Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Daugiausia skundėsi dėl draudimo paslaugų

 
2018 04 05 12:00
Draudimo srityje dažniausiai nesutarimų kildavo dėl privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo – jie sudarė 30 proc. visų šios srities ginčų.
Draudimo srityje dažniausiai nesutarimų kildavo dėl privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo – jie sudarė 30 proc. visų šios srities ginčų. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Neradę sutarimo su draudikais, bankais ar kitais finansų rinkos dalyviais, vartotojai į Lietuvos banką kreipiasi dažniau, daugėja vartotojams palankių sprendimų, o finansų rinkos dalyviai vis dažniau atsižvelgia į rekomendacijas.

„Matome tendenciją, kad gyventojai vis aktyviau domisi finansinėmis paslaugomis ir sutartimis. Ginčų nagrinėjimas neretai padeda ne tik išspręsti atskirus ginčus, bet ir aptikti bei užkamšyti sistemines spragas. Taip pat svarbu, kad rinkos dalyviai į mūsų rekomendacijas žvelgia konstruktyviai“, – pranešime spaudai sakė Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Mindaugas Šalčius.

2017 metais Lietuvos bankas išnagrinėjo daugiau nei 500 vartotojų ir finansinių paslaugų teikėjų ginčų. Pasak pranešimo, daugiausia nesutarimų – daugiau nei du trečdaliai – pasitaikė draudimo srityje, ginčai su bankais sudarė penktadalį.

Draudimo srityje dažniausiai nesutarimų kildavo dėl privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo – jie sudarė 30 proc. visų šios srities ginčų. Pagrindinis „nesantaikos obuolys“ šiuo klausimu buvo žalos atlyginimo dydis. Nemažai ginčų draudimo srityje taip pat kildavo dėl turto ir kasko draudimo.

Pasak Lietuvos banko, sumažėjo gyventojų ginčų su bankais, ypač dėl būsto kredito sutarčių. Nuo 2017 metų liepos 1 dienos įsigaliojo Su nekilnojamuoju turtu susijusio kredito įstatymas, kuriame buvo aiškiai apibrėžti palūkanų ir kiti klausimai, dėl kurių iki šiol ir kildavo pagrindiniai nesutarimai. „Dabar daugiausia nusiskundimų ginčuose su bankais gaunama dėl mokėjimo paslaugų, konkrečiai – įkainių taikymo pagrįstumo“, – teigiama pranešime.

Palyginti su 2016 metais, pernai vartotojų naudai Lietuvos banko priimtų sprendimų skaičius išaugo trečdaliu. Buvo atvejų, kai išnagrinėjus ginčą finansinių paslaugų teikėjo (draudimo įmonės) vartotojui išmokėta suma siekė 8 000 eurų.

Pasak pranešimo, pernai finansų rinkos dalyviai įgyvendino 83 proc. Lietuvos banko rekomendacijų dėl vartotojų naudai priimtų sprendimų (2016 m. jie įgyvendino 75 proc. rekomendacijų). Iš viso buvo pasiekti 76 taikūs susitarimai, iš jų trys ketvirtadaliai – kai ginčą ėmėsi nagrinėti Lietuvos bankas. Ketvirtadaliu atvejų šalys taikiai susitarė, kai Lietuvos bankas persiuntė vartotojo pretenziją finansų rinkos dalyviui ir šis peržiūrėjo vartotojo netenkinusį sprendimą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"