukšminga įvedimo į rinką kampanija apie savo atėjimą jie pranešė ne tik vartotojams, bet ir vairuotojams.“

Raivara Šemetulskytė taip pat teigė, kad tokiais veiksmais yra žlugdomas sąžiningas verslas.

„Yandex. Taxi“: apie tokius atvejus nieko nežinome

LŽ sulaukė komentaro apie tokią veiklą ir iš „Yandex. Taxi“ tarptautinės viešųjų ryšių specialistės Natalijos Žuravliovos. Tiesa, komentaras gautas angliškai, tad čia pateikiamas jo vertimas:

„Yandex. Taxi“ yra tik programėlė, taigi mes neturime nei mašinų, nei vairuotojų, dirbame su vietiniais partneriais – taksi ar pavežimo paslaugas teikiančiomis įmonėmis. Pradėjus veiklą Vilniuje su „Yandex. Taxi“ čia dirbo apie 300 vairuotojų. Dabar jų yra daug daugiau, tačiau skaičių dar neviešiname.

Neturime jokių vietinių darbuotojų Vilniuje ir nežinome apie atvejus, kuriuos jūs apibūdinote. Už vairuotojų samdymą yra atsakingi mūsų partneriai, o mes jokios įtakos procesui nedarome. Mūsų komandai lankantis Vilniuje prieš čia pradedant verslą, buvo atvirkštinių atvejų, kuomet vairuotojai, sužinoję, jog esame iš „Yandex. Taxi“, pradėjo mūsų klausinėti, kaip gali prisijungti prie paslaugos. Iš tikrųjų buvo apstu tokių atvejų, vairuotojai buvo susidomėję.

Apie vartotojus: per pirmas tris darbo dienas Vilniuje mūsų paslaugomis pasinaudojo daugiau, nei 10 000 žmonių. Dabar naudotojų turime keliskart daugiau, tačiau vėlgi – nesame pasirengę atskleisti tikslių skaičių.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"