Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJALŽ RENGINIAI
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Elektromobilio vairavimo menas

 
LŽ archyvo nuotrauka

Automobilių pramonės specialistai sutaria, kad ateitis priklauso elektra varomoms transporto priemonėms. Tai patvirtina ir pačių gamintojų veiksmai. Į elektrinių variklių technologiją investuojama vis daugiau lėšų, daug dėmesio skiriama visuomenės edukacijai. Augant elektromobilių populiarumui, neišvengiamai turės keistis ir vairuotojų įpročiai. Mat jų eksploatacija ir priežiūra skiriasi nuo tradicinių automobilių.

Vienas didžiausių elektromobilių pranašumų – tai palyginti nedidelė išlaikymo kaina. Lyginant su įprastomis transporto priemonėmis, ji gali skirtis kelis kartus. Skaičiuojama, kad šimtas elektromobiliu nuvažiuotų kilometrų kainuoja apie 1,5 euro.

UAB „Energijos sprendimų centras“ (ESC) komercijos direktorius Marius Kairys sako, kad elektromobilių valdymas skiriasi nuo įprastų, ir pažymi kelis svarbius aspektus, į kuriuos atkreipti dėmesį vairuotojui.

Rinkitės ramaus važiavimo maršrutus

Elektromobiliui visiškai netinka agresyvus vairavimo stilius, todėl reikėtų nenaudoti greitų įsibėgėjimų ir stabdymų, vengti staigių judesių bei visada išlaikyti optimalų greitį. Staigūs veiksmai ne tik reikalauja daug energijos išteklių, bet ir neleidžia sukaupti pakankamai kinetinės energijos.

Pasak M. Kairio, ramus vairavimas padeda išnaudoti visus elektromobilio privalumus. Visada patariama numatyti kelionės maršrutą. Tai padės išvengti streso, nenumatytų aplinkybių, taupiau ir efektyviau valdyti automobilį.

Judant iš vietos, įsibėgėjant lenkimui ar kitais atvejais, elektromobilis džiugina demonstruodamas „veržlumą“ ir važiuojant mažu greičiu. Mat elektrinis variklis užtikrina pastovų sukimo momentą ir esant „žemam startui“, o konstrukcija leidžia visą galią perduoti ratams automobiliui vos pajudėjus.

Kaip kaupti kinetinę energiją

Reikėtų vengti staigių judesių. Šiuolaikiniuose elektromobiliuose montuojama regeneracinio stabdymo sistema, kuri veikia kaip generatorius, įkraunantis baterijas. Tokiu būdu, važiuojant ramiai, įprastu miesto režimu, įmanoma sutaupyti apie 10 proc. energijos. Vietose, kuriose daug nuokalnių, šis skaičius išauga iki 30 proc. Stabdant greitai, regeneracijos sistema neveikia, todėl baterijos ne kraunamos, o atvirkščiai – greičiau išnaudojamos.

Greičio kontrolė

Suvartojamos energijos kiekis išauga ir didinant elektromobilio greitį. Tradiciniai automobiliai efektyviausiai veikia važiuodami 80–90 km/val. Greičiu. Elektromobilio „taupiausias“ greitis mažesnis. „Neatsitiktinai šios transporto priemonės vadinamos miesto automobiliais. Čia važiuojama lėčiau, tačiau manevringai. Užmiestyje, kur greičiai didesni, energijos sunaudojama daugiau, todėl elektromobiliai efektyviausi važiuojant lėčiau nei varomi naudojant degimo variklį“, – teigia ESC komercijos direktorius.

Tarptautinį elektromobilių stotelių tinklo žemėlapį galima rasti internete PlugShare.com arba ChargeHub.com. Lietuviškas stotelių žemėlapis – ChargeItOn.lt.

Šildymas ir oro kondicionavimas

Elektromobiliai nemėgsta žiemos. Šaltuoju metų laikotarpiu elektromobilis nuvažiuoja iki 30 proc. mažesnį atstumą nei šiltuoju. Taip yra todėl, kad šildymo sistemos sunaudoja pakankamai daug energijos.

Orams atvėus, geriau naudoti šildomas sėdynes. Jos padeda sutaupyti šiek tiek daugiau energijos. Vasarą, jeigu įmanoma, reikėtų atsisakyti ir oro kondicionieriaus. Jis taip pat gali drastiškai siurbti automobilio baterijas.

Naudokite ECO režimą

Šiuolaikiniai elektromobiliai geba prisitaikyti prie skirtingų poreikių. Jeigu siekiate sutaupyti kuo daugiau energijos, naudokite ECO režimą. Taip nustos veikti visi nereikalingi prietaisai, apribojamos šildymo ir vėdinimo sistemos bei maksimalus greitis, efektyviai veikia regeneracijos sistema.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"