Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Ką apie duomenų apsaugą turi žinoti bankų klientai?

 
2018 05 15 11:57

Nuo 2018 m. gegužės 25 d. įsigalioja ES Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), kuriuo bus įvesti nauji veiklos reikalavimai įmonėms, tvarkančioms asmens duomenis, tarp jų ir bankams. Lietuvos bankų asociacija (LBA) atsako į dažniausiai bankų klientų užduodamus klausimus, susijusius su šiuo reglamentu.

Koks yra šio reglamento tikslas?

Pagrindinis tikslas – leisti žmonėms kontroliuoti savo asmens duomenis ir, suderinus ES įstatymus, supaprastinti tarptautinio verslo duomenų tvarkymo procedūras. BDAR bus taikomas ir galios visoms įmonėms bei organizacijoms, ne tik bankams, t. y. tiems, kurie tvarko ES piliečių – klientų, tiekėjų, partnerių ar darbuotojų asmens duomenimis, rašoma pranešime spaudai.

Ką apie BDAR svarbu žinoti bankų klientams?

Šis reglamentas nurodo, kad visi asmens duomenys priklauso klientui, o tai reiškia, jog klientai turi teisę gauti aiškią informaciją apie tai, kaip ir kokiam tikslui yra naudojami jų duomenys.

Pagrindinė informacija apie naująjį reglamentą bus ar jau yra skelbiama bankų interneto svetainėse. Privatumo politikos (ar kitaip pavadintuose dokumentuose) atsispindės BDAR straipsniuose nustatyti reikalavimai ir informacija apie kitas duomenų subjektų teises.

Kas yra asmens duomenys?

Asmens duomenys – tai visa informacija, susijusi su tam tikru asmeniu: nuo asmens tapatybės duomenų – vardo ir pavardės, asmens kodo iki informacijos apie kortele atliktus mokėjimus, banko padalinyje įvykdytas bankines operacijas, sudarytas sutartis bei pokalbius su konsultacijų centro darbuotojais.

Kodėl bankas renka asmens duomenis?

Kliento duomenys yra būtini, kad bankas galėtų suteikti pageidaujamas, konkrečiam klientui aktualiausias paslaugas bei produktus ir užtikrinti tinkamą jų teikimą.

Duomenys taip pat reikalingi klientų nuomonės apklausoms ir rinkos analizei, siekiant pagerinti banko produktų ir paslaugų kokybę.

Taip pat reikšminga priminti, kad asmens duomenys yra reikalingi užkertant kelią pinigų plovimui ir terorizmo finansavimo prevencijos tikslais, valdant įsiskolinimus bei vertint riziką.

Kokius duomenis bankas renka?

Banko renkami duomenys priklauso nuo to, kokiomis paslaugomis naudojasi klientas. Galima rinkti tokią informaciją kaip vardas ir pavardė, asmens kodas, gimimo data ir kt.

Bankas siekia užtikrinti, kad būtų tvarkomas minimalus kiekis asmens duomenų, be to, klientas turi teisę žinoti, kokiu tikslu ir kokiu teisiniu pagrindu asmens duomenys renkami, kiek laiko saugomi.

Asmens duomenys yra saugomi tik tiek, kiek tai yra būtina.

Kaip žinoti, kokią informaciją apie klientą turi bankas?

Prisijungę prie savo interneto banko, klientai gali peržiūrėti aktualią informaciją apie save. Interneto banke ar banko padalinyje taip pat galima kreiptis su prašymu dėl turimų kliento duomenų pateikimo.

Kilus bet kokiems neaiškumams, visuomet galima susisiekti su savo banku bendruoju telefonu bei interneto banko žinute ar apsilankius padalinyje.

Kaip tuos duomenis bankas gauna?

Asmens duomenys gali būti gaunami tiesiogiai iš kliento, iš kliento veiklos jam naudojantis paslaugomis ir išorinių šaltinių, kaip valstybės ir privačių asmenų valdomų registrų bei kitų trečiųjų šalių.

Duomenys pateikiami klientui susisiekus su banku per interneto banką, mobiliąją bankininkystę, el. paštu, telefonu ar apsilankius banko padalinyje.

Ar klientų duomenys, kuriuos turi bankas, yra prieinami kam nors kitam?

Nesant teisinio pagrindo, bet koks sutartyje tarp kliento ir banko nenumatytas duomenų perdavimas yra draudžiamas.

Asmens duomenys gali būti perduodami teisėsaugos institucijai, kai tai būtina jos atliekamam tyrimui, arba duomenų tvarkytojams, teikiantiems paslaugas bankams.

Kokių tikslų siekia bankas, tvarkydamas kliento duomenis?

Tikslų yra keletas, svarbiausi jų:

– sklandžių santykių tarp kliento ir banko palaikymas bei tinkamo paslaugų teikimo klientams užtikrinimas;

– klientams aiškiai suprantamų galimybių naudotis banko produktais ir paslaugomis sudarymas bei administravimas;

– kredito ir rizikos vertinimas, kuris apsaugo pačius klientus;

– kliento bei banko interesų apsauga;

– papildomų paslaugų teikimas, kliento nuomonės teiravimasis, rinkos tyrimai ir statistinių duomenų rinkimas;

– piktnaudžiavimo paslaugomis prevencijos vykdymas;

– teisinių prievolių vykdymas ir tapatybės nustatymas. Vykdant teisės aktų ir tarptautinių susitarimų reikalavimus, susijusius, pavyzdžiui, su atsakingo skolinimosi principų įgyvendinimu, „pažink savo klientą“ principų įgyvendinimu, informacijos apie sudarytą sandorį, susijusį su investavimu, skelbimu;

– vykdant rinkos skaidrumo užtikrinimo ir tokių duomenų pateikimo kompetentingoms institucijoms reikalavimus, galimo pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją, tokios veiklos nustatymo, tyrimo ir informavimo apie galimą tokią veiklą;

– klientui taikomų finansinių sankcijų arba dalyvavimo politikoje ir tapatybės nustatymo tikslais, kai tai būtina vykdant sutartį;

– siekiant imtis veiksmų kliento prašymu prieš sudarant sutartį, vykdant teisinę pareigą ar siekiant banko teisėto intereso užtikrinti tinkamą rizikos ir organizacijos valdymą;

– sandorių per mokėjimo sistemą vykdymas.

Kur galima kreiptis, jeigu kyla neaiškumų dėl klientų duomenų naudojimo?

Patogiausia – į savo banką telefonu, internetu arba apsilankius padalinyje. Taip pat, kilus neaiškumams, visuomet galima kreiptis į Lietuvos bankų asociaciją.

Kiekvienas bankas visą reikalingą informaciją klientams teikia savo interneto svetainėse bei interneto banke.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"