Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Jei pageidaujate, galite kontroliuoti ir/arba ištrinti slapukus. Išsamesnė informacija čia https://www.aboutcookies.org/ Jei ištrinsite slapukus, jums gali reikėti rankiniu būdu pakeisti kai kurias parinktis kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.

Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASKULTŪRA IR ŽMONĖSSPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITTRASAMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Baltijos regionas patrauklus dėl saugumo

 
2018 04 17 15:20
Daivos Baronienės (LŽ) nuotraukos

Klaipėdos uoste atidarytas kruizinių laivų sezonas turistus pasitiko lietumi, tačiau permainingi orai keliautojų negąsdina. Per sezoną uostamiestyje tikimasi sulaukti 80 tūkst. svečių.

Jau 70 metų jūrų keliautojus plukdantis Portugalijoje registruotas 160 metrų ilgio laivas „Astoria“ (statytas 1948 metais) į pirmąjį šių Baltijos kruizų reisą išvyko iš Londono Tilburio uosto. Juo plaukia 450 britų turistų, nors laivas galėtų sutalpinti šimtu daugiau.

Kaip rašyta prieš porą metų, tuomet tai buvo antras pagal senumą pasaulyje veikiantis keleivis laivas, o šiuo metu galbūt ir pats seniausias, per savo turiningą istoriją turėjęs net 11 vardų ir priklausantis jau septintai laivybos kompanijai. Jis žymus ir tuo, kad prieš dešimtmetį Adėnų įlankoje buvo užpultas piratų, jį sėkmingai išvadavo Amerikos kariškiai.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus, sutikęs pirmąjį šio sezoną kruizų laivą, svečiams linkėjo geros nuotaikos. Pasak jo, mūsų uostas neiškrenta iš bendro teigiamo Baltijos regiono turistinio konteksto, o tai, kad keleivių skaičius kyla po 7 proc. kasmet, patvirtina jo konkurencingumą.

A. Vaitkus prognozuoja, kad artimiausią dešimtmetį toks didėjimas išsilaikys ir todėl Klaipėdoje svarstoma apie galimybę statyti dar vieną kruizinių laivų prieplauką. Ji galėtų atsirasti kitoje Danės upės pusėje, prie senosios Smiltynės perkėlos. Buvusi „Laivitės“ teritorija neseniai įgijo naują savininką, kompaniją „Stemma Group“, kurios akcininkus, A. Vaitkaus manymu, tokie uosto planai turėtų džiuginti.

Ne visi kruizinių laivų keleiviai mažesniuose uostuose, tokiuose kaip Klaipėda, išlipa į krantą. Patys populiariausi yra Sankt Peterburgas, Talinas ir Stokholmas. Iš laivu „Astoria“ atvykusių britų tik pusė jų 5 autobusais išvyko į organizuotas ekskursijas po Klaipėdos kraštą, į Palangą ir Neringą, o kiti lankyti miesto per lietų neskubėjo.

Į ekskursijas išsirengusi viena pora sakė esą kiek priblokšta antradienio oro permainų, kiti svečiai teigė domėjęsi prognozėmis, tinkamai apsirengę ir oras jiems nuotaikos negadina. Dauguma turistų buvo vyresnio amžiaus, užtarnauto poilsio nusipelnę žmonės, išvykę susipažinti su niekada nelankytais kraštais.

Pasak Klaipėdos turizmo informacijos centro vadovės Romenos Savickienės, svečiams siūlomos tradicinės ekskursijos, nes kruizų operatoriai daug naujovių nepageidauja, renkasi tai, kas išmėginta ir sulaukia puikių atgarsių. „Baltijos jūros regionas turistų mėgstamas dėl saugumo, o taip pat populiarus dėl to, kad Rusija ir Baltijos šalys daugelį metų buvo uždaros, nelankomos. Daugelis jau anksčiau apkeliavę Viduržemio regioną, o dabar renkasi Baltijos jūrą. Kruizinio turizmo perspektyvos geros. Tik norėtųsi, kad prie jo plėtros prisidėtų ne tik Klaipėda, bet ir kitos savivaldybės. Pavyzdžiui, vienu metu Neringos savivaldybė skundėsi dėl turistinių autobusų gausos, nors dabar jau atėjęs supratimas, kad kruiziniai turistai yra gerai“, – kalbėjo R. Savickienė.

Jos teigimu, Klaipėda pasižymi aukštais keleivių lankomumo rodikliais. Iš mažų laivų į organizuotas ekskursijas vyksta 50–60 proc. keleivių, iš didelių– iki 90 procentų. Vis daugiau jų mėgsta susipažinti su miestu savarankiškai. Stengiamasi jiems užtikrinti saugumą. Laukiant didelio laivo su tūkstančiais keleivių informuojama policija, kuri situacijos stebėjimui pasitelkia papildomų pajėgų. Pastarąjį kartą smulkus incidentas buvęs prieš trejetą metų, kai burlaivių regatos metu vienas neblaivus pilietis veržėsi į laivą.

A.Vaitkaus skaičiavimu, net jei išlipa pusė laivų keleivių, kurie palieka po 50–70 eurų smulkiajam ir vidutiniam verslui už ekskursijas, suvenyrus, kavą, taksi, regionas gauna iki 2 mln. eurų pajamų. Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko teigimu, jau pernai jūrinio turizmo lygio kartelė buvo iškelta aukštai, kai atplaukė 63 laivai su 75 tūkst. turistų, o šiemet jos nuleisti nežadama. Naudos patiria ne tik Klaipėda, bet ir atokesni miesteliai, tokie kaip Rusnė, Plateliai, Skuodas, kuriuos lanko užsienio svečiai.

Turistinis sezonas šiemet bus ilgiausias istorijoje, truks 5 mėnesius. Beveik visi laivai atvyksta 7–8 val. ryto, išplaukia po18 valandos. Tačiau yra buvę atvejų, kai dėl gedimų laivas užsibūna ir ilgiau ir netikėtais lankytojais pradžiugina senamiesčio kavines, parduotuves ir muziejus.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaKomentaraiKonkursaiReklama
Kultūra ir žmonėsLietuvaMokslas ir ITPasaulisReklaminiai priedai
Rinkimų maratonasSportasŠeima ir sveikataŠvietimasPrenumerata
Trasa#AUGULIETUVOJE#LEGENDOS#SIGNATARŲDNRPrivatumo politika
#ŠIMTMEČIOINOVACIJOSKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2018 UAB "Lietuvos žinios"