Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Iki 2022 metų numatoma sutvarkyti 1,7 tūkst. nesaugių perėjų

 
2018 08 24 6:00
Per aštuonis šių metų mėnesius žuvo 39 pėstieji, iš jų 11 – perėjose.
Per aštuonis šių metų mėnesius žuvo 39 pėstieji, iš jų 11 – perėjose. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Lietuvos automobilių kelių direkcija skelbia, kad valstybinės reikšmės keliuose nesaugios dauguma – 1721 iš 1949 – pėsčiųjų perėjų. Visas jas žadama sutvarkyti 2018–2021 metais.

Susisiekimo ministerija teigia, kad šių perėjų rekonstrukcijai numatoma skirti per 10 mln. eurų.

„Tikimės, kad tai padės sumažinti avaringumą, taip pat ir žuvusių pėsčiųjų skaičių“, – per spaudos konferenciją ketvirtadienį sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Iki 2019 metų pabaigos bus sutvarkyta apie 700, o 2020 ir 2021 metais – po 500 perėjų.

Inventorizuojant perėjas vertintas eismo įvykių ir juose nukentėjusių asmenų skaičius, taip pat rizika, kad įvyks avarija.

„Tai situacija, kai kelias yra per platus ir pėstieji neturi galimybės vidury kelio saugioje salelėje pastovėti, palaukti, kol transporto priemonės juos praleis.

Kai kurios perėjos yra nematomos, jas užstoja vieni ar kiti objektai. Viena iš priežasčių taip pat yra greičio rizika, viena iš išeičių – palaikyti leistiną greitį, iškiliosios pėsčiųjų perėjos tą klausimą sprendžia“, – per spaudos konferenciją sakė laikinasis Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.

Žadama, kad dėl papildomų saugumo priemonių įrengimo kiekvienos perėjos atveju bus sprendžiama individualiai.

Direkcija neinventorizavo perėjų, esančių keliuose, už kurių priežiūrą atsakingos savivaldybės. Tačiau, ministro teigimu, tikimasi, kad atsižvelgę į užsienio kelių tvarkymą miestų vadovai paseks geru pavyzdžiu ir taip pat daugiau dėmesio skirs pėsčiųjų saugumui. Anot jo, miestuose tikrai yra ką tvarkyti.

„Pavyzdžiui, kai kur perėjos eksploatuojamos aukštos kategorijos gatvėse, kur yra per didelis projektinis ir faktinis važiavimo greitis – daugiau negu 50 kilometrų per valandą. Vilniaus mieste tokių perėjų yra Geležinio Vilko gatvėje, Žirnių, Stepono Batoro, Narbuto gatvėse, Pilaitės prospekte, Kaune – Jonavos gatvėje, Taikos prospekte, Klaipėdoje – Baltijos prospekte, Šilutės plente“, – vardijo ministras.

Kaip neseniai skelbė ministerija, Lietuvoje per pirmą šių metų pusmetį žuvo 34 pėstieji (42 proc. visų žuvusiųjų keliuose), iš jų pėsčiųjų perėjose – dešimt (29 proc. visų žuvusių pėsčiųjų). Naujausiais direkcijos atstovų duomenimis, per beveik aštuonis šių metų mėnesius – iki rugpjūčio 23-iosios – žuvo 39 pėstieji, iš jų 11 – perėjose.

Automobilių kelių direkcija yra patikrinusi ir nesaugias sankryžas, tačiau joms sutvarkyti reikėtų daugiau kaip 400 mln. eurų, todėl tai, anot direkcijos vadovo, galėtų būti tik „labai ilgalaikis“ projektas.

BNS, „Lietuvos žinių“ inf.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"