Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISEKONOMIKASPORTASĮDOMYBĖSGIMTASIS KRAŠTASISTORIJA
ŽMONĖSGAMTA IR AUGINTINIAIŠEIMA IR SVEIKATAMOKSLAS IR ITKULTŪRAŠVIETIMASGYNYBAPOPIEŽIAUS VIZITASMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Elektrinių lėktuvų ateitis artėja

 
Norvegijos sosto įpėdinis princas Haakonas vienoje parodoje buvo atsisėdęs į elektrinį lėktuvą ir išklausė paaiškinimų, kaip jis veikia. 
Norvegijos sosto įpėdinis princas Haakonas vienoje parodoje buvo atsisėdęs į elektrinį lėktuvą ir išklausė paaiškinimų, kaip jis veikia.  Scanpix nuotrauka

Visi mažo nuotolio skrydžiai Norvegijoje iki 2040 metų turėtų būti vykdomi vien elektra varomais lėktuvais.

Valstybinė Norvegijos oro uostų operatorė „Avinor“ „siekia tapti pirmoji pasaulyje“, perėjusi prie elektrinio oro transporto. „Manome, kad visus skrydžius iki 1,5 val. galima vykdyti tik elektra varomais orlaiviais“, – sakė „Avinor“ vadovas Dagas Falkas-Petersenas. Tai būtų visi vidaus erdvės skrydžiai, taip pat ir skrydžiai į šalia esančių Skandinavijos šalių sostines.

Netrukus „Avinor“ ketina skelbti konkursą dėl vieno komercinio maršruto bandymo nuo 2025 metų. Keleiviai bus skraidinami nedideliu 19 vietų elektriniu lėktuvu.

Norvegija yra didžiausia Vakarų Europoje naftos ir dujų gamintoja. Tačiau, kad ir kaip paradoksalu, šalis taip pat yra viena iš lyderių elektrinio transporto srityje. Norvegijos keliais važinėja daugiau elektromobilių, pagal jų rinkos dalį, nei bet kurioje kitoje pasaulio šalyje. Pernai elektromobiliai arba hibridiniai automobiliai sudarė daugiau nei pusę visų registruotų naujų automobilių.

„Kai mes pasieksime savo tikslą, oro transportas klimatui nebebus problema. Tai bus sprendimas“, – teigė D. Falkas-Petersenas.

Oficiali statistika rodo, kad vidaus erdvės skrydžius vykdančiam oro transportui tenka 2,4 proc. Norvegijoje išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Šis rodiklis daugiau nei padvigubėja, jei įtraukiami ir tarptautiniai skrydžiai.

Tikimasi, kad elektriniai lėktuvai mažiausiai perpus sumažins keliamo triukšmo lygį ir priežiūros sąnaudas. Tačiau prieš tai teks naudotis tarpinėmis technologijomis – biodegalais bei hibridiniais degalų ir elektros sprendimais.

Elektrinių lėktuvų galimybes šiuo metu bando ir aviacijos milžinės „Boeing“ bei „Airbus“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklama
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITReklaminiai priedai
PasaulisPopiežiaus vizitasSportasŠeima ir sveikataPrenumerata
ŠvietimasTrasaŽmonės#ATEITIESLYDERIAIPrivatumo politika
#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNR#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"